Diplomová práce se zabývá motivací v hodinách výtvarné výchovy a její využitelnosti k výchově a vzdělání žáků 5. ročníku ZŠ. Ukazuje možnosti využití výtvarných technik v souvislosti s poznáváním zemí, národů i rozmanitých kultur. Výtvarnou výchovu představuje jako významnou součást vedení dětí k toleranci a pochopení významu vlastní identity a evropanství.
V části teoretické jsou vymezeny pojmy související s Evropským kontinentem, současnou spoluprací států a výtvarnými činnostmi.
Praktická část předkládá výzkum v podobě dotazníků, doplněný pomocnými výzkumnými metodami pozorování. Obsahuje realizaci navrženého projektu, fotodokumentaci činností i ukázky výtvarných prací.
Anotace v angličtině
Abstract
This thesis discusses motivation within Art Education and it’s efficiency in the enlightenment and education of pupils in the fifth year of primary school. It explores the options of using creative techniques in order to learn about different countries, nations and cultures. It introduces Art Education as an important part of leading children towards tolerance and the understanding of the significance of their own identity and Europeanism.
The work consists of a theoretical section, which defines the constructs connected with the European continent as well as the current cooperation of the state in realation to creative activities.
The practical section introduces research conducted in the form of a questionnaire along with the supportive methods of observation. It includes the realization of the proposed project, photodocumentation of activities and examples of art work.
Diplomová práce se zabývá motivací v hodinách výtvarné výchovy a její využitelnosti k výchově a vzdělání žáků 5. ročníku ZŠ. Ukazuje možnosti využití výtvarných technik v souvislosti s poznáváním zemí, národů i rozmanitých kultur. Výtvarnou výchovu představuje jako významnou součást vedení dětí k toleranci a pochopení významu vlastní identity a evropanství.
V části teoretické jsou vymezeny pojmy související s Evropským kontinentem, současnou spoluprací států a výtvarnými činnostmi.
Praktická část předkládá výzkum v podobě dotazníků, doplněný pomocnými výzkumnými metodami pozorování. Obsahuje realizaci navrženého projektu, fotodokumentaci činností i ukázky výtvarných prací.
Anotace v angličtině
Abstract
This thesis discusses motivation within Art Education and it’s efficiency in the enlightenment and education of pupils in the fifth year of primary school. It explores the options of using creative techniques in order to learn about different countries, nations and cultures. It introduces Art Education as an important part of leading children towards tolerance and the understanding of the significance of their own identity and Europeanism.
The work consists of a theoretical section, which defines the constructs connected with the European continent as well as the current cooperation of the state in realation to creative activities.
The practical section introduces research conducted in the form of a questionnaire along with the supportive methods of observation. It includes the realization of the proposed project, photodocumentation of activities and examples of art work.
Výtvarný projekt s využitím mezipředmětových vztahů
Seznámení žáků s evropskou kulturou a uměním
Porovnání výsledků žáků tříd do projektu zapojených a nezapojených
Zásady pro vypracování
Výtvarný projekt s využitím mezipředmětových vztahů
Seznámení žáků s evropskou kulturou a uměním
Porovnání výsledků žáků tříd do projektu zapojených a nezapojených
Seznam doporučené literatury
Machalová P.,Martínek J.:Státy Evropské unie pro 2.st. ZŠ a více letágymnázia, Naklad.Dr. Josef Raabe, Praha 2007
Anděl J., Mareš R.: Evropa- Země světa do kapsy. Nakl.Olomouc, Olomouc 1997
Meslewoodová J.: Kapitoly z dějin malířství, Nakladatelství Slovart 1995
PaeDr.Helena Hazuková,CSc.:příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchověII. Pedagogická fakulta UK, Praha 1995
Kolektiv autorů:Evropská dimenze v příprave učitelů na Fakultě pedagogické Technické univerzity v Liberci, Vysok
oško
lský podnik Liberec 2004
Seznam doporučené literatury
Machalová P.,Martínek J.:Státy Evropské unie pro 2.st. ZŠ a více letágymnázia, Naklad.Dr. Josef Raabe, Praha 2007
Anděl J., Mareš R.: Evropa- Země světa do kapsy. Nakl.Olomouc, Olomouc 1997
Meslewoodová J.: Kapitoly z dějin malířství, Nakladatelství Slovart 1995
PaeDr.Helena Hazuková,CSc.:příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchověII. Pedagogická fakulta UK, Praha 1995
Kolektiv autorů:Evropská dimenze v příprave učitelů na Fakultě pedagogické Technické univerzity v Liberci, Vysok
oško
lský podnik Liberec 2004