- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině, Anotace, Anotace v angličtině, Klíčová slova, Klíčová slova v angličtině, Přílohy volně vložené, Rozsah práce
Hlavní téma
Svět v mapě (Využití GIS při výuce geografie)
Hlavní téma v angličtině
The World in Map (GIS utilization in Education of Geography)
Diplomová práce bude řešena v těchto krocích:
1.Studium dostupných zdrojů informací k tématu DP, vypracování rešerší významných publikací a online zdrojů.
2.Posuzení současného stavu implementace metod GIS do výuky na základních a středních školách v ČR a ve světě.
3.Definice obsahu didaktiky geoinformatiky.
4.Návrh začlenění GIS do výuky zeměpisu na gymnáziích v ČR.
5.Tvorba projektu s využitím metod GIS pro gymnázia.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude řešena v těchto krocích:
1.Studium dostupných zdrojů informací k tématu DP, vypracování rešerší významných publikací a online zdrojů.
2.Posuzení současného stavu implementace metod GIS do výuky na základních a středních školách v ČR a ve světě.
3.Definice obsahu didaktiky geoinformatiky.
4.Návrh začlenění GIS do výuky zeměpisu na gymnáziích v ČR.
5.Tvorba projektu s využitím metod GIS pro gymnázia.
Seznam doporučené literatury
Baštová, M.: Geografické informační systém regionu pro výuku na SŠ Diplomová práce.Plzeň 2004. 92 s. Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická. Vedoucí diplomové práce: RNDr. Marie Novotná, CSc.
DAVIS, David E. (2000): GIS pro každého: Vytváříme mapy na počítači. Praha, Computer Press, 112 s.
MALONE, L., PALMER, A. M., VOIGT, C. L. (2002): Mapping Our World: GIS Lessons for Educators. ESRI Press, ISBN: 1-58948-022-8, 564 s.
ŠMÍDA, J. (2004): Implementace geografických informačních systémů do hodin zeměpisu (Role GIS v rámcových vzdělávacích programech). In: Wahla, A. (ed.): Geografie a proměny poznání geografické reality. Ostravská univerzita, Ostrava, 2004, s. 518 - 527.
ALIBRANDI, M. (2003): GIS in the Classroom. Using Geographic Information Systems in Social Studies and Environmental Science. Heinemann, ISBN: 032500479X
AUDET, R., LUDWIG, G. S. (2000): GIS in Schools. ESRI Press, ISBN: 1-879102-85-4, 128 s.
COOKE, D. (2005): Fun with GPS. ESRI Press, ISBN: 1-58948-087-2, 152 s.
GREEN, D. R. (2001): GIS: A Sourcebook for Schools. London, Taylor & Francis, ISBN 0748402705
MALONE, L., PALMER, A. M., VOIGT, C. L. (2003): Community Geography Teacher's Guide: GIS in Action. ESRI Press, ISBN: 1-58948-051-1, 152 s.
Svatoňová, H., Vítková, H. (2003, mscr.): Začínáme s GIS. Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, katedra geografie, Brno, 100 s.
NOVOTNÁ, M., VOŽENÍLEK, V. (2004): Zkoumejme svět pomocí GIS. Vytváříme mapy na Internetu. Praha, Terra, Geografické rozhledy, roč. 13, č. 4, s. 94 - 95.
VOŽENÍLEK, V. (2004): Zkoumejme svět pomocí GIS. Globální navigační a polohový systém. Praha, Terra, Geografické rozhledy, roč. 13, č. 5, s. 122 - 123.
Seznam doporučené literatury
Baštová, M.: Geografické informační systém regionu pro výuku na SŠ Diplomová práce.Plzeň 2004. 92 s. Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická. Vedoucí diplomové práce: RNDr. Marie Novotná, CSc.
DAVIS, David E. (2000): GIS pro každého: Vytváříme mapy na počítači. Praha, Computer Press, 112 s.
MALONE, L., PALMER, A. M., VOIGT, C. L. (2002): Mapping Our World: GIS Lessons for Educators. ESRI Press, ISBN: 1-58948-022-8, 564 s.
ŠMÍDA, J. (2004): Implementace geografických informačních systémů do hodin zeměpisu (Role GIS v rámcových vzdělávacích programech). In: Wahla, A. (ed.): Geografie a proměny poznání geografické reality. Ostravská univerzita, Ostrava, 2004, s. 518 - 527.
ALIBRANDI, M. (2003): GIS in the Classroom. Using Geographic Information Systems in Social Studies and Environmental Science. Heinemann, ISBN: 032500479X
AUDET, R., LUDWIG, G. S. (2000): GIS in Schools. ESRI Press, ISBN: 1-879102-85-4, 128 s.
COOKE, D. (2005): Fun with GPS. ESRI Press, ISBN: 1-58948-087-2, 152 s.
GREEN, D. R. (2001): GIS: A Sourcebook for Schools. London, Taylor & Francis, ISBN 0748402705
MALONE, L., PALMER, A. M., VOIGT, C. L. (2003): Community Geography Teacher's Guide: GIS in Action. ESRI Press, ISBN: 1-58948-051-1, 152 s.
Svatoňová, H., Vítková, H. (2003, mscr.): Začínáme s GIS. Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, katedra geografie, Brno, 100 s.
NOVOTNÁ, M., VOŽENÍLEK, V. (2004): Zkoumejme svět pomocí GIS. Vytváříme mapy na Internetu. Praha, Terra, Geografické rozhledy, roč. 13, č. 4, s. 94 - 95.
VOŽENÍLEK, V. (2004): Zkoumejme svět pomocí GIS. Globální navigační a polohový systém. Praha, Terra, Geografické rozhledy, roč. 13, č. 5, s. 122 - 123.