Cílem diplomové práce je analyzovat využívání očekávaných výstupů dramatické výchovy ve výuce na 1. stupni ZŠ Libereckého kraje. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část specifikuje dramatickou výchovu, její cíle, principy, metody a techniky. Přibližuje vývoj dramatické výchovy a její postupné pronikání do školní výuky. Dále popisuje zasazení oboru dramatická výchova do Rámcového vzdělávacího programu a charakterizuje očekávané výstupy výše zmiňovaného oboru.
Praktická část obsahuje analýzu kurikulárních dokumentů a dotazníkové šetření. Výzkum zjišťuje, které očekávané výstupy dramatické výchovy z Rámcového vzdělávacího programu jsou ve výuce na 1. stupni ZŠ nejvíce využívány. Na základě zjištěných informací je sestaven interdisciplinární program se začleněním dramatické výchovy, který byl následně realizován.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyze the use of expected outputs of drama to in primary education in the Liberec Region. The thesis is divided into theoretical and practical part.
The theoretical part specifies the drama, its objectives, principles, methods and techniques. It shows the development of drama and its gradual penetration into education. It also describes integration drama to the general educational program and describes the expected outputs of the above mentioned field.
The practical part contains an analysis of curriculum documents and questionnaire. Research finds that the expected outcomes from the Framework drama education program in teaching at the 1st elementary school used the most. Based on the information was compiled interdisciplinary program incorporating drama, which is subsequently implemented.
Klíčová slova
Dramatická výchova, metoda, techniky, Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání, Školní vzdělávací program základního vzdělávání, očekávané výstupy, projektová metoda, interdisciplinární program.
Klíčová slova v angličtině
Drama, method, technique, Framework Educational Programme of basic education, school curriculum of basic education, expected outcomes, project method, cross - curricular program.Drama, method, technique, Framework Educational Programme of basic education, school curriculum of basic education, expected outcomes, project method, cross - curricular program.
Rozsah průvodní práce
104 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je analyzovat využívání očekávaných výstupů dramatické výchovy ve výuce na 1. stupni ZŠ Libereckého kraje. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část specifikuje dramatickou výchovu, její cíle, principy, metody a techniky. Přibližuje vývoj dramatické výchovy a její postupné pronikání do školní výuky. Dále popisuje zasazení oboru dramatická výchova do Rámcového vzdělávacího programu a charakterizuje očekávané výstupy výše zmiňovaného oboru.
Praktická část obsahuje analýzu kurikulárních dokumentů a dotazníkové šetření. Výzkum zjišťuje, které očekávané výstupy dramatické výchovy z Rámcového vzdělávacího programu jsou ve výuce na 1. stupni ZŠ nejvíce využívány. Na základě zjištěných informací je sestaven interdisciplinární program se začleněním dramatické výchovy, který byl následně realizován.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyze the use of expected outputs of drama to in primary education in the Liberec Region. The thesis is divided into theoretical and practical part.
The theoretical part specifies the drama, its objectives, principles, methods and techniques. It shows the development of drama and its gradual penetration into education. It also describes integration drama to the general educational program and describes the expected outputs of the above mentioned field.
The practical part contains an analysis of curriculum documents and questionnaire. Research finds that the expected outcomes from the Framework drama education program in teaching at the 1st elementary school used the most. Based on the information was compiled interdisciplinary program incorporating drama, which is subsequently implemented.
Klíčová slova
Dramatická výchova, metoda, techniky, Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání, Školní vzdělávací program základního vzdělávání, očekávané výstupy, projektová metoda, interdisciplinární program.
Klíčová slova v angličtině
Drama, method, technique, Framework Educational Programme of basic education, school curriculum of basic education, expected outcomes, project method, cross - curricular program.Drama, method, technique, Framework Educational Programme of basic education, school curriculum of basic education, expected outcomes, project method, cross - curricular program.
Zásady pro vypracování
Cíl: Analýza ŠVP ZV za účelem využití očekávaných výstupů dramatické výchovy.
Příprava a realizace programu dramatické výchovy s cílem naplnění nejvyužívanějších očekávaných výstupů, které školy zařadily do ŠVP ZV.
Metody: Dotazník, pozorování, analýza kurikulárních dokumentů.
Požadavky: Studium odborné literatury, konstrukce dotazníku, příprava a vyhodnocení analýzy ŠVP ZV, příprava programu.
Zásady pro vypracování
Cíl: Analýza ŠVP ZV za účelem využití očekávaných výstupů dramatické výchovy.
Příprava a realizace programu dramatické výchovy s cílem naplnění nejvyužívanějších očekávaných výstupů, které školy zařadily do ŠVP ZV.
Metody: Dotazník, pozorování, analýza kurikulárních dokumentů.
Požadavky: Studium odborné literatury, konstrukce dotazníku, příprava a vyhodnocení analýzy ŠVP ZV, příprava programu.
Seznam doporučené literatury
VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura Strom, 1998. 279 s. ISBN 80-86106-02-0.
BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha : IPOS, 1996. 83 s. ISBN 80-7068-070-9
MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha : IPOS, 1998. 199 s. ISBN 80-7068-103-9
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 2011. 270 s. ISBN 978-80-246-1916-3
Seznam doporučené literatury
VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura Strom, 1998. 279 s. ISBN 80-86106-02-0.
BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha : IPOS, 1996. 83 s. ISBN 80-7068-070-9
MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha : IPOS, 1998. 199 s. ISBN 80-7068-103-9
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 2011. 270 s. ISBN 978-80-246-1916-3