Předmět: Management 2

« Zpět
Název předmětu Management 2
Kód předmětu KUM/MA2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Hubáčková Ivana, Mgr.
Obsah předmětu
Výuka je rozdělena do čtyř vzájemně propojených bloků s důrazem na synergický efekt a praktickou použitelnost informací: - informační role manažera (manažer a informace, poskytování zpětné vazby, vedení porad, prezentování) - rozhodovací role (analytické techniky, kreativní techniky, rozhodování, řešení problémů) - organizační role (organizační cíle, plánování, kontrolování, řízení změn) - motivační role manažera (motivování, hodnocení výkonu, delegování, koučování) - základní poznatky a dovednosti potřebné ke zvládnutí role

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 28 hodin za semestr
Výstupy z učení
Studenti se seznámí s fungováním základních manažerských technik, zejména s vedením lidí, týmovou prací, plánováním, organizováním, kontrolou, hodnocením pracovníků, řešením konfliktů a motivací. Seznámí se s obsahem a praktickými nástroji rutinních manažerských činností, které si zároveň procvičí. Výuka je vedena s důrazem na synergický efekt a schopnost kritického myšlení.
Po absolvování předmětu Management studenti pochopí strukturu klíčových kompetencí, jejichž osvojení je předpokladem pro efektivní manažerskou práci. Budou chápat roli firemního managementu a jeho vlivu na firemní kulturu. Získají přehled o základních poznatcích vztahujících se k práci manažera, seznámí se s obsahem a praktickými nástroji manažerských činností.
Předpoklady
Nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Didaktický test

Úspěšné složení zápočtového testu. Odevzdání aplikační práce, kterou studenti vypracují v týmech následovně: - počet témat aplikačních prací se bude řídit počtem týmů - témata aplikačních prací zadá lektorka na základě konzultace se studenty - každý tým zpracuje jedno téma, které si vylosuje - s výstupy aplikační práce seznámí každý tým ostatní týmy formou správně vedené veřejné prezentace
Doporučená literatura
  • Murphy, E. Jste dobrý šéf. Computer Press Praha, 1999.
  • Payne, J. Repetorium nmanažerských dovedností. Management Press prqaha, 1998.
  • Riedelbauch, V. Ekonomické aspekty využití kreativní kultury v animaci hmotných památek. Praha Economica, 2011.
  • Šuleř, O. Manažerské techniky. Rubico, 1995.
  • Šuleř, O. Zvládáte své manažerské role. Computer Press Praha, 2002.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr