Vyučující
|
-
Stolín Jan, doc. M.A.
-
Loskot Richard, MgA.
-
Prokeš Jaroslav, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
6. atelier navazuje na poznatky získané v 5. atelieru. Práce mohou proběhnout opět ve skupinách (max. 3) nebo samostatně. Studenti musí sami formulovat semestrální zadání, které se věnuje tematice exteriéru a souvislosti s kontextem. Výsledek má být singulární nepřenosné řešení daného zadání. 1. Analýza kontextu 2. Průzkum současných a minulých řešení 3. Bilance průzkumu a analýzy 4. Koncept 5. Koncept 6. Alternativní řešení 7. Definitivní koncept 8. - 12 Design 13. - 14. Prezentace Ateliér koordinuje skupinovou dynamiku a koriguje jednotlivé kroky řešení. Spočívá v přizpůsobilosti práce v týmu a vyhodnocení korektur v semináři.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Účast na výuce
- 224 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 250 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Třetí ročník se věnuje tematice venku - exteriér. V šestém semestru je to přeměna krajiny pro novou funkčnost ( např. okolí dálnic, zdevastovaná krajina, skládky odpadků atd.)
Propojení teoretických základů s kreativní prací designérů.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Ateliér se zabývá kritikou na domácí cvičení a odkazy na alternativní řešení. Cvičení zpracovává výsledky atelieru.
|
Doporučená literatura
|
-
Havránek, V.:. Akce, pohyb, slovo, prostor. Praha Galerie hlavního města Prahy, 1999.
-
Ibáňež, R.:. Čtvrtý rozměr. Dokořán, 2017.
-
Risselada, M.:. Raumplan versus Plan libre, Adolf Loos - Le Corbusier. Zlín Archa, 2012.
-
Voráčová, Š.:. Atlas geometrie. Academia, 2012.
|