Práce se zabývá tématem trvale udržitelný rozvoj (TUR). Cílem šetření je zhodnotit postoj dětí mladšího školního věku k principům TUR. Zvolenou metodou je pohádkový dotazník, který je zaměřený na principy udržitelnosti: odpovědnost, prevence, ohled na přírodu, rozumná spotřeba a využití nejlepší dostupné techniky šetrné k životnímu prostředí. Statistické zhodnocení výsledků ukázalo, že postoj dětí k principům TUR je pozitivní.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with a sustainable development (SD). The aim of this work is to evaluate a children's attitude towards the principles of SD. The chosen method of testing is a fairy-tale questionnaire, which is focused on principles of sustainability: responsibility, precaution, regard to nature, reasonable consumption and a use of the best available technique with respect to our environment. The statistical evaluation shows that the attitude of children to SD is positive.
Klíčová slova
trvale udržitelný rozvoj, princip, postoj
Klíčová slova v angličtině
sustainable development, principle, attitude
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá tématem trvale udržitelný rozvoj (TUR). Cílem šetření je zhodnotit postoj dětí mladšího školního věku k principům TUR. Zvolenou metodou je pohádkový dotazník, který je zaměřený na principy udržitelnosti: odpovědnost, prevence, ohled na přírodu, rozumná spotřeba a využití nejlepší dostupné techniky šetrné k životnímu prostředí. Statistické zhodnocení výsledků ukázalo, že postoj dětí k principům TUR je pozitivní.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with a sustainable development (SD). The aim of this work is to evaluate a children's attitude towards the principles of SD. The chosen method of testing is a fairy-tale questionnaire, which is focused on principles of sustainability: responsibility, precaution, regard to nature, reasonable consumption and a use of the best available technique with respect to our environment. The statistical evaluation shows that the attitude of children to SD is positive.
Klíčová slova
trvale udržitelný rozvoj, princip, postoj
Klíčová slova v angličtině
sustainable development, principle, attitude
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je přiblížit problematiku trvale udržitelného rozvoje a jeho principů, kterými bychom se měli řídit, učit o nich a vychovávat k nim. Dále pak zhodnotit postoj dětí mladšího školního věku k principům trvale udržitelného rozvoje.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je přiblížit problematiku trvale udržitelného rozvoje a jeho principů, kterými bychom se měli řídit, učit o nich a vychovávat k nim. Dále pak zhodnotit postoj dětí mladšího školního věku k principům trvale udržitelného rozvoje.
Seznam doporučené literatury
Nakonečný, M.: Základy psychologie osobnosti. Management Press, Praha 1993. ISBN 80-85603-34-9.
Naše společná budoucnost. Academia, Praha 1991. ISBN 80-85368-07-02.
Státní politika životního prostředí. Ministerstvo životního prostředí ČR, Praha 2001. ISBN 80-7212-170-7.
materiály a internetové odkazy k trvale udržitelnému rozvoji
Seznam doporučené literatury
Nakonečný, M.: Základy psychologie osobnosti. Management Press, Praha 1993. ISBN 80-85603-34-9.
Naše společná budoucnost. Academia, Praha 1991. ISBN 80-85368-07-02.
Státní politika životního prostředí. Ministerstvo životního prostředí ČR, Praha 2001. ISBN 80-7212-170-7.
materiály a internetové odkazy k trvale udržitelnému rozvoji