Diplomová práce popisuje výzkum informační gramotnosti čerstvých absolventů středních škol a gymnázií, kteří byli přijati ke studiu vysokoškolských oborů se zaměřením na vzdělávání. Práce shrnuje současný stav publikovaných průzkumů na dané téma a dává přehled o průběhu tvorby didaktického testu, zvolené metodice a samotném testování. Nakonec je poskytnuta analýza získaných výsledků.
Anotace v angličtině
This diploma work describes a research of information literacy of fresh high school and grammar school graduates, who were enrolled for a study of fields which were focusing on education. The work summarises the actual state of published researches on the given topic and gives an overview of a course of a didactic test production, of selected methodology and of testing itself. And finally the work provides an analysis of gathered results.
Klíčová slova
informační gramotnost, informační a komunikační technologie, didaktický test
Klíčová slova v angličtině
information literacy, information and communication technologies, didactic test
Rozsah průvodní práce
73 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce popisuje výzkum informační gramotnosti čerstvých absolventů středních škol a gymnázií, kteří byli přijati ke studiu vysokoškolských oborů se zaměřením na vzdělávání. Práce shrnuje současný stav publikovaných průzkumů na dané téma a dává přehled o průběhu tvorby didaktického testu, zvolené metodice a samotném testování. Nakonec je poskytnuta analýza získaných výsledků.
Anotace v angličtině
This diploma work describes a research of information literacy of fresh high school and grammar school graduates, who were enrolled for a study of fields which were focusing on education. The work summarises the actual state of published researches on the given topic and gives an overview of a course of a didactic test production, of selected methodology and of testing itself. And finally the work provides an analysis of gathered results.
Klíčová slova
informační gramotnost, informační a komunikační technologie, didaktický test
Klíčová slova v angličtině
information literacy, information and communication technologies, didactic test
Zásady pro vypracování
Cílem je prozkoumat a zhodnotit úroveň dovednosti čerstvých absolventů všeobecných gymnázií a středních škol, kteří byli přijati na vysokou školu v oborech se zaměřením na vzdělávání.
Diplomant:
provede rešerši publikovaných materiálů na dané téma, zvláště pak výzkumů v dané oblasti již proběhlých,
specifikuje ideální kompetenční profil absolventa SŠ z pohledu vysokoškolských studijních programů se zaměřením na vzdělávání,
sestaví dovednostní test, kterým následně na experimentální skupině úroveň získaných kompetencí ověří,
vyhodnotí výsledky zjištěné z didaktických testů.
Zásady pro vypracování
Cílem je prozkoumat a zhodnotit úroveň dovednosti čerstvých absolventů všeobecných gymnázií a středních škol, kteří byli přijati na vysokou školu v oborech se zaměřením na vzdělávání.
Diplomant:
provede rešerši publikovaných materiálů na dané téma, zvláště pak výzkumů v dané oblasti již proběhlých,
specifikuje ideální kompetenční profil absolventa SŠ z pohledu vysokoškolských studijních programů se zaměřením na vzdělávání,
sestaví dovednostní test, kterým následně na experimentální skupině úroveň získaných kompetencí ověří,
vyhodnotí výsledky zjištěné z didaktických testů.
Seznam doporučené literatury
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J.: Pedagogický slovník. 4. vydání. Praha: Portál, 2003. 322 s. ISBN 80-7178-772-8.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-11-3. Metodický portál RVP. Dostupný z {<
http://www.rvp.cz{>.
Didaktické testy. [online]. c2008, Cermat. Dostupný z {<