Bakalářská práce se zabývá tematickým celkem hardware jakožto prvkem, který lze zpracovat do interaktivní výuky. V teoretické části práce je analyzována dostupná literatura pouze z hlediska hardware. Následující kapitola obsahuje výuku informatiky v Mexiku. Další kapitoly se zabývají teorií interaktivní výuky a hardwarem pro ni zpracovatelným. Praktická část práce analyzuje veškerý uvažovaný hardware a řadí ho do stavů, které definují rozsah učiva. Dále je popsán průběh vytvořených interaktivních prezentací a příslušných mimo-prezentačních aktivit ve výuce na základní škole.
Anotace v angličtině
The bachelor?s thesis deals with hardware as a thematic unit, which could be processed into an interactive teaching. Theoretical part of the work analyzes available literature only by the hardware part of it. Next chapter contains teaching informatics in Mexico. Following parts deal with the theory of an interactive teaching and its processable hardware. Practical part of the work analyzes all considered hardware and shifts it in states, which define a range of a curriculum. Then there is described a process of created interactive presentations and appropriate inter-presentational activities in a teaching at primary school.
Klíčová slova
Interaktivita, interaktivní výuka, hardware, periferie, PC gramotnost
Klíčová slova v angličtině
Interactivity, interactive teaching, hardware, peripherals, PC literacy.
Rozsah průvodní práce
49
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tematickým celkem hardware jakožto prvkem, který lze zpracovat do interaktivní výuky. V teoretické části práce je analyzována dostupná literatura pouze z hlediska hardware. Následující kapitola obsahuje výuku informatiky v Mexiku. Další kapitoly se zabývají teorií interaktivní výuky a hardwarem pro ni zpracovatelným. Praktická část práce analyzuje veškerý uvažovaný hardware a řadí ho do stavů, které definují rozsah učiva. Dále je popsán průběh vytvořených interaktivních prezentací a příslušných mimo-prezentačních aktivit ve výuce na základní škole.
Anotace v angličtině
The bachelor?s thesis deals with hardware as a thematic unit, which could be processed into an interactive teaching. Theoretical part of the work analyzes available literature only by the hardware part of it. Next chapter contains teaching informatics in Mexico. Following parts deal with the theory of an interactive teaching and its processable hardware. Practical part of the work analyzes all considered hardware and shifts it in states, which define a range of a curriculum. Then there is described a process of created interactive presentations and appropriate inter-presentational activities in a teaching at primary school.
Klíčová slova
Interaktivita, interaktivní výuka, hardware, periferie, PC gramotnost
Klíčová slova v angličtině
Interactivity, interactive teaching, hardware, peripherals, PC literacy.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je vytvořit cvičebnici k tématickému celku hardware. Cílovou skupinou jsou především žáci základní školy z 1. i 2. stupně.
Požadavky:
Student provede rešerši dostupných materiálů, které zapracovávají toto téma do výuky.
Definuje základní hadrwarové prvky, pro něž má smysl cvičebnici vytvářet.
K těmto prvkům vytvoří interaktivní prezentace využitelné jak pro výklad, tak pro procvičování či testování.
Dále vytvoří praktická cvičení k tomuto tématickému celku.
Vybrané vytvořené materiály otestuje ve výuce ve své třídě oslovený učitel ze základní školy.
Reflexi materiálů získanou od testujícího učitele student adekvátně zohlední v následujících úpravách materiálů.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je vytvořit cvičebnici k tématickému celku hardware. Cílovou skupinou jsou především žáci základní školy z 1. i 2. stupně.
Požadavky:
Student provede rešerši dostupných materiálů, které zapracovávají toto téma do výuky.
Definuje základní hadrwarové prvky, pro něž má smysl cvičebnici vytvářet.
K těmto prvkům vytvoří interaktivní prezentace využitelné jak pro výklad, tak pro procvičování či testování.
Dále vytvoří praktická cvičení k tomuto tématickému celku.
Vybrané vytvořené materiály otestuje ve výuce ve své třídě oslovený učitel ze základní školy.
Reflexi materiálů získanou od testujícího učitele student adekvátně zohlední v následujících úpravách materiálů.
Seznam doporučené literatury
Nádběla, J. Velký počítačový slovník. 2. vydání. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o., 2006. 504 s. ISBN 80-86686-56-5.
Bannisterová, D. Jak nejlépe využít interaktivní tabuli. 1. vydání. Praha: Dům zahraničních služeb, 2010. 38 s. ISBN 978-80-87335-15-4.
Kovářová, L. a kolektiv. Informatika pro základní školy. 2. vydání. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o. 2009. 88 s. ISBN 978-80-7402-015-5.
Kalaš, I., Winczer, M. Tvorivá informatika: Informatika okolo nás. 1. vydání. Bratislava: Mladá léta s.r.o., 2007. 48 s. ISBN 978-80-10-00887-2.
Seznam doporučené literatury
Nádběla, J. Velký počítačový slovník. 2. vydání. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o., 2006. 504 s. ISBN 80-86686-56-5.
Bannisterová, D. Jak nejlépe využít interaktivní tabuli. 1. vydání. Praha: Dům zahraničních služeb, 2010. 38 s. ISBN 978-80-87335-15-4.
Kovářová, L. a kolektiv. Informatika pro základní školy. 2. vydání. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o. 2009. 88 s. ISBN 978-80-7402-015-5.
Kalaš, I., Winczer, M. Tvorivá informatika: Informatika okolo nás. 1. vydání. Bratislava: Mladá léta s.r.o., 2007. 48 s. ISBN 978-80-10-00887-2.