Tato Diplomová práce se zabývá možností využití programu Virtual Chemistry Lab
vytvoreným kolektivem pracovníku Carnegie Mellon University ve výuce chemie na
základních školách. Cílem této práce bylo zvládnutí ovládání softwaru a jeho
autorského nástroje pro tvorbu výukových aktivit. Vytvorit jednu vlastní aktivitu a pet
aktivit pripravených tvurci preložit do ceského jazyka. Dále vyzkoušet vybrané
aktivity na základních školách a s pomocí vypracovaných dotazníku a protokolu
zhodnotit použitelnost softwaru a zkoušených aktivit ve výuce chemie. Aktivity
a ceská verze programu je obsažena na priloženém CD-ROM.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the possibility of using the program Virtual Chemistry Lab
created by team from Carnegie Mellon University in teaching chemistry at
elementary schools. The aim of this thesis was to manage the software and its
authorizing tool for creating learning activities. Create one own activity and translate
five prepared activities into the Czech language. Furthermore, to test the selected
activities at elementary schools and with the help of the prepared questionnaires and
protocols evaluate the possibility of using this software and tested activities in
teaching chemistry. Created activities and Czech version of the program is included
on the CD-ROM.
Klíčová slova
Virtuální laborator
Software virtual lab
ChemCollective
Virtuální experimenty
Aktivity ve virtuální laboratori
Tato Diplomová práce se zabývá možností využití programu Virtual Chemistry Lab
vytvoreným kolektivem pracovníku Carnegie Mellon University ve výuce chemie na
základních školách. Cílem této práce bylo zvládnutí ovládání softwaru a jeho
autorského nástroje pro tvorbu výukových aktivit. Vytvorit jednu vlastní aktivitu a pet
aktivit pripravených tvurci preložit do ceského jazyka. Dále vyzkoušet vybrané
aktivity na základních školách a s pomocí vypracovaných dotazníku a protokolu
zhodnotit použitelnost softwaru a zkoušených aktivit ve výuce chemie. Aktivity
a ceská verze programu je obsažena na priloženém CD-ROM.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the possibility of using the program Virtual Chemistry Lab
created by team from Carnegie Mellon University in teaching chemistry at
elementary schools. The aim of this thesis was to manage the software and its
authorizing tool for creating learning activities. Create one own activity and translate
five prepared activities into the Czech language. Furthermore, to test the selected
activities at elementary schools and with the help of the prepared questionnaires and
protocols evaluate the possibility of using this software and tested activities in
teaching chemistry. Created activities and Czech version of the program is included
on the CD-ROM.
Klíčová slova
Virtuální laborator
Software virtual lab
ChemCollective
Virtuální experimenty
Aktivity ve virtuální laboratori
Cíl: Vytvoření šesti výukových aktivit pro virtuální chemickou laboratoř ChemCollective a praktické vyzkoušení těchto aktivit při výuce.
Požadavky: Zvládnutí práce se software Virtual Chemistry Lab a jeho autorským nástrojem pro tvorbu výukových aktivit.
Překlad minimálně pěti aktivit pro Virtual Chemistry Lab a vytvoření jedné vlastní aktivity pomocí autorského nástroje.
Praktické vyzkoušení těchto aktivit při výuce.
Zhodnocení použitelnosti software a zhotovených materiálů pro výuku chemie na základní škole.
Metody: rešerše, překlad, výuka, aplikace, hodnocení
Zásady pro vypracování
Cíl: Vytvoření šesti výukových aktivit pro virtuální chemickou laboratoř ChemCollective a praktické vyzkoušení těchto aktivit při výuce.
Požadavky: Zvládnutí práce se software Virtual Chemistry Lab a jeho autorským nástrojem pro tvorbu výukových aktivit.
Překlad minimálně pěti aktivit pro Virtual Chemistry Lab a vytvoření jedné vlastní aktivity pomocí autorského nástroje.
Praktické vyzkoušení těchto aktivit při výuce.
Zhodnocení použitelnosti software a zhotovených materiálů pro výuku chemie na základní škole.
Metody: rešerše, překlad, výuka, aplikace, hodnocení