Vyučující
|
-
Vitvarová Jana, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1) Úvod do předmětu 2) Přehled informačních technologií v radiologii 3) Formát DICOM 4) PACS, Send, receive, query 5) NIS a worklist 6) E-PACS, komunikace mezi subjekty, elektronická úprava a archivace obrazu 7) Postprocesing, raw data a 3D zobrazení; seznámení s user interface jednotlivých modalit Cvičení: 1) Formát DICOM 2) PACS, Send, receive, query 3) NIS a worklist 4) E-PACS, komunikace mezi subjekty 5) Elektronická úprava a archivace obrazu 6) Postprocesing, raw data a 3D zobrazení 7) Seznámení s user interface jednotlivých modalit
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznámí studenty s problematikou informačních technologií používaných v radiologii. Předmět rozšiřuje a doplňuje znalosti a dovednosti studentů v informatice a výpočetní technice. V předmětu je dále probírána problematika PACSu, elektronické archivace obrazové dokumentace, formátu DICOM, NISu, internetové komunikace mezi jednotlivými subjekty, propojení jednotlivých zobrazovacích modalit.
Studenti získají základní znalosti o nejrozšířenějších uživatelských prostředích v radiologii, o softwarových možnostech úpravy, o zpracování a rekonstrukcích obrazu, o tvorbě 3D modelů a o nejnovějších IT trendech v oboru
|
Předpoklady
|
nestanoveny
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní prezentace samostatné práce studenta, Test
Zápočet: - vypracování a obhajoba semestrální práce, - písemný test.
|
Doporučená literatura
|
-
HUANG, H. K. PACS and imaging informatics: basic principles and applications. 2nd ed. Hoboken, N.J: Wiley-Blackwell, 2010. ISBN 978-0-470-37372-9.
-
TURNEROVÁ, Lenka a Jan CHROMÝ. Informační technologie, svazek první: Praktické aspekty strategického řízení v kontextu využívání elektronických médií. Praha: Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-499-6.
-
VOMÁČKA, Jaroslav. Zobrazovací metody pro radiologické asistenty. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4508-3.
|