Předmět: Vývoj aplikací pro Windows

« Zpět
Název předmětu Vývoj aplikací pro Windows
Kód předmětu MTI/VAPW
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kraus Jan, Ing. Ph.D.
  • Svoboda Přemysl, Ing.
Obsah předmětu
Přednášky 1. Uvod do .NET a C# 2. Objektově orientované programování 3. Objektově orientované programování II 4. Aplikace s grafickým uživatelským rozhraním - Windows.Forms 5. Událostmi řízené programování 6. Práce s komplexními datovými typy - pole a kolekce 7. Další prvky formuláře 8. Vyjímky a návrhové vzory 9. Dialogová okna 10. Základy multitaskingu v .NET 11. Pokročilý multitasking v .NET 12. LINQ a Lambda výrazy 13. Deployment aplikace a přenositelnost na platformě .NE 14. Shrnutí a opakování přednášené látky, příprava na zkoušku <u> Náplň cvičení: </u> 1.-14.Cvičení probíhá v počítačové učebně, podporuje přednášenou látku. Seznámí studenty s vývojovým prostředím. Jednotlivé úlohy jsou orientovány na zdokonalení objektového přístupu v oblasti návrhu i tvorby aplikací pro WINDOWS, dále je důraz kladen na modulární programování, tvorbu DLL a tvorbu vlastních komponent.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Pracovní činnosti (dílny)
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 36 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět se soustřeďuje zejména na problematiku návrhu a tvorby uživatelských rozhraní aplikací. S důrazem na objektově orientované principy seznamuje studenty s vizuální podporou při vývoji aplikací, s událostním programováním, se základy vývoje vícevlákných aplikací a se způsoby použití nástrojů pro tvorbou vlastních komponent.
V předmětu se studenti seznámí se základními postupy při vytváření objektově orientovaných aplikací a s principy událostmi řízeného programování. Předmět je zaměřen na vývoj jednoduchých aplikací společně s jejich grafickým uživatelským rozhraním, přičemž je využíváno dostupných objektově (komponentově) orientovaných nadstaveb. Předmět je vyučován pomocí některého z aktuálních vývojových prostředí .
Předpoklady
Student projevuje elementární zájem o informatiku a vývoj aplikací. V libovolném vyšším imperativním jazyce zvládá základní úkony.

Hodnoticí metody a kritéria
Kombinovaná zkouška, Praktická demonstrace získaných dovedností

K získání kreditů je nutné úspěšné napsání zápočtové písemné práce. Předmět je zakončen zkouškou.
Doporučená literatura
  • J Glynn. C# Programujeme profesionálně.
  • Kačmář, D. Programujeme .NET aplikace ve Visual Studiu .NET. Praha, Computer Press, 2001.
  • Miles, R. C# Yellow Book.
  • Prosise J. Programming Microsoft .NET. Microsoft Press, 2002.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr