Bakalářská práce se v základní struktuře dělí na dvě hlavní části, na část teoretickou a část praktickou.
Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmu animace jako metody zprostředkování umění. Dále si vysvětlíme pojmy animátor a představíme si společnost Spacium. Rovněž se v teoretické části práce dozvíme o historické události z roku 1969, Socha a město, která je v konečném důsledku stěžejní pro celou práci. Díky ní se začaly umisťovat sochy volně do veřejného prostoru města Liberec. Druhá část práce se zabývá realizací animačního programu, který byl určen pro žáky ve věku 11-14 let libereckých základních škol a osmiletých gymnázií. Dozvíme se o přípravách programu, jeho cílů a vyhodnocení. Tento 90 - ti minutový program se vždy konal pod vedením animátorky ve stejné trase přímo v ulicích centra města Liberec.
Dle hodnocení účastníků, lze program považovat za úspěšný. Účastníci si z programu odnášeli nové zkušenosti a zážitky, což bylo za jedním z cílů programu.
Anotace v angličtině
This dissertation consists of two major parts: the theoretical and the practical.
The theoretical part of the research explains the term animation as a method through which one encounters art, animator and also introduces Spacium. The most important part of the theoretical background is "Socha a mesto" (Statue and the city) event in 1969. During this event, statues were freely positioned throughout the public space in Liberec city. The second practical part, guides us through an actual program that was developed to engage students between the age of 11 to 14. The middle school students in Liberec were taken to the streets of Liberec for ninety minute activity and worked directly with the animator. This work provides the methodology and results of this academic learning program.
The feedback from the participants was mostly positive. They experienced the city through different point of view and gained valuable experience, which was one of the goals of this program.
Klíčová slova
Animace, animátor, sochařství
Klíčová slova v angličtině
Animation, animator, sculpture
Rozsah průvodní práce
52 s. (77 285 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se v základní struktuře dělí na dvě hlavní části, na část teoretickou a část praktickou.
Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmu animace jako metody zprostředkování umění. Dále si vysvětlíme pojmy animátor a představíme si společnost Spacium. Rovněž se v teoretické části práce dozvíme o historické události z roku 1969, Socha a město, která je v konečném důsledku stěžejní pro celou práci. Díky ní se začaly umisťovat sochy volně do veřejného prostoru města Liberec. Druhá část práce se zabývá realizací animačního programu, který byl určen pro žáky ve věku 11-14 let libereckých základních škol a osmiletých gymnázií. Dozvíme se o přípravách programu, jeho cílů a vyhodnocení. Tento 90 - ti minutový program se vždy konal pod vedením animátorky ve stejné trase přímo v ulicích centra města Liberec.
Dle hodnocení účastníků, lze program považovat za úspěšný. Účastníci si z programu odnášeli nové zkušenosti a zážitky, což bylo za jedním z cílů programu.
Anotace v angličtině
This dissertation consists of two major parts: the theoretical and the practical.
The theoretical part of the research explains the term animation as a method through which one encounters art, animator and also introduces Spacium. The most important part of the theoretical background is "Socha a mesto" (Statue and the city) event in 1969. During this event, statues were freely positioned throughout the public space in Liberec city. The second practical part, guides us through an actual program that was developed to engage students between the age of 11 to 14. The middle school students in Liberec were taken to the streets of Liberec for ninety minute activity and worked directly with the animator. This work provides the methodology and results of this academic learning program.
The feedback from the participants was mostly positive. They experienced the city through different point of view and gained valuable experience, which was one of the goals of this program.
Klíčová slova
Animace, animátor, sochařství
Klíčová slova v angličtině
Animation, animator, sculpture
Zásady pro vypracování
Cíl:
1) Provést realizaci modelové animace.
Požadavky:
1) Analýza odborné literatury a dostupných informačních zdrojů.
2) Navrhnout a zrealizovat animační program pro žáky vybraných škol z Liberce.
3) Provést evaluaci programu.
Požadavky:
1) Analýza odborné literatury a dostupných informačních zdrojů.
2) Navrhnout a zrealizovat animační program pro žáky vybraných škol z Liberce.
3) Provést evaluaci programu.
RAIMANOVÁ, I. V prostoru : Generace 1989 - 2009. Liberec: Spacium o.p.s., 2009.
BRABCOVÁ, A. Brána muzea otevřená. Náchod: Juko, 2003.
DEMPSEYOVÁ,A. Umělecké styly, školy a hnutí. London: Slovart, 2002.
SKUTIL, M.: Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Olomouc: Portál, 2011.
LIPUS, R.;VÁVRA D. Šumná města. Brno: Petrov, 2002.
SIOSTRZONEK, J.: Animace kultury. Opava: Slezská univerzita, 2009.
SLAVÍK, J.: Umění zážitku, zážitek umění. Praha: Univerzita Karlova, 2001.
Seznam doporučené literatury
RAIMANOVÁ, I. V prostoru : Generace 1989 - 2009. Liberec: Spacium o.p.s., 2009.
BRABCOVÁ, A. Brána muzea otevřená. Náchod: Juko, 2003.
DEMPSEYOVÁ,A. Umělecké styly, školy a hnutí. London: Slovart, 2002.
SKUTIL, M.: Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Olomouc: Portál, 2011.
LIPUS, R.;VÁVRA D. Šumná města. Brno: Petrov, 2002.
SIOSTRZONEK, J.: Animace kultury. Opava: Slezská univerzita, 2009.
SLAVÍK, J.: Umění zážitku, zážitek umění. Praha: Univerzita Karlova, 2001.
Přílohy volně vložené
1 CD.
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.