|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Informace o programu Geografie
Název programu
|
Geografie
|
Fakulta
|
FP
|
Platnost
|
2007 -
|
Typ studia
|
Bakalářský
|
Forma studia
|
Prezenční
|
St. délka studia
|
3
|
Max. délka studia
|
7
|
Udělovaný titul
|
Bakalář
|
Limit kreditů
|
180
|
Vykazován
|
Ano
|
Garant programu
|
Böhm Hynek, doc. Mgr. Ph.D.
|
Jazyk
|
Čeština
|
Vzdělávací cíle
|
Připravit studenta pro vzdělávací (učitelské), ale i aplikované využití moderních geografických znalostí, metod a dovedností.
|
Profil studijního programu
|
akademický
|
Číslo akreditace studijního programu
|
Zákon č. 168/2018 Sb.
|
Studijní program je již akreditován podle novely VŠ zákona
|
Ne
|
Studijní program je akreditován v rámci institucionální akreditace
|
Ne
|
Předpokládaný počet přijímaných uchazečů o studium
|
50
|
Kód klasifikace oborů vzdělávání ISCED
|
0532
|
Joint-degrees
|
Ne
|
Studijní program je akreditován do
|
31.12.2024
|
Další informace o programu
|
Návaznost na další studijní programy
|
ano
|
Obsahové zaměření studijního programu
|
Studijní program rozvíjí znalosti a schopnosti v celé šíři studovaného oboru.
|
Požadovaná zdravotní způsobilost
|
ne
|
Profil absolventa
|
Absolvent bakalářského studijního oboru Geografie se zaměřením na vzdělávání: " zná a chápe problematiku životního prostředí a krajiny, rozumí prostorovým vztahům v rámci přírodního a humánního prostředí i mezi nimi v měřítcích od lokálního přes regionální až po globální, " seznámil se a umí používat základní geografické teorie, principy, zákony a další generalizace a koncepce, " orientuje se a umí používat základní metodické postupy při práci se zdroji geografických informací a dat, " seznámil se a umí použít metody terénního sběru dat a informací a dalších zdrojů prostorových dat a informací, umí je zpracovat, analyzovat a vizualizovat v elektronickém prostředí geografických informačních systémů a za pomoci kartografických metod, " má přehled o mezioborových souvislostech, " je schopen vytvořit jednoduchý geografický projekt, umí jej prezentovat a obhajovat, " je připravený na studium v navazujícím magisterském studiu zaměřeném na geografické vzdělávání, v nezbytné minimální míře i na navazující studium v odborné geografii, v bakalářské práci zaměřené na geografii umí aplikovat a prezentovat výše uvedené vzdělávací cíle.
|
Služby a podpůrná opatření pro uchazeče a studenty se zdravotním postižením
|
žádné
|
Předpokládaná uplatnitelnost absolventů studijního programu na trhu práce
|
ano
|
Oznámení, že daný studijní program je zaměřen na přípravu k výkonu regulovaného povolání
|
ne
|
Jaké pracovní pozice může absolvent zastávat
|
Absolvent je připravován především pro navazující magisterské studium v geografickém vzdělávání, buď pro základní školy (2. stupeň), nebo 3. stupeň (střední školy). S určitou mírou osobní zainteresovanosti, je možné, aby absolvent pokračoval v navazujícím studiu na odborném navazujícím magisterském studiu geografie. Pro absolventa uvedeného bakalářského studia, který nebude pokračovat dál v navazujícím magisterském studiu, a chce jít do praxe, je nabídka pracovních míst z hlediska systémového zařazení do klasifikace zaměstnání obtížná. Nebyla dosud ustavena například profese asistenta učitele, pro kterou by absolvent splňoval věcná kritéria. Fakticky je však absolvent schopný pracovat na pozici nižšího manažera, kde rozumí prostorovým vztahům, je schopen připravovat jednoduché projekty a ty řídit. Záleží na druhém oboru, který s geografií studuje a který může tyto jeho kvality ještě posílit, například cizí jazyk nebo tělesná výchova, a tedy absolventovo uplatnění například u policie, či v Armádě ČR nebo ve státní správě, v neziskových organizacích a dal. Pokud se absolvent rozhodne dále studovat ve zvolené profesi, má všestrannou přípravu a průpravu pro svoji další specializaci.
|
V případě uskutečňování studijního programu ve spolupráci se zahraniční VŠ, způsob akreditace studijního programu v zahraničí a podle jakého předpisu
|
ne
|
V případě uskutečňování studijního programu ve spolupráci s AVČR - na jakém pracovišti AVČR
|
ne
|
Oblast vzdělávání
|
Tematické okruhy
|
Vědy o Zemi
|
Fyzická geografie (70%) , Sociální a ekonomická geografie (30%)
|
Název oboru |
Platnost |
Číslo oboru |
Zkratka, Spec.
|
Specializace |
Forma studia |
Typ studia |
Garant oboru |
Aplikovaná geografie
|
2007 -
|
1301R022 |
AG, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Zágoršek Kamil, doc. RNDr. Ph.D.
|
Informatika se zaměřením na vzdělávání
|
2012 -
|
1802R023 |
IF, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Koucký Miroslav, doc. RNDr. CSc.
|
Humanitní studia se zaměřením na vzdělávání
|
2012 -
|
6107R023 |
HU, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Václavík David, doc. PhDr. Ph.D.
|
Historie se zaměřením na vzdělávání
|
2012 -
|
7105R056 |
DJ, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Pažout Jaroslav, doc. PhDr. Ph.D.
|
Geografie se zaměřením na vzdělávání (dvouoborové)
|
2009 -
|
7504R181 |
GE, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Drápela Emil, Mgr. Ph.D.
|
Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání
|
2007 -
|
7504R269 |
CJ, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Lábus Václav, Mgr. Ph.D.
|
Španělský jazyk se zaměřením na vzdělávání
|
2007 -
|
7504R300 |
SJ, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Valeš Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
|
Společný základ se zaměřením na vzdělávání
|
2012 -
|
7507R |
SP, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Urbánek Petr, doc. PaedDr. Dr.
|
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
|
2007 -
|
7507R036 |
AJ, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Mudure Michaela, Ph.D.
|
Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání
|
2007 -
|
7507R041 |
NJ, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Weber Tilo, Dr. phil. habil. Ph.D.
|
|
|
|