Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké motivy vedou členy jičínského divadelního kroužku k působení v souboru. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
V teoretické části je popisována problematika volného času, dále jsou uvedeny možné motivy, pro které lidé zájmové aktivity vyhledávají. Hlavní závěrečná kapitola se zabývá ochotnickým divadlem.
Praktická část se zaměřuje na samotný výzkum, pro který byly použity metody dotazníku a rozhovoru. Rozhovory byly provedeny pouze s některými členy souboru a sloužily k doplnění a objasnění informací z dotazníků. Výsledky práce objasňují motivaci členů divadelního kroužku, pro niž se rozhodli do S-divadla vstoupit a v činnosti setrvat.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to find out what motives have the members of the theatre club of Jičín for acting in the amateur theatre club called S-theatre. The thesis is divided into two parts, a theoretical one and a practical one.
The theoretical part deals with the issue of leisure time and possible reasons why people take up hobbies. The main final part is devoted to amateur theatre.
The practical part is focused on a research that was carried out with help of a questionnaire and interviews. The interviews were done only with some members of the ensemble and they served for completing and explaing information from the questionnaire. The results of the thesis clarify the motivation of the members of the theatre club for that they decided to enter the S-theatre and continue acting there.
leisure time, hobby, education, motivation, amateur theatre, Jičín, K-klub, S-theatre
Rozsah průvodní práce
s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké motivy vedou členy jičínského divadelního kroužku k působení v souboru. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
V teoretické části je popisována problematika volného času, dále jsou uvedeny možné motivy, pro které lidé zájmové aktivity vyhledávají. Hlavní závěrečná kapitola se zabývá ochotnickým divadlem.
Praktická část se zaměřuje na samotný výzkum, pro který byly použity metody dotazníku a rozhovoru. Rozhovory byly provedeny pouze s některými členy souboru a sloužily k doplnění a objasnění informací z dotazníků. Výsledky práce objasňují motivaci členů divadelního kroužku, pro niž se rozhodli do S-divadla vstoupit a v činnosti setrvat.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to find out what motives have the members of the theatre club of Jičín for acting in the amateur theatre club called S-theatre. The thesis is divided into two parts, a theoretical one and a practical one.
The theoretical part deals with the issue of leisure time and possible reasons why people take up hobbies. The main final part is devoted to amateur theatre.
The practical part is focused on a research that was carried out with help of a questionnaire and interviews. The interviews were done only with some members of the ensemble and they served for completing and explaing information from the questionnaire. The results of the thesis clarify the motivation of the members of the theatre club for that they decided to enter the S-theatre and continue acting there.
leisure time, hobby, education, motivation, amateur theatre, Jičín, K-klub, S-theatre
Zásady pro vypracování
CÍL:
- zjistit, jaké motivy vedou členy divadelního kroužku k působení v souboru
POŽADAVKY:
- provést rozhovory s členy divadelního kroužku
- provést rozhovory s vedoucími divadelního kroužku
- analyzovat data získaná na základě rozhovorů
METODY:
- rozhovory
- pozorování
- dotazníky
Zásady pro vypracování
CÍL:
- zjistit, jaké motivy vedou členy divadelního kroužku k působení v souboru
POŽADAVKY:
- provést rozhovory s členy divadelního kroužku
- provést rozhovory s vedoucími divadelního kroužku
- analyzovat data získaná na základě rozhovorů
METODY:
- rozhovory
- pozorování
- dotazníky
Seznam doporučené literatury
PÁVKOVÁ, Jiřina, et al. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008. 221 s. ISBN 978-80-7367-423-6.
PAVLOVSKÁ, Marie. Dramatická výchova. Brno: CERM, 1998. 22 s. ISBN 80-7204-071-5.
SAK, Petr; SAKOVÁ, Karolína. Mládež na křižovatce: Sociologická analýza postavení mládeže ve společnosti a její úlohy v procesech evropeizace a informatizace. Vyd. 1. Praha 1: Svoboda Servis, 2004. 240 s. ISBN 80-86320-33-2.
ŠVAŘÍČEK, Roman; ŠEĎOVÁ, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství, dospělost, stáří. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000. 522 s. ISBN 80-7178-308-0.
Seznam doporučené literatury
PÁVKOVÁ, Jiřina, et al. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008. 221 s. ISBN 978-80-7367-423-6.
PAVLOVSKÁ, Marie. Dramatická výchova. Brno: CERM, 1998. 22 s. ISBN 80-7204-071-5.
SAK, Petr; SAKOVÁ, Karolína. Mládež na křižovatce: Sociologická analýza postavení mládeže ve společnosti a její úlohy v procesech evropeizace a informatizace. Vyd. 1. Praha 1: Svoboda Servis, 2004. 240 s. ISBN 80-86320-33-2.
ŠVAŘÍČEK, Roman; ŠEĎOVÁ, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství, dospělost, stáří. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000. 522 s. ISBN 80-7178-308-0.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.