|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Informace o programu Textilní marketing
Název programu
|
Textilní marketing
|
Fakulta
|
FT
|
Platnost
|
2019 -
|
Typ studia
|
Bakalářský
|
Forma studia
|
Kombinovaná
|
St. délka studia
|
3
|
Max. délka studia
|
7
|
Udělovaný titul
|
Bakalář
|
Limit kreditů
|
180
|
Vykazován
|
Ano
|
Garant programu
|
Bajzík Vladimír, doc. Ing. Ph.D.
|
Jazyk
|
Čeština
|
Vzdělávací cíle
|
Bakalářský studijní program Textilní marketing unikátně propojuje problematiku textilních a oděvních materiálů a technologií se znalostmi z oblasti marketingu. Cílem studia je připravit vysokoškolsky vzdělané odborníky, kteří rozumí specifickým vlastnostem, správné funkci a hodnocení kvality textilních produktů, a zároveň souvisejícím pravidlům ve vztahu k potenciálním zákazníkům (ochrana spotřebitele, správné značení apod.), ale i pravidlům marketingu a obchodních jednání. Během studia získá student nejen teoretické a praktické znalosti na dané úrovni, ale i dostatečnou flexibilitu, schopnost odborné komunikace v anglickém jazyce, přehled v technických oborech a dovednosti souhrnně označované soft skills.
|
Profil studijního programu
|
akademický
|
|
|
Studijní program je již akreditován podle novely VŠ zákona
|
Ano
|
Studijní program je akreditován v rámci institucionální akreditace
|
Ne
|
Kód klasifikace oborů vzdělávání ISCED
|
0414
|
Joint-degrees
|
Ne
|
Studijní program je akreditován do
|
04.06.2029
|
Omezení akreditace
|
bez omezení
|
Další informace o programu
|
Návaznost na další studijní programy
|
Na studijní program navazuje magisterský studijní program Průmyslové inženýrství, případně Textilní inženýrství
|
Požadovaná zdravotní způsobilost
|
nepožadováno
|
Profil absolventa
|
Absolvent získá během studia znalosti textilních materiálů a základů textilních technologií s profilací v oblasti textilního zbožíznalství a textilního marketingu. Jeho znalosti jsou cíleně směřovány především na koncové textilní produkty, které umí identifikovat, správně označit jejich složení, definovat způsob jejich výroby, specifikovat účel a způsob jejich použití a vyjádřit jejich kvalitu. Tyto znalosti pokrývají širokou škálu textilních výrobků včetně výrobků oděvních, technických, medicínských, bytových, galanterních apod. Je schopen aplikace marketingových metod a postupů, které jsou potřebné pro prosazení textilního výrobku na trhu. Má kompetenci pro tvorbu a analýzu dotazníkových šetření v oblasti textilních produktů, které umí aplikovat i na produkty z dalších oblastí. Součástí studia jsou také další související dovednosti, jako například základní principy řízení nebo komunikativních dovedností, které směřují k vyšší flexibilitě absolventů textilní fakulty a k jejich snazšímu uplatnění na trhu práce. Koncepce strukturovaného studia umožní absolventovi pokračovat ve studiu v magisterském studijním programu, nebo odejít do praxe.
|
Služby a podpůrná opatření pro uchazeče a studenty se zdravotním postižením
|
Lze přijmout i zdravotně postižené studenty.
|
Předpokládaná uplatnitelnost absolventů studijního programu na trhu práce
|
Absolvent se uplatní především v marketingových odděleních textilních a oděvních firem, ale je způsobilý v těchto firmách také provádět technický dozor na pracovištích, kontrolovat dodržování technologických postupů, hodnotit, zlepšovat a projektovat podnikatelské procesy. Tyto činnosti se týkají jak textilií určených pro oděvní a bytové účely tak i technických textilií např. pro potahy pro autosedačky. Při kontroea a nákupu jsou schopni určit, zda jsou dodrženy předepsané specifikace (materiálové složení, konstrukce, parametry komfortu atd.) Absolvent najde rovněž uplatnění v reklamních odděleních firem. Je schopen samostatného podnikání v oblasti textilu, údržby textilií nebo jako kvalifikovaný prodejce textilních a oděvních výrobků. Díky rozsáhlé povinné praxi, prakticky orientovaným předmětům i dovednostem souhrnně označovaným soft skills je absolvent připraven uplatnit se na trhu práce v souvislosti se zaváděním inovací v rámci trendu Průmysl 4.0. Absolvent je způsobilý pokračovat ve studiu v magisterském studijním programu některého textilního oboru, nebo jiného technického studijního oboru.
|
Jaké pracovní pozice může absolvent zastávat
|
Absolvent se uplatní především v marketingových odděleních textilních a oděvních firem, ale je způsobilý v těchto firmách také provádět technický dozor na pracovištích, kontrolovat dodržování technologických postupů, hodnotit, zlepšovat a projektovat podnikatelské procesy. Absolvent najde rovněž uplatnění v reklamních odděleních firem. Je schopen samostatného podnikání v oblasti textilu, údržby textilií nebo jako kvalifikovaný prodejce textilních a oděvních výrobků.
|
Odborná praxe
|
240 hodin
|
Oblast vzdělávání
|
Tematické okruhy
|
Ekonomické obory
|
Marketing a obchod (100%)
|
Strojírenství, technologie a materiály
|
Materiálové inženýrství (50%) , Zpracovatelské technologie (50%)
|
|
|
|