Diplomová práce se zabývá rozvojem slovní zásoby žáků na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zjistit průběh rozvoje slovní zásoby žáků a posun ve slovní zásobě žáků druhých a pátých ročníků. Zkoumány jsou konkrétní jevy, které jsou charakteristické pro slovní zásobu žáků. Práce sleduje vývoj slovní zásoby v závislosti na věku žáků a hledá rozdíly mezi vyjadřováním dívek a chlapců. Konečným cílem práce je vypracování souboru netradičních her, které by žákům pomáhaly rozvíjet jejich slovní zásobu.
Annotation in English
This Diploma Thesis deals with the evolution of vocabulary of infant school pupils. The aim is to analyse the process of vocabulary evolution and the advancement of vocabulary between pupils of second and fifth grade. It makes research of concrete phenomena, characteristic for pupils’ vocabulary. It traces the evolution of vocabulary depending upon age and look for differences in boys’ and girls’ expressions. The final aim is to create the collection of innovative games for extending the pupils’ vocabulary.
Keywords
slovní zásoba, rozvoj slovní zásoby, zvyšotat se, žáci, výzkum, rozdíl
Diplomová práce se zabývá rozvojem slovní zásoby žáků na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zjistit průběh rozvoje slovní zásoby žáků a posun ve slovní zásobě žáků druhých a pátých ročníků. Zkoumány jsou konkrétní jevy, které jsou charakteristické pro slovní zásobu žáků. Práce sleduje vývoj slovní zásoby v závislosti na věku žáků a hledá rozdíly mezi vyjadřováním dívek a chlapců. Konečným cílem práce je vypracování souboru netradičních her, které by žákům pomáhaly rozvíjet jejich slovní zásobu.
Annotation in English
This Diploma Thesis deals with the evolution of vocabulary of infant school pupils. The aim is to analyse the process of vocabulary evolution and the advancement of vocabulary between pupils of second and fifth grade. It makes research of concrete phenomena, characteristic for pupils’ vocabulary. It traces the evolution of vocabulary depending upon age and look for differences in boys’ and girls’ expressions. The final aim is to create the collection of innovative games for extending the pupils’ vocabulary.
Keywords
slovní zásoba, rozvoj slovní zásoby, zvyšotat se, žáci, výzkum, rozdíl
Cílem této diplomové práce je zmapovat stylistické dovednosti žáků na 1. st. ZŠ, vytvoření pracovního sešitu drobných slohových her, který bude praktickou pomůckou pro učitele a vychovatele na 1. stupni základní školy. Následně tuto didaktickou pomůcku ověřit v praxi na několika základních školách ve vybraném regionu.
Research Plan
Cílem této diplomové práce je zmapovat stylistické dovednosti žáků na 1. st. ZŠ, vytvoření pracovního sešitu drobných slohových her, který bude praktickou pomůckou pro učitele a vychovatele na 1. stupni základní školy. Následně tuto didaktickou pomůcku ověřit v praxi na několika základních školách ve vybraném regionu.
Recommended resources
učebnice + metodiky pro 3. a 4. třídy ZŠ
Čechová M.; Stylistika současné češtiny; ISV Praha 1997
Svoboda K.; Stylitační výcvyk ve spisovné češtině a rozvoj myšlení; SPN Praha 1979
Krobotová M.; Úvod do české stylistiky; UP Olomouc 2001
Seifertová A.; Tradiční sloh netradičně; BLUG Praha
Recommended resources
učebnice + metodiky pro 3. a 4. třídy ZŠ
Čechová M.; Stylistika současné češtiny; ISV Praha 1997
Svoboda K.; Stylitační výcvyk ve spisovné češtině a rozvoj myšlení; SPN Praha 1979
Krobotová M.; Úvod do české stylistiky; UP Olomouc 2001
Seifertová A.; Tradiční sloh netradičně; BLUG Praha