Bakalářská práce se zabývá galerijní animací a tvorbou vzdělávacího
programu pro Oblastní galerii v Liberci. Program je určen žákům základních škol
a gymnáziím. Cílem práce bylo vymyslet a vytvořit metodickou koncepci pro
Oblastní galerii v Liberci. Program se zaměřuje na získávání nových znalostí
o umění českých malířů 20. století a osvojování nových malířských technik.
Práce je rozdělena do tří částí. V Teoretické části se zabývám teorií o
daném tématu. Druhá část je nazvaná Praktická část a zde je popsaný můj
program ? animace. V poslední části, Výzkumné části, naleznete vyhodnocení
programu ? animace. V přílohách poté najdete přiloženou fotodokumentaci,
dotazník, plakátek a přepis rozhovoru.
Klíčová
Anotace v angličtině
The bachelor thesis with galéry animations and edicational program for
Liberec Regional Gallery. The program is designed for primary school and
gymnasium. The aim of this work was to design and develop a methodological
approach for the Regional Gallery in Liberec. The program focuses on the
acquisition of new knowledge about the art of Czech painters of the 20th Century
and learning new painting techniques.
The work is divided into three parts. The theoretical part deals with the
theory of the topic. The second part is called practical part and here is my program
described - animation. The last part, of the research, program evaluation found -
animation. The annexes will then find the attached photo documentation,
questionnaire, interview transcript and poster.
Klíčová slova
zprostředkování umění, zážitek, galerijní pedagogika, galerijní
animace, galerijní pedagog, Carousel, model učení
Bakalářská práce se zabývá galerijní animací a tvorbou vzdělávacího
programu pro Oblastní galerii v Liberci. Program je určen žákům základních škol
a gymnáziím. Cílem práce bylo vymyslet a vytvořit metodickou koncepci pro
Oblastní galerii v Liberci. Program se zaměřuje na získávání nových znalostí
o umění českých malířů 20. století a osvojování nových malířských technik.
Práce je rozdělena do tří částí. V Teoretické části se zabývám teorií o
daném tématu. Druhá část je nazvaná Praktická část a zde je popsaný můj
program ? animace. V poslední části, Výzkumné části, naleznete vyhodnocení
programu ? animace. V přílohách poté najdete přiloženou fotodokumentaci,
dotazník, plakátek a přepis rozhovoru.
Klíčová
Anotace v angličtině
The bachelor thesis with galéry animations and edicational program for
Liberec Regional Gallery. The program is designed for primary school and
gymnasium. The aim of this work was to design and develop a methodological
approach for the Regional Gallery in Liberec. The program focuses on the
acquisition of new knowledge about the art of Czech painters of the 20th Century
and learning new painting techniques.
The work is divided into three parts. The theoretical part deals with the
theory of the topic. The second part is called practical part and here is my program
described - animation. The last part, of the research, program evaluation found -
animation. The annexes will then find the attached photo documentation,
questionnaire, interview transcript and poster.
Klíčová slova
zprostředkování umění, zážitek, galerijní pedagogika, galerijní
animace, galerijní pedagog, Carousel, model učení
Cíl:
Vytvořit vzdělávací program a následně ho zrealizovat
Požadavky:
- tvorba vlastního programu v OGL (Oblastní galerie Liberec) na stálou expozici, konkrétně české umění 20.stol.
- ověřit vyučovací metodu Carousel
Metody:
- rozhovor s účastníky programu\n
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit vzdělávací program a následně ho zrealizovat
Požadavky:
- tvorba vlastního programu v OGL (Oblastní galerie Liberec) na stálou expozici, konkrétně české umění 20.stol.
- ověřit vyučovací metodu Carousel
Metody:
- rozhovor s účastníky programu\n
Seznam doporučené literatury
Horáček, R: Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno: Cerm, 1998
Brabcová, A: Brána muzea otevřená. Liberec: Juko, 2003
Slavík, J: Umění zážitku, zážitek umění. Praha, Univerzita Karlova, 2001
Siostrzonek, J: Animace Kultury. Opava, Slezská univerzita, 2009
Sitná, D: Metody Aktivního vyučování. Praha: Portál, 2009
Švaříček, R a Šeďová, K: Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
Seznam doporučené literatury
Horáček, R: Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno: Cerm, 1998
Brabcová, A: Brána muzea otevřená. Liberec: Juko, 2003
Slavík, J: Umění zážitku, zážitek umění. Praha, Univerzita Karlova, 2001
Siostrzonek, J: Animace Kultury. Opava, Slezská univerzita, 2009
Sitná, D: Metody Aktivního vyučování. Praha: Portál, 2009
Švaříček, R a Šeďová, K: Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.