Vyučující
|
-
Kupr Jaroslav, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Charakteristika drobných pohybových her, organizace a pravidla sportovních her (basketbal, florbal, fotbal a přehazovaná). 2. Hry pro zahřátí organismu 3. Hry rozvíjející rychlostní schopnosti. 4. Hry pro rozvoj obratnosti. Úpolové hry. 5. Hry rozvíjející obratnost s míčem. 6. Hry pro rozvoj vytrvalostních schopností. Hry na zklidnění. 7. Vybíjená - pravidla hry. Metodika nácviku herních činností jednotlivce důležitých pro vybíjenou (dribling, házení, chytání). 8. Basketbal - herní činnosti jednotlivce obranné a útočné (dribling, přihrávky, chytání míče, uvolňování hráče s míčem, uvolňování hráče bez míče). 9. Basketbal - herní kombinace "hoď a běž". Nácvik střelby, dvojtakt. Průpravné hry pro basketbal. Nácvik rozhodování. 10. Florbal - nácvik herních činností jednotlivce (přihrávky, zpracování míčku, vedení míčku - florbalový driblink, střelba na branku). 11. Florbal - herní kombinace přihraj a běž. Osobní obrana. Pravidla florbalu. Průpravné hry. 12. Fotbal - nácvik základních dovedností (přihrávky, zpracování přihrávky, vedení míče, střelba na branku). 13. Fotbal - herní kombinace přihraj a běž. Osobní obrana. Průpravné hry. 14. Přehazovaná - pravidla, hra.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výuka je zaměřena na drobné pohybové hry a základy sportovních her využitelných na 1. stupni základních škol. Studenti se seznámí s metodikou, organizací a pravidly her tak, aby byli schopni hry vyučovat a řídit. Součástí jsou i pedagogické výstupy studentů na zadané téma, v daný termín.
Student bude schopen správného technického provedení herních dovedností. Student získá odborné kompetence pro realizaci hry a rozhodování ve hrách.
|
Předpoklady
|
Zvládnutí středoškolského učiva tělesné výchovy. Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice studenta.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Aktivní účast na výuce, docházka min. 80 %. U kombinované formu studia je nutná aktivní účast po celou dobu vypsané časové dotace výuky. Praktické dovednostní zápočty a písemný test. Dovednostní požadavky: Basketbal - slalom s driblingem zakončený dvojtaktem střelbou na koš. Florbal - slalom s míčkem zakončený střelbou na branku. Fotbal- slalom s míčem zakončený střelbou na branku. Přehazovaná - 20 přihrávek ve dvojicích, provedených metodicky správně. Součástí výuky jsou úvodní výstupy studentů (hry, rozcvička) a průběžné dovednostní testy z jednotlivých sportovních her. Pro potřeby distanční výuky je využíván systém Google Meet. Závěrečný test může probíhat on-line formou (záleží na podmínkách a rozhodnutí vyučujícího), prokázání herních dovedností je možné požadovat multimediálně.
|
Doporučená literatura
|
-
KAPLAN, A., BARTŮNĚK, D., NEUMAN, J. Skáčeme, běháme a hrajeme si na hřišti i pod střechou. Praha : Portál, 2010.. ISBN 978-80-7367-623-0.
-
MAZAL, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc : Hanex, 2000. ISBN 80-85783-29-0.. ISBN 80-85783-29-0.
-
MUŽÍK,V., NOVÁČEK, V. Nehrajeme jen vybíjenou. Olomouc: Hanex, 1993..
-
NYKODÝM, J. - et., kol. Teorie a didaktika sportovních her. Brno. Masarykova univerzita : FSpS MU, 2006. 120 s. 1. vydání. ISBN 80-210-4042-4..
-
TŮMA, M., TKADLEC, J. ry s míčem pro děti. Praha : Grada, 2004.. &, &. ISBN 978-80-247-3489-7.
-
VELENSKÝ, M. Praktická cvičení pro školní basketbal. Praha : FTVS UK, 1994..
|