Vyučující
|
-
Kupr Jaroslav, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Charakteristika drobných pohybových her, organizace a pravidla sportovních her (basketbal, florbal, fotbal a přehazovaná). 2. Hry pro zahřátí organismu. 3. Hry rozvíjející rychlostní schopnosti. 4. Hry pro rozvoj obratnosti. Úpolové hry. 5. Hry rozvíjející obratnost s míčem. 6. Hry pro rozvoj vytrvalostních schopností. Hry na zklidnění. 7. Vybíjená-pravidla hry. Metodika nácviku herních činností jednotlivce důležitých pro vybíjenou (dribling, házení, chytání). 8. Basketbal-herní činnosti jednotlivce obranné a útočné (dribling, přihrávky, chytání míče, uvolňování hráče s míčem, uvolňování hráče bez míče). 9. Basketbal-herní kombinace "hoď a běž". Nácvik střelby, dvojtakt. Průpravné hry pro basketbal. Nácvik rozhodování. 10. Florbal-nácvik herních činností jednotlivce (přihrávky, zpracování míčku, vedení míčku-florbalový driblink, střelba na branku). 11. Florbal-herní kombinace přihraj a běž. Osobní obrana. Pravidla florbalu. Průpravné hry. 12. Fotbal-nácvik základních dovedností (přihrávky, zpracování přihrávky, vedení míče, střelba na branku). 13. Fotbal-herní kombinace přihraj a běž. Osobní obrana. Průpravné hry. 14. Přehazovaná-pravidla, hra.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností, Cvičení, Prezentace práce studentů
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výuka je zaměřena na drobné pohybové hry a základy sportovních her využitelných na 1. stupni základních škol. Studenti se seznámí s metodikou, organizací a pravidly her tak, aby byli schopni hry vyučovat a řídit. Součástí jsou i pedagogické výstupy studentů na zadané téma, v daném termínu.
Student bude schopen vyučovat a řídit vybrané hry.
|
Předpoklady
|
Základní pohybové schopnosti.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností
Aktivní účast na výuce, docházka min. 80 %. Praktické dovednostní zápočty a písemný test. Součástí výuky jsou úvodní výstupy studentů (hry, rozcvička) a průběžné dovednostní testy z jednotlivých sportovních her. V případě potřeby je možné požadovat vypracování a odevzdání výstupů multimediální formou (video).
|
Doporučená literatura
|
-
KAPLAN, A., BARTŮNĚK, D., NEUMAN, J. Skáčeme, běháme a hrajeme si. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-7367-623-0.
-
MAZAL, F. Pohybové hry a hraní.. Olomouc, 2000. ISBN 978-80-85783-29-0.
-
MUŽÍK, V., NOVÁČEK, V. Nehrajeme jen vybíjenou. Olomouc: Hanex, 1993.
|