|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Informace o programu Přírodopis se zaměřením na vzdělávání
Název programu
|
Přírodopis se zaměřením na vzdělávání
|
Fakulta
|
FP
|
Platnost
|
2019 -
|
Typ studia
|
Bakalářský
|
Forma studia
|
Prezenční
|
St. délka studia
|
3
|
Max. délka studia
|
7
|
Udělovaný titul
|
Bakalář
|
Limit kreditů
|
180
|
Vykazován
|
Ano
|
Garant programu
|
Ševců Alena, RNDr. Ph.D.
|
Jazyk
|
Čeština
|
Vzdělávací cíle
|
"Oborovým cílem studijního programu je rozvíjet kompetence studentů především v oblastech molekulární
biologie, biochemie, zoologie, botaniky a geologie. Prohloubení a rozšíření těchto přírodopisných znalostí
v rozsahu povinných (státnicových) předmětů je koncipováno tak, aby absolvent dokázal pomocí svých nabytých
znalostí a dovedností odlišit a formulovat problémy základního i aplikovaného výzkumu a interdisciplinárním
přístupem se naučit hledat řešení těchto přírodopisných problémů."
|
Profil studijního programu
|
akademický
|
Číslo akreditace studijního programu
|
NAU-538/2018-7
|
Studijní program je již akreditován podle novely VŠ zákona
|
Ano
|
Studijní program je akreditován v rámci institucionální akreditace
|
Ne
|
Kód klasifikace oborů vzdělávání ISCED
|
0114
|
Joint-degrees
|
Ne
|
Studijní program je akreditován do
|
04.06.2029
|
Omezení akreditace
|
bez omezení
|
Další informace o programu
|
Návaznost na další studijní programy
|
Absolventi studijního programu mohou pokračovat na Fakultě přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci v navazujícím magisterském studijním programu Učitelství pro 2. stupeň ZŠ se specializacemi nebo mohou vybírat z nabídky učitelských studijních programů na jiných vysokých školách v ČR, případně mohou pokračovat v navazujícím neučitelském studiu na některé z jiných vysokých škol v ČR.
|
Obsahové zaměření studijního programu
|
Obecná biologie, molekulární biologie, mikrobiologie a virologie. Botanika a mykologie, zoologie, geologie. Biologie člověka, metody přírodovědného výzkumu.
|
Požadovaná zdravotní způsobilost
|
Žádná
|
Profil absolventa
|
Znalostí, dovedností a způsobilostí - pedagogicko-psychologické: Absolvent se orientuje v základních oblastech pedagogiky a psychologie. Dokáže pedagogické problémy nahlížet v obecně pedagogických souvislostech, aniž by je byl schopen analyzovat hlouběji a komplexněji. Současné pedagogické problémy dokáže nahlížet v historických souvislostech, mezi jevy hledá vztahy a paralely. Absolvent je uveden do základních otázek procesu vyučování a didaktických problémů, je vybaven základními obecně psychologickými pojmy, chápe vývoj a zrání lidské bytosti v základních vývojových etapách, nahlíží psychické procesy a stavy jak v jejich základní struktuře, tak i dynamice. Absolvent disponuje základními sociálně psychologickými znalostmi a dovednostmi, které využívá v pedagogické praxi a při práci se sociální skupinou. Absolvent dokáže získané pedagogické a psychologické znalosti využívat při reflexi pedagogických problémů, s nimiž se mohl setkat v rámci dosavadní úvodní pedagogické praxe. Absolvent získá pedagogicko-psychologický základ, který mu umožní následně studovat v NMgr. studijních programech Učitelství pro 2. stupeň ZŠ a zde prohloubit a profesně zakončit učitelskou kvalifikaci.
Znalostí, dovedností a způsobilostí - oborové: Absolvent je vybaven základními znalostmi z klíčových biologických disciplín, jako je obecná a molekulární biologie, obecná a systematická botanika, obecná a systematická zoologie, anatomie a fyziologie člověka, mikrobiologie a virologie, základy geologie a vývoj Země, paleontologie, základy mineralogie. Zná základní předpisy pro hygienu a bezpečnost práce v přírodovědné laboratoři. Absolvent je schopen samostatné odborné práce v biologické laboratoři, ale i v terénu. Je vybaven znalostmi o základních metodách výzkumu, proto dokáže získané výsledky vyhodnotit, propojovat je a využívat v aplikovaných biologických disciplínách. Dokáže navrhnout a vypracovat projekt, včetně jeho prezentace a obhajoby. Umí využívat výpočetní techniku k řešení a vyhodnocení experimentů, ke zpracování výsledků. Je připraven na další studium v rámci navazujících studijních programů Učitelství pro 2. stupeň ZŠ.
Znalostí, dovedností a způsobilostí - obecné: Absolvent se dorozumí v jednom cizím jazyce na vyšší úrovni. Absolvent má rozvinutou úroveň jazykového projevu. Dokáže vyhledávat, porovnávat, analyzovat a kriticky vyhodnocovat informace. Zná základní postupy kritické analýzy odborného textu. Je vybaven základními znalostmi a dovednostmi v oblasti ICT.
|
Předpokládaná uplatnitelnost absolventů studijního programu na trhu práce
|
Uplatnění v oblasti odborné asistentské činnosti na ZŠ, SŠ, ve vědecko-výzkumných laboratořích základního i aplikovaného výzkumu, a to ve vědeckých institucích nebo v laboratořích zdravotnických zařízení. Absolvent je schopen po absolvování tohoto oboru pracovat v laboratořích molekulární biologie, v mikrobiologických laboratořích nebo v biochemických laboratořích, případně provádět základní geologické výzkumy v terénu.
|
Oznámení, že daný studijní program je zaměřen na přípravu k výkonu regulovaného povolání
|
Ne
|
Jaké pracovní pozice může absolvent zastávat
|
asistent pedagoga, laborant, biolog, mikrobiolog, vědec
|
Oblast vzdělávání
|
Tematické okruhy
|
Učitelství
|
|
|
|
|