Vyučující
|
-
Novák Aleš, Ing. arch. MgA.
-
Stolín Jan, doc. M.A.
-
Kirchner Blanka, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vypracování ateliérové semestrální práce a její úspěšné obhájení. 1. analýza zadaného tématu 2. vlastní koncept 3. výtvarné řešení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Pozorování, Demonstrace, Projektová výuka, Laboratorní praktika
- Účast na výuce
- 84 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 90 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Ateliérová práce je ohraničena tak zvaným rámcovým zadáním, ve kterém se může student volně pohybovat. Kompozice v prostoru (omezeno na prostor). Studenti mohou pracovat s jakýmkoli materiálem, jakoukoli formou, upřednostňovány jsou však spíše tradiční materiály a tradiční formy. Důraz je kladen na rozvíjení individuální kreativity a citlivost. Práce studenta v ateliéru klade vysoké nároky na studenty, kteří jsou schopni řešit tvůrčí problémy ležící mezi uměním a společenským postojem, kulturní zodpovědnost a technologickým rozvojem. Musejí umět vidět projekt ve specifickém prostředí, v kulturních i sociálních souvislostech a být schopni i ve velkém prostorovém měřítku pracovat s detailem. Semestrální práce je zakončena závěrečnou zkouškou. Ateliérová práce v sobě nezahrnuje jenom vlastní uměleckou tvorbu, ale i diskuze o teoretických a technických problémech, vedené mezi studenty a pedagogy. Diskuze v ateliéru je kontinuálním diskurzem na témata umělecké praxe a reflexe současné společnost. Takto vedená permanentní diskuze pomáhá vytvářet ze studentů samostatné tvůrčí osobnost s vlastním, nejenom uměleckým myšlením. Vypracování ateliérové semestrální práce a její úspěšné obhájení. 1. analýza zadaného tématu 2. vlastní koncept 3. výtvarné řešení
Student získá praktické zkušenosti s přípravou a realizací vlastních uměleckých projektů
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Vypracování atelierové semestrální práce a její úspěšné obhájení. 1. analýza zadaného tématu 2. vlastní koncept 3. výtvarné řešení
|
Doporučená literatura
|
-
Gilbertová, K. E., Kuhn, H.. Dějiny estetiky. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1965.
-
Hay, D. The age of the Renaissance. London, Thames and Hudson. 1967.
-
Hocke, G. Svět jako labyrint/Manýrismus v literatuře. Praha, 1993.
-
Huyghe, R. Encyklopedie. Umění renesance a baroku. Umění a lidstvo.. Praha, 1970.
-
Preiss, P. Panoráma manýrismu: kapitoly o umění a kultuře 16. století. Praha, Odeno. 1974.
-
Syphner, W., H. Dítě a J. Urbánková. Od renesance k baroku: Proměny umění a literatury 1400 -1700. Praha Odeon, 1971.
|