Předmětem této diplomové práce je vyhledat a analyzovat vhodné programové prostředky, které by se daly integrovat do hodin zeměpisu na základní škole dle ŠVP. Zpracované programy jsou zdarma stažitelné (freeware) nebo webové (online). Dílčím cílem je vytvoření metodických listů k některým programům a jejich aplikace přímo v hodinách zeměpisu. Výsledky jsou prezentovány formou tabulek, grafů a zpětných vazeb.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is to find and analyse suitable application means for integration into geography lessons at the elementary school according to the school program. School programs are freely available or downloadable from the websites. Partial objective is the creation of methodological handouts for some of the programs and find ways for their application directly in geography lessons. The results are presented by means of tables, charts and feedbacks.
Předmětem této diplomové práce je vyhledat a analyzovat vhodné programové prostředky, které by se daly integrovat do hodin zeměpisu na základní škole dle ŠVP. Zpracované programy jsou zdarma stažitelné (freeware) nebo webové (online). Dílčím cílem je vytvoření metodických listů k některým programům a jejich aplikace přímo v hodinách zeměpisu. Výsledky jsou prezentovány formou tabulek, grafů a zpětných vazeb.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is to find and analyse suitable application means for integration into geography lessons at the elementary school according to the school program. School programs are freely available or downloadable from the websites. Partial objective is the creation of methodological handouts for some of the programs and find ways for their application directly in geography lessons. The results are presented by means of tables, charts and feedbacks.