Diplomová práce se zabývá projektovým vyučováním na základních školách. Je zaměřena především na tvorbu projektu a příručky pro učitele.
Práce obsahuje tři části. V první, teoretické části, je popsána problematika řeky Jizery a projektového vyučování. Ve druhé části, která je metodickou částí, je zařazena samotná příručka. Třetí, praktická část sleduje reflexe na realizované činnosti a hodnocení příručky jinými pedagogy.
Příručka je velice podrobně rozpracována za účelem srozumitelného využití nejen jako průvodce k projektu, ale i pro pouhou inspiraci k činnostem. Do práce jsou vloženy dětmi vyplněné pracovní listy a fotografie, které vznikly v průběhu projektu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with project-based learning at primary schools. It is mainly focused on the creating of a project and a guide for teachers.
The thesis includes three parts. The first theoretical part describes the issue of the river Jizera and project-based learning. The second part, which is the methodical part, includes the teacher’s book. The third part, the practical part, monitors reflections of realized activities and assessment of the teacher’s book from other teachers. The teacher’s book is very nearly processed for the purpose of plain usage not only as a teacher’s book, but for inspiration for activities as well. There are embedded worksheets completed by the children and photos which incurred during the project in the thesis.
Klíčová slova
projekt, metodika, učitelská příručka, využití
Klíčová slova v angličtině
project, methodology, teacher‘s book, usage
Rozsah průvodní práce
158s, 7 s. obr.příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá projektovým vyučováním na základních školách. Je zaměřena především na tvorbu projektu a příručky pro učitele.
Práce obsahuje tři části. V první, teoretické části, je popsána problematika řeky Jizery a projektového vyučování. Ve druhé části, která je metodickou částí, je zařazena samotná příručka. Třetí, praktická část sleduje reflexe na realizované činnosti a hodnocení příručky jinými pedagogy.
Příručka je velice podrobně rozpracována za účelem srozumitelného využití nejen jako průvodce k projektu, ale i pro pouhou inspiraci k činnostem. Do práce jsou vloženy dětmi vyplněné pracovní listy a fotografie, které vznikly v průběhu projektu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with project-based learning at primary schools. It is mainly focused on the creating of a project and a guide for teachers.
The thesis includes three parts. The first theoretical part describes the issue of the river Jizera and project-based learning. The second part, which is the methodical part, includes the teacher’s book. The third part, the practical part, monitors reflections of realized activities and assessment of the teacher’s book from other teachers. The teacher’s book is very nearly processed for the purpose of plain usage not only as a teacher’s book, but for inspiration for activities as well. There are embedded worksheets completed by the children and photos which incurred during the project in the thesis.
Klíčová slova
projekt, metodika, učitelská příručka, využití
Klíčová slova v angličtině
project, methodology, teacher‘s book, usage
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je vytvoření projektu pro 1. stupeň základní školy na téma Po proudu Jizery od Turnova do Příšovic. Vytvořený projekt bude realizován ve výuce. Žáci by si měli díky projektu aktivně vytvořit vztah k ochraně přírody.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je vytvoření projektu pro 1. stupeň základní školy na téma Po proudu Jizery od Turnova do Příšovic. Vytvořený projekt bude realizován ve výuce. Žáci by si měli díky projektu aktivně vytvořit vztah k ochraně přírody.
Seznam doporučené literatury
COUFALOVÁ, J. a kolektiv. Projektové vyučování pro 1. stupeň základní školy, náměty pro učitele. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-958-0
KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4142-0
KAMENICKÝ, J. Střední Pojizeří. 2. vyd. Praha : Pavel Körbr, 1922.
MYSLIL, V. a kolektiv. Voda - země - vzduch. Praha: MŽP, 1999. ISBN 80-7212-072-7
Seznam doporučené literatury
COUFALOVÁ, J. a kolektiv. Projektové vyučování pro 1. stupeň základní školy, náměty pro učitele. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-958-0
KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4142-0
KAMENICKÝ, J. Střední Pojizeří. 2. vyd. Praha : Pavel Körbr, 1922.
MYSLIL, V. a kolektiv. Voda - země - vzduch. Praha: MŽP, 1999. ISBN 80-7212-072-7