Cílem mé diplomové práce je uvést děti do světa umění. Probudit v nich zájem o výtvarnou výchovu jako samotný vyučovací předmět i jako součást lidského života. Skrze výtvarné umělce a jejich díla si uvědomí svou vlastní osobnost, díky níž jsou originálními a nezaměnitelnými jedinci.
Má diplomová práce se v teoretické části zaměřuje na umělecké směry, jejich představitele společně s významnými a zajímavými díly. V praktické části již pracujeme s dětmi. Ty si své získané znalosti a poznatky vpisují do pracovního listu. Podporou výzkumné části mi nejsou jen pracovní listy, samotné výtvarné práce dětí, ale také dotazníky. Počáteční dotazník dostávají děti v úvodní hodině, a koncový dotazník poté v závěrečné hodině projektu. Ten posoudí jejich znalosti před působením projektu, a po celém projektu.
Anotace v angličtině
The aim of my dissertation work is to introduce the art to the kids. Make them be interested in art as a subject and a part of everyday life as well. Within the artists and their work they realize their own personality which make them to be original and unmistakeble people.
My dissertation work is orientated on art direction, their representatives and main and interesting pieces of work in theoretic part. In practical part we work with kids already. They are writing new information and knowledge to their working sheets. I do not have only the working sheets as a support in the research part, I have the actual kids work and a questionnaire. The kids get the starting questionnaire in the introduction lesson and the finnishing questionnaire in the last lesson of the project. This questionnaire consider their knowledge before the beggining of the project and after the project is finnished.
Art, Project, Art row, The season of stagnation, Crisis of child art exhibition, Working sheet, questionnaire, Artists, Art direction, Art work, Qualitative research
Rozsah průvodní práce
99 s. (22 260 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé diplomové práce je uvést děti do světa umění. Probudit v nich zájem o výtvarnou výchovu jako samotný vyučovací předmět i jako součást lidského života. Skrze výtvarné umělce a jejich díla si uvědomí svou vlastní osobnost, díky níž jsou originálními a nezaměnitelnými jedinci.
Má diplomová práce se v teoretické části zaměřuje na umělecké směry, jejich představitele společně s významnými a zajímavými díly. V praktické části již pracujeme s dětmi. Ty si své získané znalosti a poznatky vpisují do pracovního listu. Podporou výzkumné části mi nejsou jen pracovní listy, samotné výtvarné práce dětí, ale také dotazníky. Počáteční dotazník dostávají děti v úvodní hodině, a koncový dotazník poté v závěrečné hodině projektu. Ten posoudí jejich znalosti před působením projektu, a po celém projektu.
Anotace v angličtině
The aim of my dissertation work is to introduce the art to the kids. Make them be interested in art as a subject and a part of everyday life as well. Within the artists and their work they realize their own personality which make them to be original and unmistakeble people.
My dissertation work is orientated on art direction, their representatives and main and interesting pieces of work in theoretic part. In practical part we work with kids already. They are writing new information and knowledge to their working sheets. I do not have only the working sheets as a support in the research part, I have the actual kids work and a questionnaire. The kids get the starting questionnaire in the introduction lesson and the finnishing questionnaire in the last lesson of the project. This questionnaire consider their knowledge before the beggining of the project and after the project is finnished.
Art, Project, Art row, The season of stagnation, Crisis of child art exhibition, Working sheet, questionnaire, Artists, Art direction, Art work, Qualitative research
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit a realizovat několik výtvarných řad pro žáky 3. ročníku 1.st. ZŠ., zaměřených na tvorbu vybraných umělců.
Zaměřit se na způsoby tvorby, výrazové prostředky, techniky a případně motivy.
Využít pro práci s žáky formu pracovních listů.
Dotazníkem zjistit počáteční a následné znalosti žáků, dotazníky analyzovat.
Požadavky:
Výběr několika malířů s rozdílným výtvarným přístupem.
Seznámení s výtvarným projevem těchto malířů.
Studium literatury.
Příprava pracovních listů pro žáky 3. ročníku, jejichž úkolem bude seznámit žáky s tvůrčími přístupy vybraných umělců.
Metody:
Pracovní listy, analýza dotazníků.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit a realizovat několik výtvarných řad pro žáky 3. ročníku 1.st. ZŠ., zaměřených na tvorbu vybraných umělců.
Zaměřit se na způsoby tvorby, výrazové prostředky, techniky a případně motivy.
Využít pro práci s žáky formu pracovních listů.
Dotazníkem zjistit počáteční a následné znalosti žáků, dotazníky analyzovat.
Požadavky:
Výběr několika malířů s rozdílným výtvarným přístupem.
Seznámení s výtvarným projevem těchto malířů.
Studium literatury.
Příprava pracovních listů pro žáky 3. ročníku, jejichž úkolem bude seznámit žáky s tvůrčími přístupy vybraných umělců.
Metody:
Pracovní listy, analýza dotazníků.
Seznam doporučené literatury
ROESELOVÁ, Věra. Řady a projekty ve VV. Praha: Sarah, 1997.
PIJOÁN, José. Dějiny umění. Praha: Balios, 1998.
UHLÍŘ, Jan. Tvoříme ve stylu známých malířů. Praha: Portál, 2002.
SVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
GOMBRICH, Ernst Hans. Příběh umění. Praha: Argo, 2006.
Seznam doporučené literatury
ROESELOVÁ, Věra. Řady a projekty ve VV. Praha: Sarah, 1997.
PIJOÁN, José. Dějiny umění. Praha: Balios, 1998.
UHLÍŘ, Jan. Tvoříme ve stylu známých malířů. Praha: Portál, 2002.
SVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
GOMBRICH, Ernst Hans. Příběh umění. Praha: Argo, 2006.