Diplomová práce se zabývá specifikací věkových a mentálních zvláštností žáků vzdělávaných a vychovávaných na 1. stupni základní školy praktické. Dále je práce zaměřena na digitální učební materiály a software vhodný pro jejich tvorbu. Práci tvoří tři hlavní oblasti. Jedná se o část teoretickou, která je věnována vývojově psychologické charakteristice dítěte mladšího školního věku, příčinám vzniku mentální retardace a její klasifikaci, představení projektu EU peníze školám, v rámci kterého jsou digitální učební materiály vytvářeny a hardwaru a softwaru vhodnému pro jejich tvorbu a prezentaci. Praktická část práce je zaměřena na tvorbu digitálních učebních materiálů v programech Microsft PowerPoint a RM Easiteach. Ve výzkumné části je zmapováno využívání digitálních učebních materiálů učiteli na 1. stupni ZŠ praktické.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the specifications of age and mental traits of pupils educated and brought up at practical primary schools. Further it focuses on digital teaching materials and sotfware suitable for their formation. The thesis consist of three main parts. The first teoretical part is devoted to a development of psychological characteristics of children of primary school age, the causes of mental reatardation and its classification and finally a presentation of the project EU money to schools, within which the digital teaching materials are created together with hardware and software suitable for their creation and presentation. The practical part focuses on the creation of digital teaching materials in Microsoft PowerPoint and RM Easiteach. The research part of this thesis surveys the use of digital teaching materials by teachers at practical primary schools.
Klíčová slova
mladší školní věk, mentální retardace, projekt EU peníze školám, digitální učební materiály, hardware, software, interaktivní tabule, RM Easiteach
Klíčová slova v angličtině
elementary school age, mental retardation, project EU money to schools, digital teaching materials, hardware, software, interactive whiterboard, RM Easiteach
Rozsah průvodní práce
85 s. (136 293 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá specifikací věkových a mentálních zvláštností žáků vzdělávaných a vychovávaných na 1. stupni základní školy praktické. Dále je práce zaměřena na digitální učební materiály a software vhodný pro jejich tvorbu. Práci tvoří tři hlavní oblasti. Jedná se o část teoretickou, která je věnována vývojově psychologické charakteristice dítěte mladšího školního věku, příčinám vzniku mentální retardace a její klasifikaci, představení projektu EU peníze školám, v rámci kterého jsou digitální učební materiály vytvářeny a hardwaru a softwaru vhodnému pro jejich tvorbu a prezentaci. Praktická část práce je zaměřena na tvorbu digitálních učebních materiálů v programech Microsft PowerPoint a RM Easiteach. Ve výzkumné části je zmapováno využívání digitálních učebních materiálů učiteli na 1. stupni ZŠ praktické.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the specifications of age and mental traits of pupils educated and brought up at practical primary schools. Further it focuses on digital teaching materials and sotfware suitable for their formation. The thesis consist of three main parts. The first teoretical part is devoted to a development of psychological characteristics of children of primary school age, the causes of mental reatardation and its classification and finally a presentation of the project EU money to schools, within which the digital teaching materials are created together with hardware and software suitable for their creation and presentation. The practical part focuses on the creation of digital teaching materials in Microsoft PowerPoint and RM Easiteach. The research part of this thesis surveys the use of digital teaching materials by teachers at practical primary schools.
Klíčová slova
mladší školní věk, mentální retardace, projekt EU peníze školám, digitální učební materiály, hardware, software, interaktivní tabule, RM Easiteach
Klíčová slova v angličtině
elementary school age, mental retardation, project EU money to schools, digital teaching materials, hardware, software, interactive whiterboard, RM Easiteach
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je vytvoření digitálního učebního materiálu pro žáky 1. stupně ZŠ praktické a provedení výzkumu mapujícího využívání digitálních učebních materiálů učiteli na 1. stupni ZŠ praktické.
Zásady pro vypracování:
1. Specifikace věkových a mentálních zvláštností žáků na 1. stupni ZŠ praktické.
2. Projekt EU peníze školám.
3. Vymezení pojmu digitální učební materiály.
4. Představení softwaru vhodného pro tvorbu digitálních učebních materiálů.
5. Vytvoření digitálního učebního materiálu.
6. Dotazník mapující využívání digitálních učebních materiálů učiteli na 1. stupni ZŠ praktické.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je vytvoření digitálního učebního materiálu pro žáky 1. stupně ZŠ praktické a provedení výzkumu mapujícího využívání digitálních učebních materiálů učiteli na 1. stupni ZŠ praktické.
Zásady pro vypracování:
1. Specifikace věkových a mentálních zvláštností žáků na 1. stupni ZŠ praktické.
2. Projekt EU peníze školám.
3. Vymezení pojmu digitální učební materiály.
4. Představení softwaru vhodného pro tvorbu digitálních učebních materiálů.
5. Vytvoření digitálního učebního materiálu.
6. Dotazník mapující využívání digitálních učebních materiálů učiteli na 1. stupni ZŠ praktické.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
POKORNÝ, M. Digitální technologie ve výuce 1. díl. Praha: Computer media, 2009. ISBN 978-80-7402-012-4.
POKORNÝ, M. Digitální technologie ve výuce 2. díl. Praha: Computer Media, 2009. ISBN 978-80-7402-013-1.
ŠVINGALOVÁ, D. Kapitoly z psychologie 1. díl. Liberec: TUL, 2005. ISBN 80-7083-960-0.
ŠVINGALOVÁ, D. Kapitoly z psychologie 2. díl. Liberec: TUL, 2002. ISBN 80-7083-614-8.
ŠVINGALOVÁ, D. Úvod do vývojové psychologie. Liberec: TUL, 2006. ISBN 80-7372-057-4.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
POKORNÝ, M. Digitální technologie ve výuce 1. díl. Praha: Computer media, 2009. ISBN 978-80-7402-012-4.
POKORNÝ, M. Digitální technologie ve výuce 2. díl. Praha: Computer Media, 2009. ISBN 978-80-7402-013-1.
ŠVINGALOVÁ, D. Kapitoly z psychologie 1. díl. Liberec: TUL, 2005. ISBN 80-7083-960-0.
ŠVINGALOVÁ, D. Kapitoly z psychologie 2. díl. Liberec: TUL, 2002. ISBN 80-7083-614-8.
ŠVINGALOVÁ, D. Úvod do vývojové psychologie. Liberec: TUL, 2006. ISBN 80-7372-057-4.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.