|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Informace o programu Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání
Název programu
|
Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání
|
Fakulta
|
FP
|
Platnost
|
2019 -
|
Typ studia
|
Bakalářský
|
Forma studia
|
Kombinovaná
|
St. délka studia
|
3
|
Max. délka studia
|
7
|
Udělovaný titul
|
Bakalář
|
Limit kreditů
|
180
|
Vykazován
|
Ano
|
Garant programu
|
Novotný Pavel, Dr. phil. habil. Mgr. Ph.D.
|
Jazyk
|
Čeština
|
Vzdělávací cíle
|
Celkovým cílem bakalářského (Bc.) studia je vytvořit u studentů pevné základy v oblasti oborové přípravy a v oblasti učitelství především pro vstup do navazujícího magisterského (NMgr.) studia učitelství. Praktické zaměření k výchovným problémům otevírá absolventovi i uplatnění v oblasti odborné asistentské činnosti na ZŠ, příp. i na SŠ.
Cílem studia oboru německý jazyk je vybavit studenta takovými znalostmi a dovednostmi, které mu umožní uplatnit se v rámci středního managementu v soukromé i státní sféře zaměřené především na vzdělávání, další vzdělávání nebo vzdělávací a pedagogickou práci v rámci volného času, nebo pokračovat v navazujících studijních programech Učitelství pro 2. stupeň ZŠ či Učitelství pro SŠ a zde prohloubit a profesně dokončit učitelskou kvalifikaci. Student si tedy osvojí jazykové dovednosti na takové úrovni, aby byl v německém jazyce schopen plynule komunikovat jak v ústní, tak psané formě, a dále znalosti jazykového systému němčiny tak, aby byl schopen zákonitosti systému popsat. Student dále získá přehled o základních oblastech psychologie a pedagogiky, a to jak obecných, tak týkajících se přímo výuky německého jazyka.
|
Profil studijního programu
|
akademický
|
Číslo akreditace studijního programu
|
NAU-417/2018-9
|
Studijní program je již akreditován podle novely VŠ zákona
|
Ano
|
Studijní program je akreditován v rámci institucionální akreditace
|
Ne
|
Kód klasifikace oborů vzdělávání ISCED
|
0114
|
Joint-degrees
|
Ne
|
Studijní program je akreditován do
|
05.04.2029
|
Další informace o programu
|
Návaznost na další studijní programy
|
Absolventi oboru mohou pokračovat na Fakultě přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci v navazujícím magisterském programu Učitelství pro 2. st. ZŠ, studijní obor Německý jazyk pro 2. st. ZŠ, nebo mohou vybírat z široké nabídky učitelských studijních programů na jiných vysokých školách v ČR, případně mohou pokračovat v navazujícím neučitelském studiu na některé z jiných vysokých škol v ČR. Širší a otevřenější tematický záběr Bc. studia umožňuje absolventům návaznosti na další NMgr. studijní programy, např. Vychovatelství na FP TUL nebo odborné studium na jiných vysokých školách v ČR.
|
Profil absolventa
|
Absolvent se orientuje v základních oblastech pedagogiky a psychologie. Absolvent je uveden do základních otázek procesu vyučování a didaktických problémů. V psychologii je absolvent vybaven základními obecněpsychologickými pojmy, chápe vývoj a zrání lidské bytosti v základních vývojových etapách, nahlíží psychické procesy a stavy jak v jejich základní struktuře, tak i dynamice. Absolvent disponuje základními sociálněpsychologickými znalostmi a dovednostmi, které využívá v pedagogické praxi a při práci se sociální skupinou. Absolvent dokáže získané pedagogické a psychologické znalosti využívat při reflexi pedagogických problémů, s nimiž se mohl setkat v rámci dosavadní úvodní pedagogické praxe. Absolvent získá pedagogicko-psychologický základ, který mu umožní následně studovat v NMgr. studijních programech Učitelství pro 2. stupeň ZŠ a zde prohloubit a profesně zakončit učitelskou kvalifikaci.
|
Předpokládaná uplatnitelnost absolventů studijního programu na trhu práce
|
Po absolvování Bc. studijního programu Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání se primárně předpokládá pokračování v NMgr. učitelském studiu na FP TUL či na jiné vysoké škole v ČR. Úspěšným Bc. studiem absolvent získá potřebné kompetence, které mu umožňují podle § 20 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících ve znění pozdějších předpisů, pracovat jako asistent pedagoga. Dále může absolvent působit v centrech volného času, v domovech mládeže, ve družinách a v různých občanských sdruženích zabývajících se pedagogickou činností. Absolvent se může uplatnit také v soukromé vzdělávací sféře, je schopen zaujímat pozice v rámci soukromého sektoru zaměřeného na vzdělávání, další vzdělávání a pedagogickou práci v rámci volného času. Oborové znalosti umožňují absolventovi výkon povolání příslušného zaměření ve státní správě s požadovaným stupněm Bc. vzdělání. Absolvent se uplatní v soukromé vzdělávací sféře, je schopen zaujímat pozice v rámci soukromého sektoru zaměřeného na vzdělávání, další vzdělávání, vzdělávací a pedagogickou práci v rámci volného času. Absolventi se mohou uplatnit i ve státní sféře, přednostně v jejím vzdělávacím segmentu. Absolventi se mohou uplatnit v jednotlivých společenských odvětvích příbuzných s jejich studovaným oborem v rámci středního managementu. Nepokračuje-li absolvent ve studiu, je připraven pracovat v oblasti jazykového vzdělávání mimo školskou soustavu, zejména ve volnočasových vzdělávacích aktivitách pro děti a mládež, nebo se uplatní ve firmách se zahraniční účastí na pozici referent, či státním i soukromém sektoru na poli kultury a cestovního ruchu (informační centra, evropská dokumentační střediska atp.). Infrastruktura libereckého regionu je úzce provázána s podporou rozvoje firem spolupracujících s automobilovým průmyslem, jehož podstatná část je přímo spojena s produkcí VW Škoda Mladá Boleslav. Zde nachází dlouhodobě uplatnění vysoké procento absolventů. Příhraniční charakter regionu dává dále prostor pro zvýšenou pracovní mobilitu obyvatel v oblasti služeb a řemesel.
|
Oblast vzdělávání
|
Tematické okruhy
|
Učitelství
|
|
|
|
|