|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Informace o programu Historie
Název programu
|
Historie
|
Fakulta
|
FP
|
Platnost
|
2020 -
|
Typ studia
|
Navazující
|
Forma studia
|
Prezenční
|
St. délka studia
|
2
|
Max. délka studia
|
5
|
Udělovaný titul
|
Magistr
|
Limit kreditů
|
120
|
Vykazován
|
Ano
|
Garant programu
|
Pažout Jaroslav, doc. PhDr. Ph.D.
|
Jazyk
|
Čeština
|
Vzdělávací cíle
|
Navazující magisterský studijní program Historie připravuje studenty na práci ve vědeckých a paměťových institucích (mj. vysoké školy, odborné vědecké ústavy, archivy, muzea, galerie, orgány památkové péče) či v jiných oblastech s uplatněním odborného historického vzdělání (mj. kulturní odbory orgánů státní správy a samosprávy, sdělovací prostředky, nakladatelství).
|
Profil studijního programu
|
akademický
|
Číslo akreditace studijního programu
|
NAU-568/2018-11
|
Studijní program je již akreditován podle novely VŠ zákona
|
Ano
|
Studijní program je akreditován v rámci institucionální akreditace
|
Ne
|
Kód klasifikace oborů vzdělávání ISCED
|
0222
|
Joint-degrees
|
Ne
|
Studijní program je akreditován od
|
14.11.2019
|
Studijní program je akreditován do
|
14.11.2029
|
Další informace o programu
|
Návaznost na další studijní programy
|
Absolventi NMgr. studijního programu Historie mohou pokračovat v doktorském studiu historickovědního či příbuzného zaměření na některé z vysokých škol, které jej nabízejí.
|
Obsahové zaměření studijního programu
|
Navazující magisterský studijní program Historie je zaměřen na prohloubení odborného vzdělání a získání potřebných znalostí a dovedností k samostatné badatelské práci v oboru historie. Je soustředěn na prohloubení teoretického poznání moderních českých, resp. československých dějin v mezinárodním kontextu od konce 18. století po dějiny soudobé. Základní předměty zahrnující jednotlivé úseky českých, resp. československých dějin jsou doplněny o kurzy směřující k prohloubení znalostí jednotlivých aspektů důležitých pro pochopení vývoje moderní společnosti, jako jsou role náboženství v moderním světě, vytváření moderních národů a nacionalismus, vzdělanost a její úloha v novodobé společnosti či politické ideologie. Stranou pozornosti nezůstane ani kultura a umění v moderní době a metodologické aspekty historické vědy, součástí studijního programu jsou i praxe. NMgr. studijní program Historie je zaměřen primárně na moderní dějiny, především v rámci povinně volitelných předmětů je však ponechán prostor i pro starší dějiny, z nichž může student volit i téma diplomové práce. Povinně volitelný blok obsahující kurzy prohlubující poznatky určitých aspektů dějin či metod historikovy práce (kurz novověké latinské paleografie či ediční teorie a praxe) obecně představuje významnou součást studijního plánu.
|
Profil absolventa
|
Absolvent získá znalosti v oblasti moderní historie, dějin myšlení, vzdělanosti, kultury a umění, přičemž má dle svého zaměření možnost se v rámci povinně volitelných předmětů též orientovat na dějiny starší. Získá rovněž dostatečnou metodologickou výbavu a schopnost odborné komunikace. Teoretické poznatky bude umět aplikovat podle požadavků praxe a dosažené vědomosti využívat ve vědeckovýzkumné, vzdělávací i organizačně správní činnosti.
|
Předpokládaná uplatnitelnost absolventů studijního programu na trhu práce
|
Absolvent bude připraven k vykonávání profesí vyžadujících vysokoškolské vzdělání historického nebo příbuzného zaměření. Vedle odborných vědeckých pracovišť se může uplatnit v institucích státní správy a samosprávy, v nakladatelstvích, sdělovacích prostředcích a dalších kulturně orientovaných pracovištích, ev. jako OSVČ v různých oblastech kultury a turismu.
|
Jaké pracovní pozice může absolvent zastávat
|
Historik, archivář, muzejník, kunsthistorik, pracovník památkové péče aj.
|
Oblast vzdělávání
|
Tematické okruhy
|
Historické vědy
|
|
Název specializace |
Platnost |
Číslo specializace |
Zkratka, Spec.
|
Zaměření |
Forma studia |
Typ studia |
Garant specializace |
Historie
|
2020 -
|
N0222A120026HIS |
HIS, 0
|
0
|
Prezenční
|
Navazující
|
Pažout Jaroslav, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
|
|