Vyučující
|
-
Stolín Jan, doc. M.A.
-
Kirchner Blanka, MgA. Ph.D.
-
Novák Aleš, Ing. arch. MgA.
|
Obsah předmětu
|
Kreativní práce v krátkém časovém horizontu. Souvislosti, kontexty a konotace vlastního artefaktu v dějinách umění.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace, Laboratorní praktika
- Účast na výuce
- 80 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Tvůrčí dílna je svobodný prostor, ve kterém se student připravují na hledání a realizování vlastního programu a na rozvíjení samostatného výtvarného myšlení. Kurz je předřazen před zahájení školního roku. Jeho náplní je kreatvní výtvarná práce v krátkém časovém horizontu 10?14 dní. Zvlášt pro nastupující studenty je tento vstup na vysokou školu umeleckého zameření nanejvýš vhodný. Student se seznámí se základními parametry umeleckého artefaktu a zkusí svou práci vřadit do kontextu konkrétního prostředí. Techniky a postupy jsou zcela na úvaze studenta. Od přírodních materiálů po fotografi, video nebo počítač, performance, vyjádření plošné i prostorové. Přístup ke studentům se podobá přístupu v ateliérech. Kazdý ze studentůkonzultuje svou práci samostatně.
Podněcuje spontánní uměleckou tvořivost.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast studentů v ateliéru. Intenzivní koncentrovaná práce na zadaném tématu. Schopnost nalézt rychlé a přesvědčivé řešení úkolu.
|
Doporučená literatura
|
-
Goodman, N. Jazyky umění. Praha, 2007.
-
Knížák, M. Jeden z možných postojů jak být s uměním. Votobia Praha, 1997.
-
Petrasová, T., Švácha, R.:. Dějiny umění v českých zemích 800-2000. Artefactum, 2017.
-
Rezek, P. K teorii plastičnosti. 2004.
-
Rezek, P. Tělo věc a skutečnost v současném umění. Praha, 1982.
|