Profesní etické kodexy vycházejí z podstaty povolání. Utváření profesních kodexů
je spjato s tradičními etickými tématy a je modifikováno soudobými diskusemi v etice.
Bakalářská práce je zaměřena na etický kodex učitelské profese. Pojednává o etice,
etických hodnotách a etice povolání. Zkoumá, za jakých podmínek mohou existovat
profesní sdružení, která k etice povolání etickým kodexem jednotlivé profese zavazují.
Výzkumná část práce se zabývá touto problematikou v sousedních zemích.
Anotace v angličtině
Codes of ethics are based on the nature of the job itself. Nowadays discussions as
well as traditional ethic topics help to develop those codes. This final thesis focuses on the
code of ethics of a teacher and deals with the subjects of ethics, ethical values and ethics of
the profession. It researches the conditions of working unions, which are the holder of
those ethic values. The research part of this thesis follows up the situation of this topic in
bordering countries.
code of ethics, ethics, profession, values, ethics of the profession, ethics of the teacher
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Profesní etické kodexy vycházejí z podstaty povolání. Utváření profesních kodexů
je spjato s tradičními etickými tématy a je modifikováno soudobými diskusemi v etice.
Bakalářská práce je zaměřena na etický kodex učitelské profese. Pojednává o etice,
etických hodnotách a etice povolání. Zkoumá, za jakých podmínek mohou existovat
profesní sdružení, která k etice povolání etickým kodexem jednotlivé profese zavazují.
Výzkumná část práce se zabývá touto problematikou v sousedních zemích.
Anotace v angličtině
Codes of ethics are based on the nature of the job itself. Nowadays discussions as
well as traditional ethic topics help to develop those codes. This final thesis focuses on the
code of ethics of a teacher and deals with the subjects of ethics, ethical values and ethics of
the profession. It researches the conditions of working unions, which are the holder of
those ethic values. The research part of this thesis follows up the situation of this topic in
bordering countries.
code of ethics, ethics, profession, values, ethics of the profession, ethics of the teacher
Zásady pro vypracování
Orientace v odborné literatuře včetně dokumentace vzdělávací politiky
Orientace v zamýšlených metodách šetření (obsahová analýza)
Analyzovat pojetí a specifika vybraných etických kodexů
Závěry, případně návrhy etického kodexu pro české prostředí
Zásady pro vypracování
Orientace v odborné literatuře včetně dokumentace vzdělávací politiky
Orientace v zamýšlených metodách šetření (obsahová analýza)
Analyzovat pojetí a specifika vybraných etických kodexů
Závěry, případně návrhy etického kodexu pro české prostředí
Seznam doporučené literatury
BLÍŽKOVSKÝ, B., KUČEROVÁ, S., KURELOVÁ, M. a kol. Středoevropský učitel na prahu učící se společnosti 21. století. Brno : Konvoj, 2000.
KON, I. S. a kol. Etický slovník. Bratislava : Pravda, 1978.
DOROTÍKOVÁ, S. Profesní etika učitelství. Praha, 2003.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha : Portál, 2005.
PODZIMEK, M. Principy morality. Liberec, 2010.
PRÚCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha : Portál, 1999.
SEMRÁDOVÁ, I. Etika, Přehled etických teorií. Hradec Králové : Gaudeamus, 2005.
SEMRÁDOVÁ, I. Úvod do etiky. Hradec Králové : Gaudeamus, 2004.
SOLFRONK, J. a kol. Učitelství jako profese. Liberec, 2000.
SÝKOROVÁ, K. Základy sociologie, filososie a etiky pro pomáhající profese. Liberec, 2008.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2007.
Seznam doporučené literatury
BLÍŽKOVSKÝ, B., KUČEROVÁ, S., KURELOVÁ, M. a kol. Středoevropský učitel na prahu učící se společnosti 21. století. Brno : Konvoj, 2000.
KON, I. S. a kol. Etický slovník. Bratislava : Pravda, 1978.
DOROTÍKOVÁ, S. Profesní etika učitelství. Praha, 2003.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha : Portál, 2005.
PODZIMEK, M. Principy morality. Liberec, 2010.
PRÚCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha : Portál, 1999.
SEMRÁDOVÁ, I. Etika, Přehled etických teorií. Hradec Králové : Gaudeamus, 2005.
SEMRÁDOVÁ, I. Úvod do etiky. Hradec Králové : Gaudeamus, 2004.
SOLFRONK, J. a kol. Učitelství jako profese. Liberec, 2000.
SÝKOROVÁ, K. Základy sociologie, filososie a etiky pro pomáhající profese. Liberec, 2008.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2007.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.