Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je šikana a problematické chování se zaměřením na oblast základních škol praktických. Autorka vycházela z vlastního zaujetí touto problematikou a osobními pracovními zkušenostmi.
V teoretické části práce byly popisovány odborné poznatky z oblasti šikany, poruch chování a speciálního školství, což jsou kapitoly, které problematiku šikany podrobně popisují a doplňují ji.
Cílem bakalářské práce a empirického průzkumu bylo popsat šikanující chování žáků na základních školách praktických z praktického hlediska. Dotazníkovou metodou byl zjištěn závěr, který vyvracel základní hypotézu průzkumu: šikana se na popisovaném typu škol objevuje ve stejné míře jako na běžných základních školách.
Hlavní přínos bakalářské práce spočívá v podání souhrnných informací zejména pro pedagogy na základních školách praktických a předložení faktů týkajících se šikanování na jejich zařízení.
Anotace v angličtině
The main topic of this thesis is the bully and problematic behavior, focusing on the practical primary schools. The author based on his own preoccupation with these issues and personal work experience.
In the theoretical part of the study are described expertises in the area of bullying, behavior disorders and special education, which are the chapters that describe in detail the issue of bullying.
The aim of the thesis and the empirical research was to describe bullying behavior of students in practical primary schools from a practical point of view. Questionnaire method was found conclusion that contradicted the basic hypothesis of the survey: Bullying on the described type of school appears in the same way as in ordinary primary schools.
The main contribution of this bachelor thesis consists in the administration of comprehensive information, especially for teachers in primary schools and practical presentation of facts about bullying at their facility.
Klíčová slova
Poruchy chování, šikana, speciální školství, agresor, oběť, trest
Klíčová slova v angličtině
Conduct disorders, bullying, special education, the aggressor, the victim, the penalty
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je šikana a problematické chování se zaměřením na oblast základních škol praktických. Autorka vycházela z vlastního zaujetí touto problematikou a osobními pracovními zkušenostmi.
V teoretické části práce byly popisovány odborné poznatky z oblasti šikany, poruch chování a speciálního školství, což jsou kapitoly, které problematiku šikany podrobně popisují a doplňují ji.
Cílem bakalářské práce a empirického průzkumu bylo popsat šikanující chování žáků na základních školách praktických z praktického hlediska. Dotazníkovou metodou byl zjištěn závěr, který vyvracel základní hypotézu průzkumu: šikana se na popisovaném typu škol objevuje ve stejné míře jako na běžných základních školách.
Hlavní přínos bakalářské práce spočívá v podání souhrnných informací zejména pro pedagogy na základních školách praktických a předložení faktů týkajících se šikanování na jejich zařízení.
Anotace v angličtině
The main topic of this thesis is the bully and problematic behavior, focusing on the practical primary schools. The author based on his own preoccupation with these issues and personal work experience.
In the theoretical part of the study are described expertises in the area of bullying, behavior disorders and special education, which are the chapters that describe in detail the issue of bullying.
The aim of the thesis and the empirical research was to describe bullying behavior of students in practical primary schools from a practical point of view. Questionnaire method was found conclusion that contradicted the basic hypothesis of the survey: Bullying on the described type of school appears in the same way as in ordinary primary schools.
The main contribution of this bachelor thesis consists in the administration of comprehensive information, especially for teachers in primary schools and practical presentation of facts about bullying at their facility.
Klíčová slova
Poruchy chování, šikana, speciální školství, agresor, oběť, trest
Klíčová slova v angličtině
Conduct disorders, bullying, special education, the aggressor, the victim, the penalty
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Charakterizovat problematiku násilí a šikany u dětí a mladistvých v základní škole praktické, zjistit a popsat příčiny a projevy.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava na průzkum, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: dotazník, analýza dokumentů
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Charakterizovat problematiku násilí a šikany u dětí a mladistvých v základní škole praktické, zjistit a popsat příčiny a projevy.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava na průzkum, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: dotazník, analýza dokumentů
Seznam doporučené literatury
HERZOG, Rupert. Násilí není řešení : prevence násilí a management konfliktu ve školách. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-850-9.
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X.
LOVASOVÁ, Lenka. Šikana. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006. ISBN 80-86991-65-2.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009 ISBN 978-80-247-2310-5.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. 1.přep. vyd. Praha: Portál., 2004. ISBN 80-7178-829-5.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie dětství, dospělost, stáří. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Seznam doporučené literatury
HERZOG, Rupert. Násilí není řešení : prevence násilí a management konfliktu ve školách. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-850-9.
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X.
LOVASOVÁ, Lenka. Šikana. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006. ISBN 80-86991-65-2.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009 ISBN 978-80-247-2310-5.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. 1.přep. vyd. Praha: Portál., 2004. ISBN 80-7178-829-5.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie dětství, dospělost, stáří. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.