Bakalářská práce se zaměřuje na využití několika druhů umění ve výuce španělského jazyka. Na příkladu učebnice Aventura se analyzuje, jakým způsobem ovlivní průběh hodiny a výuku španělštiny zařazení např. hudby, výtvarného umění, literatury aj. Součástí této práce je soubor aktivit, ve kterých jsou obsaženy prvky umění, a je popsán jejich průběh v reálné výuce. Předpokládá se, že navržené aktivity se mohou použít i v hodinách, které nesledují program Aventura. Při jejich realizaci se rozvíjí schopnosti žáků jako jsou: konverzace, psaní, čtení, poslech, obohacuje se slovní zásoba zlepšuje se gramatická správnost. V závěru se hodnotí, zda navržené aktivity vyzkoušené v reálné výuce španělštiny odpovídají požadavkům dané úrovně jazyka, a jakým způsobem přispívají ke zlepšení výuky a obohacují ji.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the use of various types of art in teaching Spanish. Based on the text book Aventura, the way of integration of music, painting, literature etc. and its influence on the class are analysed. It also includes the set of activities in which the elements of art are incorporated, and its implementations in the actual teaching are described. It is assumed that the proposed activities can be used in classes that do not follow the program Aventura. During the implementation, students' skills as speaking, writing, reading and listening are developed, vocabulary is enriched and grammatical accuracy is improved. In conclusion, it is assessed whether the proposed activities tested in the actual teaching of Spanish meet lie down level
of the language and how they contribute to the improvement of education and enrich it.
Klíčová slova
jazyk, kultura, výuka, umění, analýza, učebnice Aventura, aktivity
Klíčová slova v angličtině
language, culture, education, fine art, analysis, text book Aventura, activities
Rozsah průvodní práce
58 s.
Jazyk
ES
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na využití několika druhů umění ve výuce španělského jazyka. Na příkladu učebnice Aventura se analyzuje, jakým způsobem ovlivní průběh hodiny a výuku španělštiny zařazení např. hudby, výtvarného umění, literatury aj. Součástí této práce je soubor aktivit, ve kterých jsou obsaženy prvky umění, a je popsán jejich průběh v reálné výuce. Předpokládá se, že navržené aktivity se mohou použít i v hodinách, které nesledují program Aventura. Při jejich realizaci se rozvíjí schopnosti žáků jako jsou: konverzace, psaní, čtení, poslech, obohacuje se slovní zásoba zlepšuje se gramatická správnost. V závěru se hodnotí, zda navržené aktivity vyzkoušené v reálné výuce španělštiny odpovídají požadavkům dané úrovně jazyka, a jakým způsobem přispívají ke zlepšení výuky a obohacují ji.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the use of various types of art in teaching Spanish. Based on the text book Aventura, the way of integration of music, painting, literature etc. and its influence on the class are analysed. It also includes the set of activities in which the elements of art are incorporated, and its implementations in the actual teaching are described. It is assumed that the proposed activities can be used in classes that do not follow the program Aventura. During the implementation, students' skills as speaking, writing, reading and listening are developed, vocabulary is enriched and grammatical accuracy is improved. In conclusion, it is assessed whether the proposed activities tested in the actual teaching of Spanish meet lie down level
of the language and how they contribute to the improvement of education and enrich it.
Klíčová slova
jazyk, kultura, výuka, umění, analýza, učebnice Aventura, aktivity
Klíčová slova v angličtině
language, culture, education, fine art, analysis, text book Aventura, activities
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je propojit výuku španělského jazyka s poznáváním španělské kultury a umění. Na základě analýzy učebnice Aventura bude vytvořený doplňující didaktický materiál pro učitele a studenty, založený na hlubším studiu vybraných uměleckých témat. Soubor textů pro učitele bude rozšiřovat informace o španělském umění a jeho významných představitelích. Metodický materiál pro studenty bude obsahovat rozšiřující cvičení, která obohatí a prohloubí jejich jazykové znalosti prostřednictvím aktivit s uměnovědnou tematikou. Vybrané aktivity budou aplikovány v reálné výuce a zhodnoceny pomocí anketního šetření.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je propojit výuku španělského jazyka s poznáváním španělské kultury a umění. Na základě analýzy učebnice Aventura bude vytvořený doplňující didaktický materiál pro učitele a studenty, založený na hlubším studiu vybraných uměleckých témat. Soubor textů pro učitele bude rozšiřovat informace o španělském umění a jeho významných představitelích. Metodický materiál pro studenty bude obsahovat rozšiřující cvičení, která obohatí a prohloubí jejich jazykové znalosti prostřednictvím aktivit s uměnovědnou tematikou. Vybrané aktivity budou aplikovány v reálné výuce a zhodnoceny pomocí anketního šetření.
Seznam doporučené literatury
Lic. BROŽOVÁ, Kateřina. Lic. FERRER PEŇARANDA, Carlos. 2009. Aventura 1. Praha: Klett nakladatelství s.r.o. ISBN 978-80-7397-043-7
Lic. BROŽOVÁ, Kateřina. Lic. FERRER PEŇARANDA, Carlos. 2010. Aventura 2. Praha: Klett nakladatelství s.r.o. ISBN 978-80-7397-022-2
Lic. BROŽOVÁ, Kateřina. Lic. FERRER PEŇARANDA, Carlos. 2011. Aventura 3. Praha: Klett nakladatelství s.r.o. ISBN 978-80-7397-064-2
GEBHARDT, Volker. 2004. Malá encyklopedie malířství. Brno: Computer Press.
ISBN 80-251-0286-6
Kolektiv autorů. 1996. Dějiny malířství od renesance k dnešku. Praha: Slovart.
ISBN 80-85871-76-9
PIJOAN, José. 1998. Dějiny umění (1.-12. díl). 4. vydání. Praha: Knižní klub a Balios. ISBN 80-7176-764-6
PRINA, Francesca. DEMARTINI, Elena. 2006. 1000 let architektury. Praha: Slovart.
ISBN 80-7209-838-1
VIGUÉ, Jordi. 2004. Mistři světového malířství. Dobřejovice: Rebo Productions CZ, spol. s r. o. ISBN 80-7234-304-1
Seznam doporučené literatury
Lic. BROŽOVÁ, Kateřina. Lic. FERRER PEŇARANDA, Carlos. 2009. Aventura 1. Praha: Klett nakladatelství s.r.o. ISBN 978-80-7397-043-7
Lic. BROŽOVÁ, Kateřina. Lic. FERRER PEŇARANDA, Carlos. 2010. Aventura 2. Praha: Klett nakladatelství s.r.o. ISBN 978-80-7397-022-2
Lic. BROŽOVÁ, Kateřina. Lic. FERRER PEŇARANDA, Carlos. 2011. Aventura 3. Praha: Klett nakladatelství s.r.o. ISBN 978-80-7397-064-2
GEBHARDT, Volker. 2004. Malá encyklopedie malířství. Brno: Computer Press.
ISBN 80-251-0286-6
Kolektiv autorů. 1996. Dějiny malířství od renesance k dnešku. Praha: Slovart.
ISBN 80-85871-76-9
PIJOAN, José. 1998. Dějiny umění (1.-12. díl). 4. vydání. Praha: Knižní klub a Balios. ISBN 80-7176-764-6
PRINA, Francesca. DEMARTINI, Elena. 2006. 1000 let architektury. Praha: Slovart.
ISBN 80-7209-838-1
VIGUÉ, Jordi. 2004. Mistři světového malířství. Dobřejovice: Rebo Productions CZ, spol. s r. o. ISBN 80-7234-304-1