Diplomová práce se zabývá problematikou opakování,
procvičování a upevňování učiva chemie 8.třídy ZŠ pomocí
interaktivních prvků. Cílem práce bylo vytvořit cvičení
na interaktivní tabuli tak, aby korespondovala s očekávanými
výstupy vytyčenými v RVP.
Práci tvoří dvě stěžejní oblasti.
Jedná se o část teoretickou, která pomocí literárních
pramenů vymezuje pojmy interaktivní výuka a její determinanty,
opakování, interaktivní tabule a RVP.
Praktická část zahrnuje metodiky k jednotlivým prezentacím
na interaktivní tabuli.
Anotace v angličtině
The Diploma Thesis is dealing with problems of repetition,
practising and consolidation of the Chemistry study
of the elementary school?s 8th grade pupils, by the help
of interactive elements. The aim of the Thesis is to create different
types of practical exercises with interactive board, so that it will
correspond with expected outputs in RVP.
The Thesis is based on two fundamental areas.
The teoretical part, which, through elaboration
of the literature sources, defines the terms like interactive
education and its determinants, repeptition, interactive board and
RVP.
The practical part, which covers methodics for the particular
presentations on an interactive board.
Determinants of education, interactive board, interactive
education, revision, methodical sheets, curriculum of the 8th grade
Rozsah průvodní práce
75
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou opakování,
procvičování a upevňování učiva chemie 8.třídy ZŠ pomocí
interaktivních prvků. Cílem práce bylo vytvořit cvičení
na interaktivní tabuli tak, aby korespondovala s očekávanými
výstupy vytyčenými v RVP.
Práci tvoří dvě stěžejní oblasti.
Jedná se o část teoretickou, která pomocí literárních
pramenů vymezuje pojmy interaktivní výuka a její determinanty,
opakování, interaktivní tabule a RVP.
Praktická část zahrnuje metodiky k jednotlivým prezentacím
na interaktivní tabuli.
Anotace v angličtině
The Diploma Thesis is dealing with problems of repetition,
practising and consolidation of the Chemistry study
of the elementary school?s 8th grade pupils, by the help
of interactive elements. The aim of the Thesis is to create different
types of practical exercises with interactive board, so that it will
correspond with expected outputs in RVP.
The Thesis is based on two fundamental areas.
The teoretical part, which, through elaboration
of the literature sources, defines the terms like interactive
education and its determinants, repeptition, interactive board and
RVP.
The practical part, which covers methodics for the particular
presentations on an interactive board.
Determinants of education, interactive board, interactive
education, revision, methodical sheets, curriculum of the 8th grade
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vypracovat návrh systému procvičování a opakování a upevňování učiva chemie 8. ročníku ZŠ s využitím prvků interaktivity
Požadavky:
Znalost RVP pro ZŠ v platném znění
Přehled o platných učebnicích chemie pro ZŠ
Rešerše literatury zabývající se opakováním učiva a testováním žáků
Metody:
provést rešerši/studium literatury
Vypracování testových úloh ověření
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vypracovat návrh systému procvičování a opakování a upevňování učiva chemie 8. ročníku ZŠ s využitím prvků interaktivity
Požadavky:
Znalost RVP pro ZŠ v platném znění
Přehled o platných učebnicích chemie pro ZŠ
Rešerše literatury zabývající se opakováním učiva a testováním žáků
Metody:
provést rešerši/studium literatury
Vypracování testových úloh ověření
Seznam doporučené literatury
RVP pro ZŠ
Platné učebnice chemie
CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno : Paido, 1999, ISBN 80-85931-68-0
SCHINDLER, R. Rukověť autora testových úloh. Praha : Cermat, 2006. ISBN 80-239-7111-5
Seznam doporučené literatury
RVP pro ZŠ
Platné učebnice chemie
CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno : Paido, 1999, ISBN 80-85931-68-0
SCHINDLER, R. Rukověť autora testových úloh. Praha : Cermat, 2006. ISBN 80-239-7111-5