|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Informace o programu Matematika se zaměřením na vzdělávání
Název programu
|
Matematika se zaměřením na vzdělávání
|
Fakulta
|
FP
|
Platnost
|
2019 -
|
Typ studia
|
Bakalářský
|
Forma studia
|
Kombinovaná
|
St. délka studia
|
3
|
Max. délka studia
|
7
|
Udělovaný titul
|
Bakalář
|
Limit kreditů
|
180
|
Vykazován
|
Ano
|
Garant programu
|
Plešinger Martin, doc. Ing. Ph.D.
|
Jazyk
|
Čeština
|
Vzdělávací cíle
|
Cílem studia v programu Matematika bakalářského programu Matematika je v převážné většině případů příprava na pokračování ve studiu v navazujícím magisterském programu, na TUL např. v oboru Matematické modely a jejich aplikace programu Aplikovaná matematika nebo v jiných technických oborech. Cílem studia může být i bezprostřední uplatnění v praxi v peněžních ústavech, pojišťovnách, institucích, které se zabývají hardwarem a softwarem, ve státní správě a samosprávě.
|
Profil studijního programu
|
akademický
|
Číslo akreditace studijního programu
|
NAU-420/2018-9
|
Studijní program je již akreditován podle novely VŠ zákona
|
Ano
|
Studijní program je akreditován v rámci institucionální akreditace
|
Ne
|
Kód klasifikace oborů vzdělávání ISCED
|
0114
|
Joint-degrees
|
Ne
|
Studijní program je akreditován do
|
05.04.2029
|
Další informace o programu
|
Návaznost na další studijní programy
|
Ano
|
Obsahové zaměření studijního programu
|
Studijní program rozvíjí znalosti a schopnosti v celé šíři studovaného oboru.
|
Požadovaná zdravotní způsobilost
|
Ne
|
Profil absolventa
|
Cílem studia bakalářského studijního programu Matematika se zaměřením na vzdělávání je: - Získání základních teoretických poznatků o hlavních matematických disciplínách - Orientace v informačních zdrojích, schopnost ovládání výpočetní techniky - Orientace v odborné literatuře, zpracování získaných poznatků a následná prezentace dosažených výsledků - Základní orientace v pedagogických disciplinách, získání základních sociálně-pedagogických znalostí a dovedností - Orientace v cizojazyčných textech a schopnost jejich kritické analýzy Jednotlivé výstupní znalosti jsou vymezeny z hlediska znalostí a dovednosí oborových, pedagogicko-psychologických a všeobecných.
|
Služby a podpůrná opatření pro uchazeče a studenty se zdravotním postižením
|
Rovný přístup
|
Předpokládaná uplatnitelnost absolventů studijního programu na trhu práce
|
Ano
|
Oznámení, že daný studijní program je zaměřen na přípravu k výkonu regulovaného povolání
|
Ne
|
Jaké pracovní pozice může absolvent zastávat
|
Po absolvování bakalářského studia Matematika se zaměřením na vzdělávání je počítáno s pokračováním v navazujícím magisterském učitelském studiu na FP TUL či na jiné vysoké škole v ČR. Absolventi bakalářského pedagogického studia nemohou vykonávat profesi učitele, statut asistenta učitele zatím není v pedagogické praxi a právní oblasti dostatečně ukotven. V této souvislosti je uplatnění absolventů ve školské oblasti poměrně problematické. Absolvent se uplatní v soukromé vzdělávací sféře, je schopen zaujímat pozice v rámci soukromého sektoru zaměřeného na vzdělávání, další vzdělávání, vzdělávací a pedagogickou práci v rámci volného času, případně může využít získanou odbornou matematickou přípravu v peněžních ústavech, pojišťovnách, institucích pro zpracování dat, státní správě a samosprávě apod.
|
Oblast vzdělávání
|
Tematické okruhy
|
Učitelství
|
|
|
|
|