Diplomová práce pojednává především o zpěvnících a práci s nimi na prvním stupni základní školy a o tvorbě vlastního zpěvníku na rozvoj zpěvnosti dětského kolektivu. Práce se skládá ze dvou částí. První část, teoretická, v krátkosti seznamuje s dětským hlasem a technikami týkajícími se správného zpěvu, dále jsou v ní rozebírány a srovnávány zpěvníky vhodné pro první stupeň základní školy. Druhá část, praktická, se zabývá tvorbou vlastního zpěvníku na rozvoj zpěvnosti dětského kolektivu a vlivem práce se zpěvníky na rozvoj zpěvnosti dětského kolektivu. Diplomová práce je doplněna obrazovými ukázkami jednotlivých zpěvníků a tabulkami.
Anotace v angličtině
The Diploma Thesis deal with songbooks and their application at the primary level of elementary school and with creating own songbook for the purpose of development of children group's singing abilities. The paper consists of two parts: The first theoretical part briefly introduces a child voice and techniques related to correct singing, further songbooks suitable for the primary level of elementary school are described and compared. The second practical part focuses on creating own songbook for the purpose of development of children group's singing abilities and deals with the influence of working with songbooks on the development of children group's singing abilities. The Diploma Thesis is complemented by picture examples of individual songbooks and by tables.
Klíčová slova
zpěvník, vlastní zpěvník, pěvecké dovednosti, rozvoj zpěvnosti
Klíčová slova v angličtině
songbook, own songbook, singing abilities, development of singing abilities
Rozsah průvodní práce
80 s. (69 942 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává především o zpěvnících a práci s nimi na prvním stupni základní školy a o tvorbě vlastního zpěvníku na rozvoj zpěvnosti dětského kolektivu. Práce se skládá ze dvou částí. První část, teoretická, v krátkosti seznamuje s dětským hlasem a technikami týkajícími se správného zpěvu, dále jsou v ní rozebírány a srovnávány zpěvníky vhodné pro první stupeň základní školy. Druhá část, praktická, se zabývá tvorbou vlastního zpěvníku na rozvoj zpěvnosti dětského kolektivu a vlivem práce se zpěvníky na rozvoj zpěvnosti dětského kolektivu. Diplomová práce je doplněna obrazovými ukázkami jednotlivých zpěvníků a tabulkami.
Anotace v angličtině
The Diploma Thesis deal with songbooks and their application at the primary level of elementary school and with creating own songbook for the purpose of development of children group's singing abilities. The paper consists of two parts: The first theoretical part briefly introduces a child voice and techniques related to correct singing, further songbooks suitable for the primary level of elementary school are described and compared. The second practical part focuses on creating own songbook for the purpose of development of children group's singing abilities and deals with the influence of working with songbooks on the development of children group's singing abilities. The Diploma Thesis is complemented by picture examples of individual songbooks and by tables.
Klíčová slova
zpěvník, vlastní zpěvník, pěvecké dovednosti, rozvoj zpěvnosti
Klíčová slova v angličtině
songbook, own songbook, singing abilities, development of singing abilities
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem teoretické části diplomové práce je rozbor vybraných zpěvníků a popř. sbírek lidových písní vhodných pro žáky 1. st. ZŠ včetně charakterizace a typů písní.
V praktické části diplomové práce je cílem vyhodnotit, jaký vliv má aktivní práce se zpěvníky a vytvořit vlastní zpěvník na rozvoj zpěvnosti dětského kolektivu.
Požadavky:
Nastudování odborné literatury.
Pravidelné konzultace s vedoucím práce.
Systematická metodická práce s vybraným dětským kolektivem.
Metody:
Metodou srovnávání zhodnotit obsah a zpracování zpěvníků.
Metodou pozorování zjistit rozvoj zpěvnosti dětského kolektivu.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem teoretické části diplomové práce je rozbor vybraných zpěvníků a popř. sbírek lidových písní vhodných pro žáky 1. st. ZŠ včetně charakterizace a typů písní.
V praktické části diplomové práce je cílem vyhodnotit, jaký vliv má aktivní práce se zpěvníky a vytvořit vlastní zpěvník na rozvoj zpěvnosti dětského kolektivu.
Požadavky:
Nastudování odborné literatury.
Pravidelné konzultace s vedoucím práce.
Systematická metodická práce s vybraným dětským kolektivem.
Metody:
Metodou srovnávání zhodnotit obsah a zpracování zpěvníků.
Metodou pozorování zjistit rozvoj zpěvnosti dětského kolektivu.
Seznam doporučené literatury
VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, J. Pěvecká příprava učitelů hudební výchovy. Praha: SNP, 1976
TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Hhlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7178-916-X (brož.)
ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A. Lidové písničky a hry s nimi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, ISBN 80-7178-323-4 (brož.)
Já, písnička: zpěvník pro žáky základních škol. I. díl, Pro 1.-4. třídu. Dotisk. Cheb: Music Cheb, 1999, ISBN 80-85925-01-X (váz.)
GELNAR, J.: Národní zpěvník[hudebnina]. 11. vyd. Praha: Supraphon, 1991., ISBN 80-7058-264-2
Seznam doporučené literatury
VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, J. Pěvecká příprava učitelů hudební výchovy. Praha: SNP, 1976
TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Hhlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7178-916-X (brož.)
ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A. Lidové písničky a hry s nimi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, ISBN 80-7178-323-4 (brož.)
Já, písnička: zpěvník pro žáky základních škol. I. díl, Pro 1.-4. třídu. Dotisk. Cheb: Music Cheb, 1999, ISBN 80-85925-01-X (váz.)
GELNAR, J.: Národní zpěvník[hudebnina]. 11. vyd. Praha: Supraphon, 1991., ISBN 80-7058-264-2