Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata přednášek: 1. Úvod do managementu Základní pojmy a definice, role managementu v organizaci. 2. Osobnost manažera Klíčové vlastnosti a dovednosti úspěšného manažera. 3. Manažerské dovednosti a osobní potenciál Jak rozvíjet a využívat osobní potenciál v manažerské praxi. 4. Informační role manažera Význam informací pro rozhodování a strategii. 5. Efektivní komunikace Základní komunikační techniky a jejich aplikace v managementu. 6. Poskytování zpětné vazby Jak správně dávat a přijímat zpětnou vazbu. 7. Prezentování Umění efektivní prezentace a osobní prezentace manažera. 8. Vedení porad Techniky a tipy pro efektivní organizaci a řízení porad. 9. Organizace práce manažera Klíčové koncepty řízení a plánování úkolů. 10. Time management Praktické nástroje a techniky pro efektivní řízení času. 11. Klíčové kompetence manažera Jak rozvíjet a aplikovat klíčové kompetence v praxi. 12. Synergický efekt v managementu Využití synergického efektu pro zvýšení týmové produktivity. 13. Kritické myšlení a rozhodování Jak rozvíjet kritické myšlení pro lepší rozhodovací procesy. 14. Praktické metody výuky v managementu Přehled a aplikace různých metod výuky, jako jsou případové studie, role-playing a diskuse.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výuka je zaměřena na pochopení role firemního managementu, studenti získají přehled o dovednostech vztahujících se k práci manažera. Seznámí se s obsahem a praktickými nástroji manažerských činností, osvojí si znalosti a dovednosti potřebné k efektivní manažerské práci. Pochopí důležitost zvládání a rozvíjení tzv. klíčových kompetencí, které nenahrazují odborné znalosti, mohou však vést k jejich efektivnějšímu využívání. Výuka je vedena s důrazem na synergický efekt a schopnost kritického myšlení.
Po absolvování předmětu Management studenti pochopí strukturu klíčových kompetencí, jejichž osvojení je předpokladem pro efektivní manažerskou práci. Budou chápat roli firemního managementu a jeho vlivu na firemní kulturu. Získají přehled o základních poznatcích vztahujících se k práci manažera, seznámí se s obsahem a praktickými nástroji manažerských činností.
|
Předpoklady
|
Zájem o problematiku managementu a fungování organizací. Základní orientace v ekonomických a společenských souvislostech. Schopnost aktivně se zapojit do diskuse a týmové spolupráce. Ochota rozvíjet komunikační a prezentační dovednosti. Otevřenost k osvojování nových metod a nástrojů manažerské praxe. Předpoklad pro samostatnou práci s důrazem na kritické myšlení a hledání synergických efektů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Didaktický test, Prezentace skupinové práce
Úspěšné složení zápočtového testu. Odevzdání aplikační práce, kterou studenti vypracují v týmech následovně: - počet témat aplikačních prací se bude řídit počtem týmů - témata aplikačních prací zadá lektorka na základě konzultace se studenty - každý tým zpracuje jedno téma, které si vylosuje - s výstupy aplikační práce seznámí každý tým ostatní týmy formou správně vedené veřejné prezentace
|
Doporučená literatura
|
-
AYNE, John a Shirley PAYNEOVÁ. Repetitorium manažerských dovedností.. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-76-X.
-
BOWLES, Cennydd. Etika budoucnosti.. Praha: Academia, 2021. ISBN 978-80-200-3196-9.
-
Forsyth, P. Jak motivovat lidi. Computer Press Praha, 2000.
-
Hindle, T. Jak připravit dobrou prezentaci. Slovart, 2001.
-
HINDLE, Tim. ak připravit dobrou prezentaci.. Praha: Slovart,, 2001. ISBN 80-7209-319-3.
-
Janda, P. Vnitrofiremní komunikace. Grada Publishing Praha, 2003.
-
JAROŚOVÁ, Eva a kol. Trénink sociálních a manažerských dovedností.. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-135-6.
-
Murphy, E. Jste dobrý šéf. Computer Press Praha, 1999.
-
NĚMEC, V. Projektový management. 1. vyd.. Praha, Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0392-0.
-
ŠULEŘ, Oldřich. Zvládáte své manažerské role?. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-702-7.
-
VAJČNEROVÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků.. Praha: Grada, 1017. ISBN 978-80-247-5021-7.
-
VEBER, J. a kol. Základy managementu. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996.. ISBN 80-7261-029-5.
-
Veber, J. Management. Management Press Praha, 2007.
-
VOŘÍŠEK, Karel a Jitka VYSEKALOVÁ. Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu. Praha: Grada Publishing. 2015.
|