Diplomová práce se zaměřuje na zjištění způsobů práce učitelů na 2. stupni základní školy s žáky se specifickými poruchami učení při hodinách českého jazyka. V teoretické části je podrobněji popsána problematika specifických poruch učení, legislativa, fyzický a psychický vývoj žáka na 2. stupni základní školy a role pedagoga.
Empirická část zkoumá způsoby práce učitelů na 2. stupni základní školy s žáky se specifickými poruchami učení při hodinách českého jazyka. Druhou součástí je vytvořený sborník doplňkových cvičení využitelných při edukaci žáků se specifickými poruchami učení v hodinách českého jazyka na 2. stupni základní školy.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on finfing the possibilities of work of secondary school students with specific learning disorders in Czech language lessons.In the theoretical part is detailed description of the issue of specific learning disorders, legislation, physical and psychological development of pupils of the secondary school, teacher and his role.
The empirical part examines the possibilities of work of teachers with the secondary school students with specific learning disorders in Czech language lessons. The second part is generated by a set of additional exercises that might be useful for the education of students with specific learning disorders in Czech language lessons at the secondary school.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení; Žák 2. stupně základní školy; Doplňková cvičení
Klíčová slova v angličtině
Specific Learning Disabilities; Secondary school student; Additional exercises
Rozsah průvodní práce
s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na zjištění způsobů práce učitelů na 2. stupni základní školy s žáky se specifickými poruchami učení při hodinách českého jazyka. V teoretické části je podrobněji popsána problematika specifických poruch učení, legislativa, fyzický a psychický vývoj žáka na 2. stupni základní školy a role pedagoga.
Empirická část zkoumá způsoby práce učitelů na 2. stupni základní školy s žáky se specifickými poruchami učení při hodinách českého jazyka. Druhou součástí je vytvořený sborník doplňkových cvičení využitelných při edukaci žáků se specifickými poruchami učení v hodinách českého jazyka na 2. stupni základní školy.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on finfing the possibilities of work of secondary school students with specific learning disorders in Czech language lessons.In the theoretical part is detailed description of the issue of specific learning disorders, legislation, physical and psychological development of pupils of the secondary school, teacher and his role.
The empirical part examines the possibilities of work of teachers with the secondary school students with specific learning disorders in Czech language lessons. The second part is generated by a set of additional exercises that might be useful for the education of students with specific learning disorders in Czech language lessons at the secondary school.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení; Žák 2. stupně základní školy; Doplňková cvičení
Klíčová slova v angličtině
Specific Learning Disabilities; Secondary school student; Additional exercises
Zásady pro vypracování
Empirickým šetřením zjistit přístupy pedagogů ČJ na 2. stupni ZŠ k reedukaci žáků s SPU a zmapovat současný stav ve školství.
Zásady pro vypracování
Empirickým šetřením zjistit přístupy pedagogů ČJ na 2. stupni ZŠ k reedukaci žáků s SPU a zmapovat současný stav ve školství.
Seznam doporučené literatury
Zelinková, Olga: Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: nástroje pro prevenci, nápravu a integraci. - Vyd. 1. - Praha: Portál, 2001. (Pedagogická praxe)
ISBN 80-7178-544-X
Pokorná, Věra:Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. - Vyd. 3., rozš. a opr. - Praha: Portál, 2001.
ISBN 80-7178-570-9
Matějček, Zdeněk: Dyslexie - specifické poruchy čtení. 3. upr. a rozš. vyd. -Jinočany: H&H, 1995.
ISBN 80-85787-27-X
Vágnerová, Marie: Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. - Vyd. 1. - Praha: Portál, 2000.
ISBN 80-7178-308-0
Průcha, Jan: Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. - 2., aktualiz. vyd. - Praha: Portál, 2006.
ISBN 80-7178-944-5
Maňák, Josef. Švec, Vlastimil (ed): Cesty pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Brno: Paido, 2004 ISBN 80-7315-078-6
Pokorná, Věra: Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-135-5
Mertin, Václav: Individuální vzdělávací program: Pro zdravotně postižené žáky. 1. vyd. Praha: Portál, 1995 ISBN80-7178-033-4
Pelikán, Jiří: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998
ISBN 80-7184-569-8
Kaprálek, Karel. Bělecký, Zdeněk: Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-887-2
Seznam doporučené literatury
Zelinková, Olga: Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: nástroje pro prevenci, nápravu a integraci. - Vyd. 1. - Praha: Portál, 2001. (Pedagogická praxe)
ISBN 80-7178-544-X
Pokorná, Věra:Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. - Vyd. 3., rozš. a opr. - Praha: Portál, 2001.
ISBN 80-7178-570-9
Matějček, Zdeněk: Dyslexie - specifické poruchy čtení. 3. upr. a rozš. vyd. -Jinočany: H&H, 1995.
ISBN 80-85787-27-X
Vágnerová, Marie: Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. - Vyd. 1. - Praha: Portál, 2000.
ISBN 80-7178-308-0
Průcha, Jan: Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. - 2., aktualiz. vyd. - Praha: Portál, 2006.
ISBN 80-7178-944-5
Maňák, Josef. Švec, Vlastimil (ed): Cesty pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Brno: Paido, 2004 ISBN 80-7315-078-6
Pokorná, Věra: Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-135-5
Mertin, Václav: Individuální vzdělávací program: Pro zdravotně postižené žáky. 1. vyd. Praha: Portál, 1995 ISBN80-7178-033-4
Pelikán, Jiří: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998
ISBN 80-7184-569-8
Kaprálek, Karel. Bělecký, Zdeněk: Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-887-2