Bakalářská práce se zabývala problematikou citové deprivace u dětí v dětských domovech a dětských domovech se školou. Cílem bakalářské práce bylo zjistit a porovnat četnost výskytu a projevy citové deprivace u dětí v dětských domovech a dětských domovech se školou. Šlo o to zjistit, jakým způsobem se citová deprivace u těchto dětí projevuje. V teoretické části bakalářské práce byly za pomoci odborných zdrojů předloženy informace týkající se problematiky citové deprivace, příčin jejího vzniku a projevů citové deprivace u dětí v ústavní péči. Cíl bakalářské práce byl dále naplněn prostřednictvím průzkumu, který je popisován v praktické části bakalářské práce, jež přináší vyhodnocení jednotlivých položek dotazníku. Výsledky jsou následně představeny prostřednictvím tabulek a grafů. Shrnutí celé bakalářské práce je v závěru, na nějž navazují navrhovaná opatření. Součástí práce je seznam použitých zdrojů a přílohy. Smyslem bakalářské práce bylo získat lepší orientaci v problematice psychického strádání u dětí umístěných v dětských domovech a v dětských domovech se školou, zkvalitnění péče o tyto děti a prevence citové deprivace dětí.
Anotace v angličtině
This thesis dealt with the issue of emotional deprivation of children in orphanages and foster homes to school. Goal of this thesis was to investigate and compare the incidence and manifestations of emotional deprivation of children in orphanages and foster homes to school. It was about finding out how the emotional deprivation of these children. In The theoretical part of the thesis with the help of expert sources provided information concerning the issues of emotional deprivation, causes and manifestations of her emotional deprivation of children in institutional care. Objective thesis was further achieved through the survey, which is described in the practical part of the thesis, which provides an assessment of individual questionnaire items. The results are then presented through tables and graphs. Summary of the thesis is the conclusion to which the proposed measures follow. The work list of the sources and supplements. The purpose of the thesis was to gain a better orientation in problems of psychological distress in children placed in orphanages and foster homes with schools, improving thequality of care for these children and prevention of emotional deprivation of children.
Klíčová slova
děti, rodina, formy náhradní péče, význam rodiny, činitelé výchovy, ústavní výchova, deprivant, důsledky psychické deprivace.
Klíčová slova v angličtině
children, family, forms of alternative care, the importance of family, education officials, institutional care, deprivant, psychological consequences of deprivation.
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývala problematikou citové deprivace u dětí v dětských domovech a dětských domovech se školou. Cílem bakalářské práce bylo zjistit a porovnat četnost výskytu a projevy citové deprivace u dětí v dětských domovech a dětských domovech se školou. Šlo o to zjistit, jakým způsobem se citová deprivace u těchto dětí projevuje. V teoretické části bakalářské práce byly za pomoci odborných zdrojů předloženy informace týkající se problematiky citové deprivace, příčin jejího vzniku a projevů citové deprivace u dětí v ústavní péči. Cíl bakalářské práce byl dále naplněn prostřednictvím průzkumu, který je popisován v praktické části bakalářské práce, jež přináší vyhodnocení jednotlivých položek dotazníku. Výsledky jsou následně představeny prostřednictvím tabulek a grafů. Shrnutí celé bakalářské práce je v závěru, na nějž navazují navrhovaná opatření. Součástí práce je seznam použitých zdrojů a přílohy. Smyslem bakalářské práce bylo získat lepší orientaci v problematice psychického strádání u dětí umístěných v dětských domovech a v dětských domovech se školou, zkvalitnění péče o tyto děti a prevence citové deprivace dětí.
Anotace v angličtině
This thesis dealt with the issue of emotional deprivation of children in orphanages and foster homes to school. Goal of this thesis was to investigate and compare the incidence and manifestations of emotional deprivation of children in orphanages and foster homes to school. It was about finding out how the emotional deprivation of these children. In The theoretical part of the thesis with the help of expert sources provided information concerning the issues of emotional deprivation, causes and manifestations of her emotional deprivation of children in institutional care. Objective thesis was further achieved through the survey, which is described in the practical part of the thesis, which provides an assessment of individual questionnaire items. The results are then presented through tables and graphs. Summary of the thesis is the conclusion to which the proposed measures follow. The work list of the sources and supplements. The purpose of the thesis was to gain a better orientation in problems of psychological distress in children placed in orphanages and foster homes with schools, improving thequality of care for these children and prevention of emotional deprivation of children.
Klíčová slova
děti, rodina, formy náhradní péče, význam rodiny, činitelé výchovy, ústavní výchova, deprivant, důsledky psychické deprivace.
Klíčová slova v angličtině
children, family, forms of alternative care, the importance of family, education officials, institutional care, deprivant, psychological consequences of deprivation.
Zásady pro vypracování
Analýza spisové dokumentace, dotazník
Zásady pro vypracování
Analýza spisové dokumentace, dotazník
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 3. vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-494-X.
MALÁ, E. Psychiatrie. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-700-0.
NOVOTNÁ, M. Kapitoly ze speciální pedagogiky pro učitele. 1. vyd. Praha: SPN, 1997. ISBN 80-85937-60-3.
PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozš. a přeprac. vyd. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-73-15-120-0.
ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 3. vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-494-X.
MALÁ, E. Psychiatrie. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-700-0.
NOVOTNÁ, M. Kapitoly ze speciální pedagogiky pro učitele. 1. vyd. Praha: SPN, 1997. ISBN 80-85937-60-3.
PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozš. a přeprac. vyd. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-73-15-120-0.
ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.