Bakalářská práce se zabývá řešením otázky Corporate Identity v prostředí českých škol. Věnuje se dostupné literatuře na českém i zahraničním trhu spojené s danou problematikou a analýzou Corporate Identity na vybraných českých školách. Práce rozebírá teorii Corporate Identity jakožto nástroje pro budování Image školy v porovnání se subjektem v běžném tržním prostředí. Do popředí staví nejvýraznější část Corporate Identity ? Corporate Design. Pomocí obsahové analýzy a kvalitativních rozhovorů stanovuje standardní a nadstandardní prvky Corporate Identity. Díky tomu práce ukazuje příklad dobré praxe a představuje vybranou školu s vhodně aplikovanou Corporate Identity. Z těchto předpokladů práce vychází při vytvoření manuálu práce s Corporate Identity pro ředitele škol. Manuál ukazuje možnosti při budování Image školy, navrhuje aktivity pro vytvoření jednotlivých prvků Corporate Identity a jejich následnou evaluaci.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis deals with solving the question about Corporate Identity at Czech schools. The aim of the Thesis is to research available relevant Czech and foreign literature. It analyses Corporate Identity at chosen Czech schools and discusses the theory of Corporate Identity as a tool for building Image in comparison with common business company. The Thesis takes Corporate Design as the major part of Corporate Identity. It determines standard and premium parts of Corporate Identity thanks to the content analyses and qualitative conversations. There is shown one school with well applicated Corporate Identity. The Thesis builds on these facts while preparing a Corporate Identity manual for school directors. The manual shows possibilities while building the school Image and it suggests activities to create single parts of Corporate Identity and their evaluation.
Klíčová slova
Corporate Identity, budování Image školy, prezentace školy, manuál pro ředitele, značka školy, jednotný grafický vzhled.
Klíčová slova v angličtině
Corporate Identity, school Image building, school presentation, manual for school directors, school brand, unified graphic design.
Rozsah průvodní práce
58
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá řešením otázky Corporate Identity v prostředí českých škol. Věnuje se dostupné literatuře na českém i zahraničním trhu spojené s danou problematikou a analýzou Corporate Identity na vybraných českých školách. Práce rozebírá teorii Corporate Identity jakožto nástroje pro budování Image školy v porovnání se subjektem v běžném tržním prostředí. Do popředí staví nejvýraznější část Corporate Identity ? Corporate Design. Pomocí obsahové analýzy a kvalitativních rozhovorů stanovuje standardní a nadstandardní prvky Corporate Identity. Díky tomu práce ukazuje příklad dobré praxe a představuje vybranou školu s vhodně aplikovanou Corporate Identity. Z těchto předpokladů práce vychází při vytvoření manuálu práce s Corporate Identity pro ředitele škol. Manuál ukazuje možnosti při budování Image školy, navrhuje aktivity pro vytvoření jednotlivých prvků Corporate Identity a jejich následnou evaluaci.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis deals with solving the question about Corporate Identity at Czech schools. The aim of the Thesis is to research available relevant Czech and foreign literature. It analyses Corporate Identity at chosen Czech schools and discusses the theory of Corporate Identity as a tool for building Image in comparison with common business company. The Thesis takes Corporate Design as the major part of Corporate Identity. It determines standard and premium parts of Corporate Identity thanks to the content analyses and qualitative conversations. There is shown one school with well applicated Corporate Identity. The Thesis builds on these facts while preparing a Corporate Identity manual for school directors. The manual shows possibilities while building the school Image and it suggests activities to create single parts of Corporate Identity and their evaluation.
Klíčová slova
Corporate Identity, budování Image školy, prezentace školy, manuál pro ředitele, značka školy, jednotný grafický vzhled.
Klíčová slova v angličtině
Corporate Identity, school Image building, school presentation, manual for school directors, school brand, unified graphic design.
Zásady pro vypracování
Student vytvoří manuál pro návrh a implementaci corporate identity na škole. Primární cílovou skupinou jsou ředitelé těchto škol.
Požadavky:
Student provede rešerši dostupných materiálů k problematice corporate identity. Součástí rešerše bude analýza již implementovaných corporate identity na českých školách.
Vybere a popíše příklad školy, která má vytvořenou vhodnou corporate identity.
Dále student stanoví doporučené a nadstandardní prvky corporate identity školy.
Součástí manuálu budou informace o jednotlivých prvcích identity, návrh aktivit pro jejich vytvoření a nástroje k jejich evaluaci.
Student provede pilotní nasazení vytvořeného manuálu na jedné vybrané škole. (Škola si vytvoří podle manuálu svou corporate identity.)
Získanou zpětnou vazbu reflektuje v následujících úpravách manuálu.
Zásady pro vypracování
Student vytvoří manuál pro návrh a implementaci corporate identity na škole. Primární cílovou skupinou jsou ředitelé těchto škol.
Požadavky:
Student provede rešerši dostupných materiálů k problematice corporate identity. Součástí rešerše bude analýza již implementovaných corporate identity na českých školách.
Vybere a popíše příklad školy, která má vytvořenou vhodnou corporate identity.
Dále student stanoví doporučené a nadstandardní prvky corporate identity školy.
Součástí manuálu budou informace o jednotlivých prvcích identity, návrh aktivit pro jejich vytvoření a nástroje k jejich evaluaci.
Student provede pilotní nasazení vytvořeného manuálu na jedné vybrané škole. (Škola si vytvoří podle manuálu svou corporate identity.)
Získanou zpětnou vazbu reflektuje v následujících úpravách manuálu.
Seznam doporučené literatury
Airey, D. Logo: nápad, návrh, realizace. 1. vydání. Brno: Computer press, 2010. 213 s. ISBN 978-80-251-3151-0.
Hashimoto, A. Velká kniha digitální grafiky a designu. 1. vydání. Brno: Computer press, 2008. 384 s. ISBN 978-80-251-2166-5.
Vysekalová, J., Mikeš, J. Image a firemní identita. 1. vydání. Praha: Grada, 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
Airey, D. Logo: nápad, návrh, realizace. 1. vydání. Brno: Computer press, 2010. 213 s. ISBN 978-80-251-3151-0.
Hashimoto, A. Velká kniha digitální grafiky a designu. 1. vydání. Brno: Computer press, 2008. 384 s. ISBN 978-80-251-2166-5.
Vysekalová, J., Mikeš, J. Image a firemní identita. 1. vydání. Praha: Grada, 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.