|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Informace o programu Matematika
Název programu
|
Matematika
|
Fakulta
|
FP
|
Platnost
|
2008 -
|
Typ studia
|
Bakalářský
|
Forma studia
|
Prezenční
|
St. délka studia
|
3
|
Max. délka studia
|
7
|
Udělovaný titul
|
Bakalář
|
Limit kreditů
|
180
|
Vykazován
|
Ano
|
Garant programu
|
Brzezina Miroslav, doc. RNDr. CSc., dr. h. c.
|
Jazyk
|
Čeština
|
Vzdělávací cíle
|
Cílem studia v programu Matematika bakalářského programu Matematika je v převážné většině případů příprava na pokračování ve studiu v navazujícím magisterském programu, na TUL např. v oboru Matematické modely a jejich aplikace programu Aplikovaná matematika nebo v jiných technických oborech. Cílem studia může být i bezprostřední uplatnění v praxi v peněžních ústavech, pojišťovnách, institucích, které se zabývají hardwarem a softwarem, ve státní správě a samosprávě.
|
Profil studijního programu
|
akademický
|
Číslo akreditace studijního programu
|
Zákon č. 168/2018 Sb.
|
Studijní program je již akreditován podle novely VŠ zákona
|
Ne
|
Studijní program je akreditován v rámci institucionální akreditace
|
Ne
|
Předpokládaný počet přijímaných uchazečů o studium
|
10
|
Kód klasifikace oborů vzdělávání ISCED
|
0588
|
Joint-degrees
|
Ne
|
Studijní program je akreditován do
|
31.12.2024
|
Další informace o programu
|
Návaznost na další studijní programy
|
ano
|
Obsahové zaměření studijního programu
|
Studijní program rozvíjí znalosti a schopnosti v celé šíři studovaného oboru.
|
Požadovaná zdravotní způsobilost
|
ne
|
Profil absolventa
|
Cílem studia bakalářského studijního oboru Matematika se zaměřením na vzdělávání je: ? Získání základních teoretických poznatků o hlavních matematických disciplínách ? Orientace v informačních zdrojích, schopnost ovládání výpočetní techniky ? Orientace v odborné literatuře, zpracování získaných poznatků a následná prezentace dosažených výsledků ? Základní orientace v pedagogických disciplinách, získání základních sociálně-pedagogických znalostí a dovedností ? Orientace v cizojazyčných textech a schopnost jejich kritické analýzy Jednotlivé výstupní znalosti jsou vymezeny z hlediska znalostí a dovednosí oborových, pedagogicko-psychologických a všeobecných.
|
Služby a podpůrná opatření pro uchazeče a studenty se zdravotním postižením
|
žádné
|
Předpokládaná uplatnitelnost absolventů studijního programu na trhu práce
|
ano
|
Oznámení, že daný studijní program je zaměřen na přípravu k výkonu regulovaného povolání
|
ne
|
Jaké pracovní pozice může absolvent zastávat
|
Po absolvování bakalářského studia SP Matematika, SO Matematika se zaměřením na vzdělávání je počítáno s pokračováním v navazujícím magisterském učitelském studiu na FP TUL či na jiné vysoké škole v ČR. Absolventi bakalářského pedagogického studia nemohou vykonávat profesi učitele, statut asistenta učitele zatím není v pedagogické praxi a právní oblasti dostatečně ukotven. V této souvislosti je uplatnění absolventů ve školské oblasti poměrně problematické. Absolvent se uplatní v soukromé vzdělávací sféře, je schopen zaujímat pozice v rámci soukromého sektoru zaměřeného na vzdělávání, další vzdělávání, vzdělávací a pedagogickou práci v rámci volného času, případně může využít získanou odbornou matematickou přípravu v peněžních ústavech, pojišťovnách, institucích pro zpracování dat, státní správě a samosprávě apod.
|
V případě uskutečňování studijního programu ve spolupráci se zahraniční VŠ, způsob akreditace studijního programu v zahraničí a podle jakého předpisu
|
ne
|
V případě uskutečňování studijního programu ve spolupráci s AVČR - na jakém pracovišti AVČR
|
ne
|
Oblast vzdělávání
|
Tematické okruhy
|
Matematika
|
Algebra a teorie čísel (50%) , Matematická analýza (50%)
|
Název oboru |
Platnost |
Číslo oboru |
Zkratka, Spec.
|
Specializace |
Forma studia |
Typ studia |
Garant oboru |
Matematika
|
2008 -
|
1101R016 |
MAT, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Finěk Václav, doc. RNDr. Ph.D.
|
Informatika se zaměřením na vzdělávání
|
2012 -
|
1802R023 |
IF, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Koucký Miroslav, doc. RNDr. CSc.
|
Historie se zaměřením na vzdělávání
|
2012 -
|
7105R056 |
DJ, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Pažout Jaroslav, doc. PhDr. Ph.D.
|
Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání
|
2012 -
|
7401R014 |
TV, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Suchomel Aleš, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy
|
2016 -
|
7503T023 |
DJ, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Pažout Jaroslav, doc. PhDr. Ph.D.
|
Matematika se zaměřením na vzdělávání
|
2012 -
|
7504R015 |
MA, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Brzezina Miroslav, doc. RNDr. CSc., dr. h. c.
|
Geografie se zaměřením na vzdělávání (dvouoborové)
|
2009 -
|
7504R181 |
GE, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Nižnanský Branislav, doc. RNDr. CSc.
|
Společný základ se zaměřením na vzdělávání
|
2012 -
|
7507R |
SP, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Urbánek Petr, doc. PaedDr. Dr.
|
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
|
2007 -
|
7507R036 |
AJ, 0
|
0
|
Prezenční
|
Bakalářský
|
Mudure Michaela, Ph.D.
|
|
|
|