Diplomová práce se zabývá mozaikou jako výtvarnou technikou a její využitelností ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ. Teoretická část objasňuje historii mozaiky, její druhy a souvislost s RVP. Praktická část je věnována šetření zaměřenému na frekvenci a okolnosti využívání mozaiky v hodinách výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ, je zde také uveden soubor námětů pro práci s mozaikou a metodicky zpracované ukázky práce s dětmi.
Anotace v angličtině
This Diploma Thesis deals with the issue of mosaic as an art technique and its utilization within the Art Lessons at basic schools. The theoretical part summarizes the history of mosaic, its kinds and links to the Framework Educational Programme. The practical part is devoted to the investigation of the mosaic utilization frequency and consequences within the Art Lessons at basic schools. The set of mosaic usage suggestions and methodically elaborated examples of work with children are also presented as well as the picture documentation of individual kinds of mosaic.
Klíčová slova
mozaika, Rámcový vzdělávací program, druhy mozaiky, materiály pro tvorbu mozaiky
Klíčová slova v angličtině
mosaic, Framework Educational Programme, kinds of mosaic, used materials
Rozsah průvodní práce
81 s, 24 s, obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá mozaikou jako výtvarnou technikou a její využitelností ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ. Teoretická část objasňuje historii mozaiky, její druhy a souvislost s RVP. Praktická část je věnována šetření zaměřenému na frekvenci a okolnosti využívání mozaiky v hodinách výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ, je zde také uveden soubor námětů pro práci s mozaikou a metodicky zpracované ukázky práce s dětmi.
Anotace v angličtině
This Diploma Thesis deals with the issue of mosaic as an art technique and its utilization within the Art Lessons at basic schools. The theoretical part summarizes the history of mosaic, its kinds and links to the Framework Educational Programme. The practical part is devoted to the investigation of the mosaic utilization frequency and consequences within the Art Lessons at basic schools. The set of mosaic usage suggestions and methodically elaborated examples of work with children are also presented as well as the picture documentation of individual kinds of mosaic.
Klíčová slova
mozaika, Rámcový vzdělávací program, druhy mozaiky, materiály pro tvorbu mozaiky
Klíčová slova v angličtině
mosaic, Framework Educational Programme, kinds of mosaic, used materials
Zásady pro vypracování
Znalost osnov pro výtvarnou výchovu na 1. stupni ZŠ.
Orientace v odborné terminologii v oblasti výtvarných technik a didaktiky výtvarné výchovy.
Zásady pro vypracování
Znalost osnov pro výtvarnou výchovu na 1. stupni ZŠ.
Orientace v odborné terminologii v oblasti výtvarných technik a didaktiky výtvarné výchovy.
Seznam doporučené literatury
Hazuková, H. - Šamšula, P.: Didaktika výtvarné výchovy. Praha: Karolinum, 1991. ISBN 80-7066-368-5.
Pijoan y Soteras, J.: Dějiny výtvarného umění I-IX. Praha 1998-2000.
Roeselová, V.: Techniky ve VV. Praha: Sarah, 1996. ISBN 80-90 22 67.
Seznam doporučené literatury
Hazuková, H. - Šamšula, P.: Didaktika výtvarné výchovy. Praha: Karolinum, 1991. ISBN 80-7066-368-5.
Pijoan y Soteras, J.: Dějiny výtvarného umění I-IX. Praha 1998-2000.
Roeselová, V.: Techniky ve VV. Praha: Sarah, 1996. ISBN 80-90 22 67.