Bakalářská práce se zabývá trávením volného času dětí od 7 do 12 let na třech konkrétních školách pro sluchově postižené. Práce je rozdělena do dvou částí ? teoretické a praktické.
V teoretické části se autorka věnuje sluchovému ústrojí, problematice surdopedie,
a klasifikaci sluchového postižení. Dále jsou v práci uvedeny možnosti výchovy a vzdělávání sluchově postižených a jejich komunikace. Závěr teoretické části tvoří kapitola s názvem volný čas. Autorka zde popisuje jeho funkce, obsah a zmiňuje také volný čas neslyšících.
Empirická část je založena na výzkumu, který využívá metodu analýzy dat, rozhovorů
a dotazníku. Výsledkem výzkumu je získat souhrn nabízených volnočasových aktivit na třech různých školách pro neslyšící, komparovat je a navrhnout možnosti rozšíření stávající nabídky.
Anotace v angličtině
The bachelor?s essay investigates spending of leisure time of seven to twelve years old children at three specific schools for students with hearing defects.The essay is divided into two parts ? a theoretical one and a practical one.
The author of the essay devotes herself to the auditory organs, to the problems of surdopedagogics and to the classification of hearing defects. Possibilities of education and upbringing of the children with hearing defects and their communication are also pointed out in the essay. The chapter named ?Leisure Time? creates the conclusion of the theoretical part. The author describes its functions and contents in it and mentiones deaf persons? free time too.The empirical part is based on the research which uses the method of a data analysis, a conversation and a questionnaire. The results of the research try to get a summary of the offered leisure time activities at the three different schools for the deaf students, to compare them and to offer some other possibilities of the extension of the existing offer.
Klíčová slova
Sluchové postižení, surdopedie, komunikace, volný čas, volnočasové aktivity
Klíčová slova v angličtině
Hearing defects, surdopedagogics, communication, leisure time, leisure time activities.
Rozsah průvodní práce
77 s. (124 338 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá trávením volného času dětí od 7 do 12 let na třech konkrétních školách pro sluchově postižené. Práce je rozdělena do dvou částí ? teoretické a praktické.
V teoretické části se autorka věnuje sluchovému ústrojí, problematice surdopedie,
a klasifikaci sluchového postižení. Dále jsou v práci uvedeny možnosti výchovy a vzdělávání sluchově postižených a jejich komunikace. Závěr teoretické části tvoří kapitola s názvem volný čas. Autorka zde popisuje jeho funkce, obsah a zmiňuje také volný čas neslyšících.
Empirická část je založena na výzkumu, který využívá metodu analýzy dat, rozhovorů
a dotazníku. Výsledkem výzkumu je získat souhrn nabízených volnočasových aktivit na třech různých školách pro neslyšící, komparovat je a navrhnout možnosti rozšíření stávající nabídky.
Anotace v angličtině
The bachelor?s essay investigates spending of leisure time of seven to twelve years old children at three specific schools for students with hearing defects.The essay is divided into two parts ? a theoretical one and a practical one.
The author of the essay devotes herself to the auditory organs, to the problems of surdopedagogics and to the classification of hearing defects. Possibilities of education and upbringing of the children with hearing defects and their communication are also pointed out in the essay. The chapter named ?Leisure Time? creates the conclusion of the theoretical part. The author describes its functions and contents in it and mentiones deaf persons? free time too.The empirical part is based on the research which uses the method of a data analysis, a conversation and a questionnaire. The results of the research try to get a summary of the offered leisure time activities at the three different schools for the deaf students, to compare them and to offer some other possibilities of the extension of the existing offer.
Klíčová slova
Sluchové postižení, surdopedie, komunikace, volný čas, volnočasové aktivity
Klíčová slova v angličtině
Hearing defects, surdopedagogics, communication, leisure time, leisure time activities.
Zásady pro vypracování
- Zjistit nabídku volnočasových aktivit pro děti ve věku od 7 do 12 let na dvou různých školách pro neslyšící.
- Na základě analýzy navrhnout jednu volnočasovou aktivitu v oblasti, která je v nabídkách minimálně zastoupena
Zásady pro vypracování
- Zjistit nabídku volnočasových aktivit pro děti ve věku od 7 do 12 let na dvou různých školách pro neslyšící.
- Na základě analýzy navrhnout jednu volnočasovou aktivitu v oblasti, která je v nabídkách minimálně zastoupena
Seznam doporučené literatury
ZAPLETAL, M. Encyklopedie her: 1000 her v tělocvičně, na hřišti, na louce, ve městě, v terénu, v místnosti. 1. vyd. Praha: Olympia, 1973. 242 s.
BAKALÁŘ, E. I dospělí si mohou hrát. 1. vyd. Praha: Pressfoto, 1976. 194 s.
HERMOCHOVÁ, S. Hry pro dospělé: komunikace a vytváření skupin, poznávání, vcítění a sebeprosazování, hry pro rozvoj skupiny, téma jako základ interakce. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 159 s. ISBN 80-247-0817-5.
KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. Aplikovaná sociální psychologie III: sociálněpsychologický výcvik., 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 224 s. ISBN 80-247-0180-4.
HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. 1. vyd. Praha: Septima 2002. 90 s. ISBN 80-7216-162-8.
HRUBÝ, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Federace rodičů a přátel sluchově postižených: Septima, 1999. ISBN 80-7216-096-6.
PÁVKOVÁ, J. Průvodce studiem oboru Pedagogika volného času. Liberec: TU v Liberci, 2003. ISBN 80-7083-753-8.
ŠPIČÁK, J. Úvod do metodiky zájmových činností v domově mládeže. Olomouc, UP, 1991. ISBN 80-7067-384-2.
JELÍNKOVÁ, M. Aktivity volného času pro osoby s těžkým a kombinovaným postižením. Praha: Modrý klíč, 1997. ISBN 80-902-494-0-X.
KRAUS, B., POLÁČKOVÁV V. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál: 2004. ISBN 80-7178-927-5.
Seznam doporučené literatury
ZAPLETAL, M. Encyklopedie her: 1000 her v tělocvičně, na hřišti, na louce, ve městě, v terénu, v místnosti. 1. vyd. Praha: Olympia, 1973. 242 s.
BAKALÁŘ, E. I dospělí si mohou hrát. 1. vyd. Praha: Pressfoto, 1976. 194 s.
HERMOCHOVÁ, S. Hry pro dospělé: komunikace a vytváření skupin, poznávání, vcítění a sebeprosazování, hry pro rozvoj skupiny, téma jako základ interakce. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 159 s. ISBN 80-247-0817-5.
KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. Aplikovaná sociální psychologie III: sociálněpsychologický výcvik., 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 224 s. ISBN 80-247-0180-4.
HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. 1. vyd. Praha: Septima 2002. 90 s. ISBN 80-7216-162-8.
HRUBÝ, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Federace rodičů a přátel sluchově postižených: Septima, 1999. ISBN 80-7216-096-6.
PÁVKOVÁ, J. Průvodce studiem oboru Pedagogika volného času. Liberec: TU v Liberci, 2003. ISBN 80-7083-753-8.
ŠPIČÁK, J. Úvod do metodiky zájmových činností v domově mládeže. Olomouc, UP, 1991. ISBN 80-7067-384-2.
JELÍNKOVÁ, M. Aktivity volného času pro osoby s těžkým a kombinovaným postižením. Praha: Modrý klíč, 1997. ISBN 80-902-494-0-X.
KRAUS, B., POLÁČKOVÁV V. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál: 2004. ISBN 80-7178-927-5.