Diplomová práce na téma Hodnocení dovedností žáků při práci s papírem ve vyrovnávacích třídách základní školy se zaměřuje na hranice možností žáků druhých tříd ve výtvarné výchově a v pracovních činnostech.
Zabývá se hodnocením, porovnáváním testů a technik souvisejících s používanou tvorbou z papíru u žáků vyrovnávacích a klasických tříd. Pro vypracování diplomové práce bylo nutné vytvoření souboru pěti testů. Tyto testy byly vyhodnoceny a výsledky porovnány.
Poznatky čerpané z literatury, pozorování, rozhovorů a z obsahové analýzy pedagogických dokumentů dokazují, že ve vyrovnávacích třídách je třeba více tolerance a porozumění při hodnocení dětí v hodinách výtvarné výchovy a pracovních činností.
Anotace v angličtině
The thesis entitled “Evaluation of the papercraft skills of children in compensatory classes in primary schools“ focuses on the limits of the potential of pupils in the second grade in art and manual training subjects.
Evaluation, comparison of examinations and techniques related to papercraft between children in compensatory and standard classes are discussed. A set of five tests has been designed for the thesis; the outcome has been analysed and the results compared.
The findings obtained from the literature, surveys, interviews and contextual analysis of educational documents show that more tolerance and understanding is necessary for evaluation of children in art and manual training subjects in the compensatory classes.
Klíčová slova
pedagogika, didaktika, primární vzdělávání, pracovní činnosti, výtvarná výchova, vyrovnávací třída, práce s papírem, metodika, hodnocení žáků
Klíčová slova v angličtině
pedagogy, didactics, primary education, activities working, art education, compensatory class, paper handcraft, methodology, student assessment
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma Hodnocení dovedností žáků při práci s papírem ve vyrovnávacích třídách základní školy se zaměřuje na hranice možností žáků druhých tříd ve výtvarné výchově a v pracovních činnostech.
Zabývá se hodnocením, porovnáváním testů a technik souvisejících s používanou tvorbou z papíru u žáků vyrovnávacích a klasických tříd. Pro vypracování diplomové práce bylo nutné vytvoření souboru pěti testů. Tyto testy byly vyhodnoceny a výsledky porovnány.
Poznatky čerpané z literatury, pozorování, rozhovorů a z obsahové analýzy pedagogických dokumentů dokazují, že ve vyrovnávacích třídách je třeba více tolerance a porozumění při hodnocení dětí v hodinách výtvarné výchovy a pracovních činností.
Anotace v angličtině
The thesis entitled “Evaluation of the papercraft skills of children in compensatory classes in primary schools“ focuses on the limits of the potential of pupils in the second grade in art and manual training subjects.
Evaluation, comparison of examinations and techniques related to papercraft between children in compensatory and standard classes are discussed. A set of five tests has been designed for the thesis; the outcome has been analysed and the results compared.
The findings obtained from the literature, surveys, interviews and contextual analysis of educational documents show that more tolerance and understanding is necessary for evaluation of children in art and manual training subjects in the compensatory classes.
Klíčová slova
pedagogika, didaktika, primární vzdělávání, pracovní činnosti, výtvarná výchova, vyrovnávací třída, práce s papírem, metodika, hodnocení žáků
Klíčová slova v angličtině
pedagogy, didactics, primary education, activities working, art education, compensatory class, paper handcraft, methodology, student assessment
Zásady pro vypracování
Pokusit se zjistit, kde jsou hranice možností žáků 2.tříd vyrovnávacích v porovnání s klasickými třídami při práci s papírem.
Sestavit osnovu práce.
Zorientovat se v odborné literatuře.
Zrealizovat výzkumné šetření(testy s papírem).
Konzultace s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Pokusit se zjistit, kde jsou hranice možností žáků 2.tříd vyrovnávacích v porovnání s klasickými třídami při práci s papírem.
Sestavit osnovu práce.
Zorientovat se v odborné literatuře.
Zrealizovat výzkumné šetření(testy s papírem).
Konzultace s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
Cikánová,K.: Objevujte s námi tvar. Aventium, 1995.
Čáp,J.: Psychologie výchovy a vyučování. UK, 1993.
Poupa,V.: Výtvarná výchova. SPN, 1988.
Roeselová,V.: Proudy ve výtvarné výchově. Sarah, 1999.
Seznam doporučené literatury
Cikánová,K.: Objevujte s námi tvar. Aventium, 1995.
Čáp,J.: Psychologie výchovy a vyučování. UK, 1993.
Poupa,V.: Výtvarná výchova. SPN, 1988.
Roeselová,V.: Proudy ve výtvarné výchově. Sarah, 1999.