Název předmětu | Sportovní a pohybové aktivity 2 |
---|---|
Kód předmětu | KTV/PSPA2 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Zdokonalení pohybových a herních dovedností, zlepšení osobní kondice ve zvoleném sportovním odvětví: plavání, volejbal, basketbal, fotbal, futsal, florbal, softbal, tenis, stolní tenis, squash, badminton, jóga, powerjóga, aerobik, step aerobik, tanec (jazzdance), kondiční posilování, cvičení na velkém míči (gymball), indoor cycling, horolezectví, zdravotní tělesná výchova, sebeobrana, netradiční sportovní hry, regenerace a masáže (vždy dle aktuální nabídky na rezervace.ktv.tul.cz, rozvrh zveřejňován 1.9. pro ZS a 1.2. pro LS). Kombinované studium: Cílem předmětu SPA2E pro studenty kombinovaného studia je praktické ověření poznatků z přednáškového kurzu k předmětu SPA1E, provedením sebehodnocení vlastní tělesné zdatnosti s orientací na zdraví, jako základ prevence před tzv. civilizačními chorobami. Forma předmětu je on-line teoretický seminář v rozsahu 1 výukového bloku, v kterém jsou studenti seznámeni s praktickými úkoly pro provedení vlastního sebehodnocení tělesné zdatnosti s orientací na zdraví. Zadané praktické úkoly studenti plní v průběhu semestru, s využitím doporučeného počítačového programu. Student získává zápočet za absolvování on-line teoretického semináře a za praktické sebehodnocení tělesné zdatnosti. Sebehodnocení student zasílá ve formě krátké zprávy, v příloze na email vyučujícího. Literatura: BLAHUŠOVÁ, E. Wellness, fitness. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2005. ISBN 802460891X. JANOŠKOVÁ, H., ŠERÁKOVÁ, H., MUŽÍK, V. Zdravotně orientovaná zdatnost - jeden z ukazatelů tělesného zdraví. Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví - Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity[online]. 2018 [cit. 2022-04-18]. Dostupné z: https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/js18/pohybove_aktivity/web/pages/01-04-04-testovani.html MĚKOTA, K., NOVOSAD, J. Motorické schopnosti. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN 802440981X. SUCHOMEL, A. Tělesně nezdatné děti školního věku (motorické hodnocení, hlavní činitelé výskytu, kondiční programy). 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2006. ISBN 80-7232-140-6.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností, Laboratorní praktika
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je vytvořit ze zdravotního hlediska důležitou pohybovou protiváhu převažující intelektové činnosti univerzitních studentů v duchu principu kalokagathie. Student má možnost si podle svých zájmů a zdravotního stavu vybrat některou z aktivit dle aktuální nabídky např. plavání, volejbal, florbal, futsal, tenis a minitenis, badminton, netradiční sportovní hry, powerjóga, kondiční posilování, indoorcycling, sportovní lezení, nordic walking sebeobrana, zdravotní tělesná výchova, cvičení s balančními pomůckami atd. Aktuální nabídka je zveřejňována každý semestr na stránkách KTV a student si vybírá a registruje se na vybranou aktivitu. Pro studenty s různým zdravotním omezením je doporučená Zdravotní tělesná výchova.
Studenti získají klíčové kompetence k aktivnímu životnímu stylu. Zdravotně orientovaný přístup k výuce směřuje k získání teoretických vědomostí a praktických dovedností využitelných při dlouhodobém provádění pohybových aktivit v průběhu dalšího života. |
Předpoklady |
Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice studenta.
KTV/KSPA1 ----- nebo ----- KTV/PSPA1 |
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Zápočtové požadavky: Aktivní účast na výuce (80% docházka). |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|