Tato diplomová práce se zabývá problematikou kooperace v hodinách českého
jazyka a literatury na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je seznámit čtenáře
s problematikou kooperativního vyučování a nabídnout náměty a didaktický materiál
do výuky českého jazyka. V praktické části práce jsou předloženy didaktické hry
reflektující učivo příslušné vzdělávací oblasti a oboru v RVP ZV.
Anotace v angličtině
This thesis deals with cooperation in the lessons of Czech language and literature
at elementary school. Its aim is to introduce readers with the issue of cooperative
learning and offer suggestions and didactic teaching materials to the lessons of Czech
language. In the practical part of the thesis didactic games are presented which reflect
the curriculum in the relevant educational field of RVP ZV.
Klíčová slova
kooperace, kooperativní učení, didaktická hra
Klíčová slova v angličtině
Cooperation, Cooperative Learning, Didactic Game
Rozsah průvodní práce
86 s. (131 024 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá problematikou kooperace v hodinách českého
jazyka a literatury na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je seznámit čtenáře
s problematikou kooperativního vyučování a nabídnout náměty a didaktický materiál
do výuky českého jazyka. V praktické části práce jsou předloženy didaktické hry
reflektující učivo příslušné vzdělávací oblasti a oboru v RVP ZV.
Anotace v angličtině
This thesis deals with cooperation in the lessons of Czech language and literature
at elementary school. Its aim is to introduce readers with the issue of cooperative
learning and offer suggestions and didactic teaching materials to the lessons of Czech
language. In the practical part of the thesis didactic games are presented which reflect
the curriculum in the relevant educational field of RVP ZV.
Klíčová slova
kooperace, kooperativní učení, didaktická hra
Klíčová slova v angličtině
Cooperation, Cooperative Learning, Didactic Game
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit a prakticky ověřit didaktický materiál pro výuku českého
jazyka podle zásad kooperativního učení.
Metody:
Kvalitativní metody, metody kooperativního učení.
Na základě studia odborných materiálů z oblastí kooperativního učení, psychického vývoje dítěte a netradičních metod výuky připravit pracovní listy s didaktikou.
Připravený materiál ověřit v praxi, formulovat a vyhodnotit závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit a prakticky ověřit didaktický materiál pro výuku českého
jazyka podle zásad kooperativního učení.
Metody:
Kvalitativní metody, metody kooperativního učení.
Na základě studia odborných materiálů z oblastí kooperativního učení, psychického vývoje dítěte a netradičních metod výuky připravit pracovní listy s didaktikou.
Připravený materiál ověřit v praxi, formulovat a vyhodnotit závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-120-7.
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0192-3.
HANSEN ČECHOVÁ, B. Nápady pro rozvoj klíčových kompetencí žáků,
Portál 2009, ISBN: 978-80-7367-388-8
Kol. autorů. Psychický vývoj dítěte od 1. Do 5. třídy, Karolinum Pha 2005,
ISBN 80-246-0924-X
KASÍKOVÁ, H. Učíme (se) spolupráci spoluprací. AISIS o. s., Kladno 2005.
Seznam doporučené literatury
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-120-7.
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0192-3.
HANSEN ČECHOVÁ, B. Nápady pro rozvoj klíčových kompetencí žáků,
Portál 2009, ISBN: 978-80-7367-388-8
Kol. autorů. Psychický vývoj dítěte od 1. Do 5. třídy, Karolinum Pha 2005,
ISBN 80-246-0924-X
KASÍKOVÁ, H. Učíme (se) spolupráci spoluprací. AISIS o. s., Kladno 2005.