Diplomová práce se zabývá vlivem určitého charakteristického jevu oblasti na vědomosti a výuku žáků na základní škole. Projekt byl koncipován tak, aby rozebral nastolenou problematiku a naznačil její řešení.
V první teoretické části jsou seskupeny základní informace týkající se oblasti, která tvoří základ pro druhou, praktickou část, složenou z rozborů jednotlivých hodin a uvedení výsledků, jejich následného porovnání a vyvození závěru.
Stěžejní částí celého projektu byla závěrečná, praktická exkurze žáků základní školy ve sklářských dílnách. Tím bylo dosaženo spojení všech teoretických informací s praktickou činností. Projekt byl v jednodušší formě, především jeho závěrečná část, začleněn do výuky některých základních škol v oblasti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the specific influence of the characteristic phenomenon in the area of knowledge and education of pupils at the basic school. This project was drawn to analyze this problem and indicate the appropriate solution.
The first theoretic part of this project is including the basic information about the area which forms the basic part of the second one, practical part which is summarized from the analyses of each separated lesson and presentation of the results. These results were compared and the conclusions were made as well.
The most important part of this project was the final practical excursion of the pupils of the primary school in the glass-workshops. The connection between the theoretic information and practical activity was successful. The project in a simpler form was integrated into the some of the classes of basic schools in a area, manly in it is final part.
Klíčová slova
Výtvarný projekt, Výtvarná výchova na základní škole, Sklářství, Exkurze, Vstupní test, Výstupní test.
Klíčová slova v angličtině
Art project, Art education on the basic school, Glassing, Excursion, Entered test, Finaly test.
Rozsah průvodní práce
145
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vlivem určitého charakteristického jevu oblasti na vědomosti a výuku žáků na základní škole. Projekt byl koncipován tak, aby rozebral nastolenou problematiku a naznačil její řešení.
V první teoretické části jsou seskupeny základní informace týkající se oblasti, která tvoří základ pro druhou, praktickou část, složenou z rozborů jednotlivých hodin a uvedení výsledků, jejich následného porovnání a vyvození závěru.
Stěžejní částí celého projektu byla závěrečná, praktická exkurze žáků základní školy ve sklářských dílnách. Tím bylo dosaženo spojení všech teoretických informací s praktickou činností. Projekt byl v jednodušší formě, především jeho závěrečná část, začleněn do výuky některých základních škol v oblasti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the specific influence of the characteristic phenomenon in the area of knowledge and education of pupils at the basic school. This project was drawn to analyze this problem and indicate the appropriate solution.
The first theoretic part of this project is including the basic information about the area which forms the basic part of the second one, practical part which is summarized from the analyses of each separated lesson and presentation of the results. These results were compared and the conclusions were made as well.
The most important part of this project was the final practical excursion of the pupils of the primary school in the glass-workshops. The connection between the theoretic information and practical activity was successful. The project in a simpler form was integrated into the some of the classes of basic schools in a area, manly in it is final part.
Klíčová slova
Výtvarný projekt, Výtvarná výchova na základní škole, Sklářství, Exkurze, Vstupní test, Výstupní test.
Klíčová slova v angličtině
Art project, Art education on the basic school, Glassing, Excursion, Entered test, Finaly test.
Zásady pro vypracování
Připravit výtvarný projekt
Ralizovat projekt v 5., 6. a 7. ročníku základní školy
Zhodnotit (analyzovat) průběh a výsledek
Zásady pro vypracování
Připravit výtvarný projekt
Ralizovat projekt v 5., 6. a 7. ročníku základní školy
Zhodnotit (analyzovat) průběh a výsledek
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací program a osnovy ve výtvarné výchově.
Roeselová, Věra: Řady a projekty. Sarah, Praha 1997. ISBN 80-902267-2-8
Roeselová, Věra: Námět ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1995.
Hazuková,H.; Šamšula, P.: Didaktika výtvarné výchovy. Karolinum, Praha 1991.
ISBN 80-7066-368-5.
Zhoř, Igor.: Výtvarná výchova v projektech. Tobiáš, Havlíčkův Brod 1995.
ISBN 80-85808-30-7.
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací program a osnovy ve výtvarné výchově.
Roeselová, Věra: Řady a projekty. Sarah, Praha 1997. ISBN 80-902267-2-8
Roeselová, Věra: Námět ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1995.
Hazuková,H.; Šamšula, P.: Didaktika výtvarné výchovy. Karolinum, Praha 1991.
ISBN 80-7066-368-5.
Zhoř, Igor.: Výtvarná výchova v projektech. Tobiáš, Havlíčkův Brod 1995.
ISBN 80-85808-30-7.