Diplomová práce se zabývá počítačovou molekulární vizualizací jako nástrojem pro porozumění souvislostem mezi vnitřní strukturou a vlastnostmi látek. Představuje a hodnotí vizualizační software Jmol. Dále popisuje problémové úlohy a výukové materiály vytvořené v e learningovém systému Moodle s implementací appletu Jmol. Funkčnost problémových úloh byla ověřena a potvrzena průzkumem mezi 58 žáky základní školy.
Anotace v angličtině
The Diploma Thesis deals with computer molecular visualization as a tool for understanding the connections between the internal structure and matter properties. The work introduces and evaluates the visualization software Jmol. Further it describes problem tasks and tutorial materials created within the e learning system Moodle with the implementation of Jmol applet. Because of the minimum of Czech sources selected theoretical chapters were compiled on basis of foreign sources and a brief manual for using Jmol was composed. Functionality of the problem tasks was verified and confirmed by a research among 58 elementary school pupils.
Computer molecular visualization, Jmol, Moodle, problem tasks, e learning system, model, representation, software, research.
Rozsah průvodní práce
106
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá počítačovou molekulární vizualizací jako nástrojem pro porozumění souvislostem mezi vnitřní strukturou a vlastnostmi látek. Představuje a hodnotí vizualizační software Jmol. Dále popisuje problémové úlohy a výukové materiály vytvořené v e learningovém systému Moodle s implementací appletu Jmol. Funkčnost problémových úloh byla ověřena a potvrzena průzkumem mezi 58 žáky základní školy.
Anotace v angličtině
The Diploma Thesis deals with computer molecular visualization as a tool for understanding the connections between the internal structure and matter properties. The work introduces and evaluates the visualization software Jmol. Further it describes problem tasks and tutorial materials created within the e learning system Moodle with the implementation of Jmol applet. Because of the minimum of Czech sources selected theoretical chapters were compiled on basis of foreign sources and a brief manual for using Jmol was composed. Functionality of the problem tasks was verified and confirmed by a research among 58 elementary school pupils.
Computer molecular visualization, Jmol, Moodle, problem tasks, e learning system, model, representation, software, research.
Zásady pro vypracování
Zhodnotit možnosti vybraných vizualizačních nástrojů pro řešení problémových chemických úloh.
Zpracovat ve zvoleném vizualizačním nástroji problémové chemické úlohy, které budou využívat molekulární vizualizaci vnitřní struktury k vysvětlení chování látek.
Ověřit použitelnost zvoleného řešení pro výuku.
Zásady pro vypracování
Zhodnotit možnosti vybraných vizualizačních nástrojů pro řešení problémových chemických úloh.
Zpracovat ve zvoleném vizualizačním nástroji problémové chemické úlohy, které budou využívat molekulární vizualizaci vnitřní struktury k vysvětlení chování látek.
Ověřit použitelnost zvoleného řešení pro výuku.
Seznam doporučené literatury
Slavík M., Grégr J., Jodas B.: Vizualizace chemických struktur na webu, Po škole 2007, sborník, Lázně Sedmihorky 25.-27.4.2007, str. 199-204, vyd. ČVUT Praha, ISBN 978-80-239-9126-0.
Kolář K. a kol.: Počítačové modely ve výuce chemie, Gaudeamus Hradec Králové 2006. 1. Vyd. ISBN: 80-7041-991-1.
Seznam doporučené literatury
Slavík M., Grégr J., Jodas B.: Vizualizace chemických struktur na webu, Po škole 2007, sborník, Lázně Sedmihorky 25.-27.4.2007, str. 199-204, vyd. ČVUT Praha, ISBN 978-80-239-9126-0.
Kolář K. a kol.: Počítačové modely ve výuce chemie, Gaudeamus Hradec Králové 2006. 1. Vyd. ISBN: 80-7041-991-1.