Práce se zabývá možnostmi využití tvůrčích a výtvarných aktivit
k rozvoji komunikačních dovedností. Cílem bakalářské práce bylo na
základě teoretických poznatků vytvořit, realizovat a zhodnotit výtvarný
projekt zaměřený na rozvoj komunikačních dovedností žáků I. stupně ZŠ
prostřednictvím výtvarných činností. Realizace projektu v praxi potvrdila
schopnost výtvarných aktivit podporovat rozvoj komunikačních dovedností
a přinesla zajímavé poznatky týkající se možností využití projektu ve
školní i mimoškolní praxi. Práce je členěna na dvě části. První nastiňuje
teoretická východiska realizovaného projektu. Druhá část přibližuje
strukturu projektu, jeho realizaci v edukační praxi a zhodnocení výstupů.
Snahou bylo vytvořit projekt, který bude inspirací pedagogům nejen ve
školách, ale také ve volnočasových organizacích.
Anotace v angličtině
The thesis investigates whether art, various artistic and creative
activities can help enhance communication skills. The purpose of the
thesis was to create, implement and evaluate an Art Education Project,
focused on the development of communication skills in primary school
pupils. Implementation of this project proved, that creative activities have
the ability to improve communication skills. There were some interesting
findings regarding the use of the Art Education Project in school and out
of school activities. The thesis is divided into two parts. The first part
outlines the theoretical basis of this project. The second part focuses on
the structure of the project, its implementation in real situations and the
evaluation of the outcomes. The aim was to create a useful scheme from
which school teachers and leisure-time coordinators can draw inspiration.
Klíčová slova
Artefiletický přístup
Hodnocení
Komunikace
Komunikační dovednosti
Metody hodnocení
Projektová výuka
Skupinová práce
Výtvarná výchova
Výtvarné aktivity
Výtvarný projekt
Vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Art activities
Art education
Art project
Artephiletic approach
Assessment
Assessment methods
Communication
Communicative skills
Education
Project teaching
Team work
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá možnostmi využití tvůrčích a výtvarných aktivit
k rozvoji komunikačních dovedností. Cílem bakalářské práce bylo na
základě teoretických poznatků vytvořit, realizovat a zhodnotit výtvarný
projekt zaměřený na rozvoj komunikačních dovedností žáků I. stupně ZŠ
prostřednictvím výtvarných činností. Realizace projektu v praxi potvrdila
schopnost výtvarných aktivit podporovat rozvoj komunikačních dovedností
a přinesla zajímavé poznatky týkající se možností využití projektu ve
školní i mimoškolní praxi. Práce je členěna na dvě části. První nastiňuje
teoretická východiska realizovaného projektu. Druhá část přibližuje
strukturu projektu, jeho realizaci v edukační praxi a zhodnocení výstupů.
Snahou bylo vytvořit projekt, který bude inspirací pedagogům nejen ve
školách, ale také ve volnočasových organizacích.
Anotace v angličtině
The thesis investigates whether art, various artistic and creative
activities can help enhance communication skills. The purpose of the
thesis was to create, implement and evaluate an Art Education Project,
focused on the development of communication skills in primary school
pupils. Implementation of this project proved, that creative activities have
the ability to improve communication skills. There were some interesting
findings regarding the use of the Art Education Project in school and out
of school activities. The thesis is divided into two parts. The first part
outlines the theoretical basis of this project. The second part focuses on
the structure of the project, its implementation in real situations and the
evaluation of the outcomes. The aim was to create a useful scheme from
which school teachers and leisure-time coordinators can draw inspiration.
Klíčová slova
Artefiletický přístup
Hodnocení
Komunikace
Komunikační dovednosti
Metody hodnocení
Projektová výuka
Skupinová práce
Výtvarná výchova
Výtvarné aktivity
Výtvarný projekt
Vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Art activities
Art education
Art project
Artephiletic approach
Assessment
Assessment methods
Communication
Communicative skills
Education
Project teaching
Team work
Zásady pro vypracování
Realizace výtvarného projektu zaměřeného na rozvoj komunikačních dovedností žáků I. stupně ZŠ a jeho ověření v praxi
Zásady pro vypracování
Realizace výtvarného projektu zaměřeného na rozvoj komunikačních dovedností žáků I. stupně ZŠ a jeho ověření v praxi
Seznam doporučené literatury
SLAVÍKOVÁ, Vladimíra, SLAVÍK, Jan, ELIÁŠOVÁ, Sylva. Dívej se, tvoř a povídej!. Praha : Portál, 2007.
SLAVÍK, Jan, WAWROSZ, Petr. Umění zážitku, zážitek umění : teorie a praxe artefiletiky 2.díl. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze - pedagogická fakulta, 2004.
ROESELOVÁ, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996.
ROESELOVÁ, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 2004.
Seznam doporučené literatury
SLAVÍKOVÁ, Vladimíra, SLAVÍK, Jan, ELIÁŠOVÁ, Sylva. Dívej se, tvoř a povídej!. Praha : Portál, 2007.
SLAVÍK, Jan, WAWROSZ, Petr. Umění zážitku, zážitek umění : teorie a praxe artefiletiky 2.díl. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze - pedagogická fakulta, 2004.
ROESELOVÁ, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996.
ROESELOVÁ, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 2004.