Diplomová práce se zabývá propojením tematických okruhů vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. období základního vzdělávání na malotřídní škole. Jejím cílem je identifikovat výuku tematických okruhů vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět pro 1. období na malotřídních školách a realizovat tematické projekty na vybraná témata vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Součástí diplomové práce je teoretická a praktická část. Teoretická část se zabývá zpracováním literárních pramenů z oblasti základního vzdělávání na malotřídních školách, charakterizuje dítě mladšího školního věku a seznamuje s výukovou formou - kooperativní vyučování. Praktická část se věnuje pedagogickému výzkumu, nabízí tematické projekty a analyzuje výsledky výzkumného šetření.
Anotace v angličtině
The thesis concerns combination of thematic spheres of an educational area Human and his world in the first period of elementary education at a small grade school. The goal of the thesis is to identify lessons of thematic spheres of the educational area Human and his world for the first period of elementary education at small grade schools and to implement thematic projects for selected topics of the educational area Human and his world. The thesis is composed of a theoretic and a practical part. The theoretic part concerns processing of literary sources from the area of elementary education at small grade schools, characterizes a child of the junior school age, and presents a teaching form - the cooperative teaching. The practical part pays attention to a pedagogical research, offers thematic projects and analyzes results of the research inquiry.
Klíčová slova
Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, malotřídní škola, kooperativní vyučování, tematické projekty
Klíčová slova v angličtině
Educational area Human and his world, cooperative teaching, thematic projects
Rozsah průvodní práce
93
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá propojením tematických okruhů vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. období základního vzdělávání na malotřídní škole. Jejím cílem je identifikovat výuku tematických okruhů vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět pro 1. období na malotřídních školách a realizovat tematické projekty na vybraná témata vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Součástí diplomové práce je teoretická a praktická část. Teoretická část se zabývá zpracováním literárních pramenů z oblasti základního vzdělávání na malotřídních školách, charakterizuje dítě mladšího školního věku a seznamuje s výukovou formou - kooperativní vyučování. Praktická část se věnuje pedagogickému výzkumu, nabízí tematické projekty a analyzuje výsledky výzkumného šetření.
Anotace v angličtině
The thesis concerns combination of thematic spheres of an educational area Human and his world in the first period of elementary education at a small grade school. The goal of the thesis is to identify lessons of thematic spheres of the educational area Human and his world for the first period of elementary education at small grade schools and to implement thematic projects for selected topics of the educational area Human and his world. The thesis is composed of a theoretic and a practical part. The theoretic part concerns processing of literary sources from the area of elementary education at small grade schools, characterizes a child of the junior school age, and presents a teaching form - the cooperative teaching. The practical part pays attention to a pedagogical research, offers thematic projects and analyzes results of the research inquiry.
Klíčová slova
Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, malotřídní škola, kooperativní vyučování, tematické projekty
Klíčová slova v angličtině
Educational area Human and his world, cooperative teaching, thematic projects
Zásady pro vypracování
Cíle práce:
Identifikovat propojení tematických okruhů vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. období ve spojených třídách na malotřídních školách.
Sestavit a realizovat výuku vybraných témat ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. období.
Metody:
analýza kurikulárních dokumentů, brainstorming, laboratorní práce žáků, kooperativní vyučování, strukturovaný rozhovor
Požadavky:
studium odborné literatury, konstrukce nového integračního učebního bloku, ověření integračního učebního bloku vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v praxi, prezentace závěrů z šetření
Zásady pro vypracování
Cíle práce:
Identifikovat propojení tematických okruhů vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. období ve spojených třídách na malotřídních školách.
Sestavit a realizovat výuku vybraných témat ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1. období.
Metody:
analýza kurikulárních dokumentů, brainstorming, laboratorní práce žáků, kooperativní vyučování, strukturovaný rozhovor
Požadavky:
studium odborné literatury, konstrukce nového integračního učebního bloku, ověření integračního učebního bloku vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v praxi, prezentace závěrů z šetření
Seznam doporučené literatury
Komplet učebnic, pracovních listů a metodických příruček pro oblast Člověk a jeho svět od JOHNOVÉ, J., KUCHTOVÉ, V. a VÁGOVÉ, M.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 200 s. ISBN 80-85931-79-6
SKUTIL, M. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. 1.vyd. Praha: Portál, 2011. 256 s. ISBN 978-80-7367-778-7
PODROUŽEK, L. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá Voda u Pelhřimova: A. Čeněk, 2003
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, 1.vyd. Praha: VÚP, 2006
Seznam doporučené literatury
Komplet učebnic, pracovních listů a metodických příruček pro oblast Člověk a jeho svět od JOHNOVÉ, J., KUCHTOVÉ, V. a VÁGOVÉ, M.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 200 s. ISBN 80-85931-79-6
SKUTIL, M. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. 1.vyd. Praha: Portál, 2011. 256 s. ISBN 978-80-7367-778-7
PODROUŽEK, L. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá Voda u Pelhřimova: A. Čeněk, 2003
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, 1.vyd. Praha: VÚP, 2006