Vyučující
|
-
Stolín Jan, doc. M.A.
-
Loskot Richard, MgA.
-
Prokeš Jaroslav, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V 1. semestru se mají studenti v rámci ateliéru seznámit s rozsahem oboru Environmental Design, ale také s metodikou designérské práce. Úlohy, které má student řešit, se dělí do 3 bloků: 1. blok je zadání orientované k architektuře 2. blok je zadání orientované k umění 3. blok je zadání orientované k designu Všechna tato zadání mají silný vztah ke kontextu. Každé ze zadání se dělí na 4 metodické kroky: 1. krok je průzkum 2. krok je analýza 3. krok je koncept 4. krok je finální design a prezentace .................................................... 1. Průzkum a analýza 2. Koncept 3. Design Environmental Design + architektura 4. Design 5. Prezentace ----------------------------------------------------------------------------------- 6. Průzkum a analýza 7. Koncept 8. Design Environmetal Design + umění 9. Design 10. Prezentace ------------------------------------------------------------------------------------ 11. Průzkum a analýza 12. Koncept a design 13. Design Environmental Design + design 14. Prezentace Ateliér spočívá ve společné diskuzi o problematice zadání a jednotlivých korekturách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Příprava na zkoušku
- 210 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 210 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Práce studenta v ateliéru klade vysoké nároky na studenty, kteří jsou schopni řešit tvůrčí problémy ležící mezi uměním a společenským postojem, kulturní zodpovědností a technologickým rozvojem. Musí umět vidět projekt ve specifickém prostředí, v kulturních i sociálních souvislostech a být schopni i ve velkém prostorovém měřítku pracovat s detailem. Semestrální práce je zakončena závěrečnou zkouškou. Ateliérová práce nezahrnuje v sobě jenom vlastní uměleckou tvorbu, ale i diskuze o teoretických a technických problémech vedených mezi studenty a pedagogy. Diskuze v ateliéru je kontinuálním diskurzem na témata umělecké praxe a reflexe současné společnosti. Takto vedená permanentní diskuze pomáhá vytvářet ze studentů samostatné tvůrčí osobnosti s vlastním, nejenom uměleckým, myšlením.
Propojení teoretických základů s kreativní prací designérů.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Otevřenost k různým názorům, schopnost vytvořit si vlastní názor, kreativita a sebekritika. Výtvarné schopnosti.
|
Doporučená literatura
|
-
Foster, H.:. Umění po rode 1900. Modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Praha Slovart, 2015.
-
Chalupecký, J. Úděl umělce. Duchampovské meditace. Praha, 1998.
-
Lahoda, V.:. Český kubismus. Brána, 1996.
-
Šmejkal, F.:. České imaginativní umění. Galerie Rudolfinum, 1996.
-
Švácha, Rostislav. Lomené, hranaté & obloukové tvary : česká kubistická architektura 1911-1923. Praha : Gallery, 2000. ISBN 80-86010-35-X.
|