Vyučující
|
-
Novák Aleš, Ing. arch. MgA.
-
Stolín Jan, doc. M.A.
-
Kirchner Blanka, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vypracování ateliérové semestrální práce a její úspěšné obhájení. 1. analýza zadaného tématu 2. vlastní koncept 3. výtvarné řešení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Pozorování, Demonstrace, Projektová výuka, Laboratorní praktika
- Účast na výuce
- 84 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Ateliérová práce je ohraničena tak zvaným rámcovým zadáním, ve kterém se může student volně pohybovat. Kompozice v ploše (omezeno na plochu). Studenti mohou pracovat s jakýmkoli materiálem, jakoukoli formou, upřednostňovány jsou však spíše tradiční materiály a tradiční formy. Důraz je kladen na rozvíjení individuální kreativity a citlivost. Studenti analyzují dané téma. Na základě analýzy vytvoří vlastní koncept a určí formu a materiálové řešení. V úvodu jsou student s tématem seznámeni přednáškou, odkazem na odbornou literaturu a dokumentaci cuměleckých děl. Vypracování ateliérové semestrální práce a její úspěšné obhájení. 1. analýza zadaného tématu 2. vlastní koncept 3. výtvarné řešení
Student získá praktické zkušenosti s přípravou a realizací vlastních uměleckých projektů.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Vypracování atelierové semestrální práce a její úspěšné obhájení. 1. analýza zadaného tématu 2. vlastní koncept 3. výtvarné řešení
|
Doporučená literatura
|
-
GOMBRICH, E. H. Příběh umění. Praha: Mladá fronta, 1997. ISBN 80-204-0685-9.
-
Hlaváček, J. Výpovědi umění. Severočeské nakladatelství, 1991.
-
Kandinsky, W. O duchovnosti v umění. Triáda, 1998.
-
Knížák, M. Jeden z možných postojů jak být s uměním. Votobia Praha, 1997.
-
Lamač, M. Myšlenky moderních malířů. Praha, 1989.
-
Malevič, K. Suprematické zrcadlo. Texty k bezpředmětnosti. Brody, 1997.
-
Pešánek, Z. Kinetismus. Nakladatelství české grafické unie, 1941.
-
Rezek, P. K teorii plastičnosti. 2004.
-
Rezek, P. Tělo věc a skutečnost v současném umění. Praha, 1982.
-
Sol LeWitt. Minimal-Eart-Koncept Art, Větyo konceptuálním umění. Jazzová sekce.
-
Volavková-Skořepová, Z. Myšlenky moderních sochařů. 1971.
-
Zhoř, I. Proměny soudobého výtvarného umění. SPN Praha, 1992.
|